Disney poppetjes

Berichtdoor DD » za apr 10, 2010 12:21 pm

Ik heb thuis een Disney poppetje van pluto die je kunt opwinden. Ik dacht in eerste instantie dat het afkomstig was uit een happy meal. Maar nu zie ik dat er ©1977 (Terwijl Happy Meal in 1979 is geïntroduceerd). Maar Happy Meal of niet, ik had niet verwacht dat het zo oud zou zijn en dacht meer iets van de jaren 90. Ook de lettertype waarmee Walt Disney is gedrukt is de lettertype van Walt Disney uit de jaren 70. Het is wel gemaakt in Taiwan (werd speelgoed toen wel in lage lonen landen gemaakt?). Nu is mijn vraag, is dit poppetje wat waard? Is het interessant voor Disney verzamelaars (van Disney beeldjes), omdat het zo oud is?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » wo aug 11, 2010 1:52 pm

Ik bladerde laatst in wat oude Ducks en ontdekte dat je vanaf nummer 5 - 1980, dit poppetje kon krijgen als je iemand abonnee kon maken. Je kon kiezen tussen, Pluto (wat ik heb), Mickey en Donald.
Weet hier niemand of dit iets waard is of dat het gewoon een waardeloos stuk oud speelgoed is?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Koky » wo aug 11, 2010 9:30 pm

Ik denk dat laatste....
Koky
Member
 
Berichten: 277
Geregistreerd: do feb 25, 2010 8:54 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 11, 2010 9:40 pm

DD schreef:Het is wel gemaakt in Taiwan (werd speelgoed toen wel in lage lonen landen gemaakt?).

Nu niet meer dan? Zie topic 'Disney als uitbuiter in de Derde Wereld'.
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=265

DD schreef:Nu is mijn vraag, is dit poppetje wat waard?

Volgens mij kunnen poppetjes best wat waard zijn. Vroeger waren er kleine rubberplastic (latex?) Smurfen, waarover ik gehoord heb dat ze in waarde gestegen zijn. Maar het zal natuurlijk ook zijn wat een gek ervoor geeft. Anders zou menig Duckverzamelaar eigenlijk miljonair zijn.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor De Zwarte Schim » za aug 27, 2011 8:32 pm

haha was het maar zo'n feest!

ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel geld waard is.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm


Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten