Wist je dat...

Berichtdoor snowmansion » vr nov 25, 2011 5:34 pm

Lol, nee. Alhoewel me er iets van bijstaat nu je het zegt.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor snowmansion » vr nov 25, 2011 5:38 pm

snowmansion schreef:Lol, nee. Alhoewel me er iets van bijstaat nu je het zegt.

Ik las het toevallig vandaag. Mogen ze wel even aanpassen dan. Thx.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Michiel Q » vr nov 25, 2011 6:04 pm

snowmansion schreef:Ik las het toevallig vandaag. Mogen ze wel even aanpassen dan. Thx.

Lekker vaag, hoor. Waar las je dat dan? Wie moeten dat aanpassen? De Nederlandse redactie op Duckipedia?

Duckipedia schreef:Disney’s vaste medewerker die zeker niet ongenoemd mag blijven is Ub Iwerks (rechts op de foto). Iwerks was van Friese afkomst en hij is de eerste die Mickey Mouse op papier zette.

Bron: http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/67
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor snowmansion » vr nov 25, 2011 6:25 pm

Michiel Q schreef:
snowmansion schreef:Ik las het toevallig vandaag. Mogen ze wel even aanpassen dan. Thx.

Lekker vaag, hoor. Waar las je dat dan? Wie moeten dat aanpassen? De Nederlandse redactie op Duckipedia?

Duckipedia schreef:Disney’s vaste medewerker die zeker niet ongenoemd mag blijven is Ub Iwerks (rechts op de foto). Iwerks was van Friese afkomst en hij is de eerste die Mickey Mouse op papier zette.

Bron: http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/67

Sorry, inderdaad bedoel ik die link. En diegenen die daar natuurlijk het beheer over hebben moeten en kunnen dit toch aanpassen lijkt mij?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor snowmansion » wo nov 30, 2011 6:38 pm

Ik had vandaag toevallig dd 2008-01 in me handen. Ook daarin staat vermeldt dat hij uit Friesland komt, of beter gezegd er staat Friese voor zijn naam.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » wo nov 30, 2011 6:45 pm

snowmansion schreef:[juiste afkomst van Ub Iwerks] Sorry, inderdaad bedoel ik die link. En diegenen die daar natuurlijk het beheer over hebben moeten en kunnen dit toch aanpassen lijkt mij?

Misschien weet men het niet? (snotter) Heeft iemand een e-mail naar Oom Donald gestuurd?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor snowmansion » wo nov 30, 2011 8:11 pm

@ Ui

[Zojuist verstuurd]

Geachte redactie,

Bij deze wil ik graag (nadat ik hierop gewezen was in een discussie op het internet) een opmerking maken over een gedeelte van de website. Onder het kopje Duckipedia, en vervolgens bij Mickey Mouse, staat vermeldt dat de maker Ub Iwerks van Friese afkomst is. Er staat letterlijk: "Iwerks was van Friese afkomst en hij is de eerste die Mickey Mouse op papier zette." Dit is overigens ook te lezen in Donald Duck #1 uit 2008, maar dat terzijde.
Dit is echter niet zo. Zijn vader was afkomstig uit Oost-Friesland (ostfriesland), een streek in het uiterste noordwesten van de Duitse deelstaat Nedersaksen.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ub_Iwerks

Hier kunt u de discussie lezen: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... d=1120&p=2

Ik hoop u voldoende te hebben geïnformeerd en ik hoor graag uw reactie in deze.

Alvast bedankt.

Gr,

Sander
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor snowmansion » vr dec 02, 2011 5:28 pm

Ik heb gister een nette e-mail van Bas Schuddeboom terug gekregen waarin hij zei dat hij het meteen zou aanpassen. Dit is ook meteen gebeurd. Top, Bas!
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » za dec 10, 2011 5:42 pm

snowmansion schreef:Ik heb gister een nette e-mail van Bas Schuddeboom terug gekregen waarin hij zei dat hij het meteen zou aanpassen. Dit is ook meteen gebeurd. Top, Bas!

Mooi, want bij Otto van Drakenstein neemt Schuddeboom het niet zo nauw met de geschiedenis. En e-mailen daarover heeft tot dusver geen zin. (snik)
http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/623

Duckipedia, over Ub Iwerks:
Iwerks was van Duitse afkomst en hij is de eerste die Mickey Mouse op papier zette.

http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/67

Jammer dat Schuddeboom de verwijzing naar Oost-Friesland (Duitsland) niet heeft overgenomen. Die verwijzing verklaart de verwarring met (Nederlands) Friesland. Duitsland en Friesland lijken nu in tegenspraak, terwijl het dus om Oost-Friesland gaat.
Maar ja, laat Ui maar koesteren dat Schuddeboom zich ditmaal überhaupt heeft laten corrigeren. (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wist je dat...

Berichtdoor Karel » zo sep 30, 2012 11:01 am

Ui schreef:Mooi, want bij Otto van Drakenstein neemt Schuddeboom het niet zo nauw met de geschiedenis. En e-mailen daarover heeft tot dusver geen zin. (snik)
http://www.donaldduck.nl/duckipedia/artikel/623

Wat is er fout aan dat artikel?
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Wist je dat...

Berichtdoor McDuck Menu » do okt 04, 2012 9:09 am

Iets met een N in de naam die wel of niet wordt weggelaten. Drakenstein was het geloof ik altijd, maar in sommige uitgaven (en op Duckipedia) is het ineens Drakestein geworden. Ik denk dat Ui dit bedoelt?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Re: Wist je dat...

Berichtdoor snowmansion » do okt 04, 2012 7:38 pm

ja dat klopt inderdaad.

Op Inducks wordt hij ook met een -N geschreven, ook bij verschillende verhalen. Op Wikipedia staat hij ook met een -N. Daarover ging de discussie want de redactie schrijft het dus zonder -N.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: Wist je dat...

Berichtdoor Ridder ter Geit » do okt 11, 2012 5:35 pm

Maar in het jubileumboek schrijft de redactie het weer MET die 'n'.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Wist je dat...

Berichtdoor Ui » vr okt 12, 2012 4:07 pm

Ridder ter Geit schreef:Maar in het jubileumboek schrijft de redactie het weer MET die 'n'.

De Troep-redactie maakt een onderscheid tussen de Weekblad-Drakenstein en de Pocket-Drakestein. Want men zet liever de foute spelling van de Pocket-Drakestein voort dan deze te corrigeren. Van de Weekblad-Drakenstein is dankzij de edele smaak van de hoofdredacteur toch amper sprake meer.
Hoe belachelijk deze bureaucratie is, blijkt uit de weigering van Bas Schuddeboom om het onderscheid te melden op Duckipedia. (snik)

De informatie op Duckipedia is dus niet correct. Maar gewoon laten staan, hoor. Laat de kinderen maar weten, dat je spelling aan je laars lapt. Groenteboer of groentenboer, Schuddeboom of Schuddenboom, wat maakt het allemaal uit. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Wist je dat...

Berichtdoor De Zwarte Schim » za okt 13, 2012 9:11 pm

Op Donald Duck nr 28 van 1994 Carl Barks staat afgebeeld?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron