'Stem van Mickey Mouse' overleden

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 25, 2009 11:14 pm

De man die de afgelopen 30 jaar de stem van Mickey Mouse insprak, Wayne Allwine, is op 62-jarige leeftijd overleden. Hij wordt betreurd door zijn vijf kinderen en zijn vrouw, Russi Taylor, die de officiële stem is van Minnie Mouse.

Wayne Allwine may not be a name that means a lot to you, but my six month old son loves the sound of his voice. For the past 30-odd years, Wayne had been the voice of Mickey Mouse, starting with The New Mickey Mouse Club in 1977 and most recently on the Disney Channel’s Mickey Mouse Clubhouse. His famous falsetto appeared wherever the mouse did - from the Kingdom Hearts games, to television and film to material for the Disney theme parks. Sadly, Allwine passed away on Monday from complications related to diabetes. He was 62, and is survived by his wife and five children.

Meer: http://www.wired.com/geekdad/2009/05/so ... ne-allwine
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » di mei 26, 2009 12:31 pm

He, daar heb ik over gehoord op het nieuws ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di mei 26, 2009 4:27 pm

Ik heb het gezien op disney.com.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo mei 27, 2009 8:54 am

Ik heb het gelezen op nos.nl, denk ik.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 27, 2009 3:45 pm

Maar, wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het echt jammer :( , maar er worden haast geen Mickey filmpjes meer gemaakt, dus het is niet zo verschrikkelijk voor Disney.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo mei 27, 2009 9:53 pm

mcDuck King schreef:Maar, wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het echt jammer :( , maar er worden haast geen Mickey filmpjes meer gemaakt, dus het is niet zo verschrikkelijk voor Disney.

Mickey Mouse Clubhouse wordt nog steeds gemaakt, en er worden computerspellen gemaakt zoals Kingdom Hearts.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » do mei 28, 2009 8:11 am

Dat weet ik, maar makenb ze nog wel nieuwe afleveringen van Mickey Mouse Clubhouse. ;) en ik ze3i hasst geen nieuwe filmpjes
Worden die spellen nog gemaakt dan, dat wist ik niet?!
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor H@gar » do mei 28, 2009 8:48 am

Vergis je niet, buiten series als Mickey's Clubhuis, je wilt niet weten hoe vaak Mickey's stem gebruikt wordt voor dingen zoals in de parken, commercials, voor sprekende knuffels etc.
Wayne Allwine kon rondkomen van Mickey Mouse. Daar moet je toch echt wel wat voor doen, lijkt me zo.
Dus ik denk dat Disney heel rap op zoek gaat naar een vervanger.

Echter, neemt niet weg dat ik het erg jammer vind. Zijn vrouw was Russi Taylor, stem van Minnie Mouse.
Het was een leuk gegeven dat Mickey en Minnie daadwerkelijk door man en vrouw werden gedaan. Het had iets sprookjesachtig.
Nu kan ik me voorstellen dat Russi het ook liever niet meer doet, maar voor Mickey komt zowiezo iemand anders....
H@gar
Member
 
Berichten: 106
Geregistreerd: vr jun 01, 2007 4:21 pm

Berichtdoor Michiel P » di jun 09, 2009 11:08 pm

Het duurde even voor ik deze cartoon van Hallie Lama snapte:

Afbeelding

Bron: www.stripster.nl
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm


Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron