Algemene Disney-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil opst

Berichtdoor Otto » ma mei 02, 2011 9:21 pm

DordrechtDuck schreef:Ik heb nu weekbladen vanaf 1970 t/m nu, en pockets 3e serie

Waarmee zou ik nu mijn verzameling uitbreiden waarin ik weinig/geen verhalen tegenkom die ik al heb?

pockets 1e en 2e serie, donald duck extra's, dubbel en mini pockets, donald duck fascimilie albums t/m 1959 :D
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Rubberduck » di mei 03, 2011 6:24 pm

Otto schreef:pockets 1e en 2e serie, donald duck extra's, dubbel en mini pockets, donald duck fascimilie albums t/m 1959 :D

In de fascimile albums worden de weekbladen uit de jaren '50 verzameld, met daarin heel veel verhalen (voornamelijk Barks) die later in herdrukken vanaf de jaren '70 zijn verschenen. Je kunt natuurlijk wel altijd de bladen van de jaren '60 gaan verzamelen. Barks staat er allicht een aantal keer in, maar toch niet heel vaak, en de andere strips zijn eigenlijk zelden herdrukt (Boze Wolf & Hiawatha van de Toonder Studio's; de Amerikaanse verhalen voor de Europese markt, met Otto, Diederik en Bella Duck).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » di mei 03, 2011 9:26 pm

Otto schreef:
DordrechtDuck schreef:Ik heb nu weekbladen vanaf 1970 t/m nu, en pockets 3e serie

Waarmee zou ik nu mijn verzameling uitbreiden waarin ik weinig/geen verhalen tegenkom die ik al heb?

pockets 1e en 2e serie, donald duck extra's, dubbel en mini pockets, donald duck fascimilie albums t/m 1959 :D

O jah, de minipockets heb ik ook en nu twijfel ik wat ik verder wil. Want ik kies dan liever voor iets waar ik zeker van ben dat ik geen dubbele verhalen heb. En het moet kwa prijs ook interessant zijn. Noem degene die het meest interessant is, alvast bedankt!
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DordrechtDuck » di mei 03, 2011 9:28 pm

Rubberduck schreef:
Otto schreef:pockets 1e en 2e serie, donald duck extra's, dubbel en mini pockets, donald duck fascimilie albums t/m 1959 :D

In de fascimile albums worden de weekbladen uit de jaren '50 verzameld, met daarin heel veel verhalen (voornamelijk Barks) die later in herdrukken vanaf de jaren '70 zijn verschenen. Je kunt natuurlijk wel altijd de bladen van de jaren '60 gaan verzamelen. Barks staat er allicht een aantal keer in, maar toch niet heel vaak, en de andere strips zijn eigenlijk zelden herdrukt (Boze Wolf & Hiawatha van de Toonder Studio's; de Amerikaanse verhalen voor de Europese markt, met Otto, Diederik en Bella Duck).

Veel van de 60-er jaren heb ik gehad, gelezen en weer weg gedaan omdat ze toch niet in zo'n mooie staat om ze te bewaren. Waar zou jij voor gaan?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Topolino » di mei 03, 2011 10:11 pm

Waarom zijn de logo's van de verhalen bij de gewone pockets altijd zwart-wit?
Is dat om te bezuinigen? Want bij de dubbelpockets zijn ze wel altijd gekleurd...
Topolino
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo okt 06, 2010 3:42 pm

Berichtdoor Rubberduck » di mei 03, 2011 11:05 pm

Topolino schreef:Waarom zijn de logo's van de verhalen bij de gewone pockets altijd zwart-wit?
Is dat om te bezuinigen? Want bij de dubbelpockets zijn ze wel altijd gekleurd...

Ha, dan zou je de logo's van de verhalen van de Italiaanse originelen (en Duitse vertalingen) eens moeten zijn; die zijn nog veel schitterender (is dat een woord?)! Ja, ik denk dat het met een zwarte viltstift over het plaatje heenkalken een kosten besparing is.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor MatroosDuck » do mei 05, 2011 3:14 pm

ik vind dit gewoon een mooi plaatje en moest het ff kwijt :D

Afbeelding
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor DD » do mei 05, 2011 3:31 pm

Erg mooi inderdaad.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » vr mei 06, 2011 1:54 am

DordrechtDuck schreef:Veel van de 60-er jaren heb ik gehad, gelezen en weer weg gedaan omdat ze toch niet in zo'n mooie staat om ze te bewaren. Waar zou jij voor gaan?

Zonde hoor, ik zou ze bewaard hebben totdat ik betere versies had gevonden. Waar ik voor zou gaan? Moeilijk te zeggen; ik ben niet echt een 'completist', d.w.z. ik laat gerust gaten vallen in een verzameling albums als de uitgaven me niet aanstaan. Ik koop albums omdat ze me leuk lijken om te lezen, niet om persé de verzameling 'compleet' te hebben.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr mei 06, 2011 8:54 am

Donald Duck Extra's? De meeste Barks-verhalen heb je al, als je Donald Ducks vanaf 1970 heb. In de Extras kun je nog veel goede Deense verhalen die niet zoveel in andere uitgaves staan lezen, en de Rosa-verhalen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DordrechtDuck » vr mei 06, 2011 10:56 pm

Ridder ter Geit schreef:Donald Duck Extra's? De meeste Barks-verhalen heb je al, als je Donald Ducks vanaf 1970 heb. In de Extras kun je nog veel goede Deense verhalen die niet zoveel in andere uitgaves staan lezen, en de Rosa-verhalen.

Okey dan! Dan ga ik voor de extra's. Bedankt. En de dubbelpockets? Dat is eigenlijk de enige pockets die ik niet spaar. Zijn die de moeite waard of zeg je dan toch de extra?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DordrechtDuck » vr mei 06, 2011 10:58 pm

Rubberduck schreef:
DordrechtDuck schreef:Veel van de 60-er jaren heb ik gehad, gelezen en weer weg gedaan omdat ze toch niet in zo'n mooie staat om ze te bewaren. Waar zou jij voor gaan?

Zonde hoor, ik zou ze bewaard hebben totdat ik betere versies had gevonden. Waar ik voor zou gaan? Moeilijk te zeggen; ik ben niet echt een 'completist', d.w.z. ik laat gerust gaten vallen in een verzameling albums als de uitgaven me niet aanstaan. Ik koop albums omdat ze me leuk lijken om te lezen, niet om persé de verzameling 'compleet' te hebben.

Dan ben ik wel een completist. Ik ben niet zo op de hoogte van wat in welk album staat op de beste verhalen na natuurlijk. Maar dat spreekt voor zich. Is het ook zo dat (alle?) verhalen uit de BV in de weekbladen staan?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Otto » vr mei 06, 2011 11:25 pm

DordrechtDuck schreef:
Ridder ter Geit schreef:Donald Duck Extra's? De meeste Barks-verhalen heb je al, als je Donald Ducks vanaf 1970 heb. In de Extras kun je nog veel goede Deense verhalen die niet zoveel in andere uitgaves staan lezen, en de Rosa-verhalen.

Okey dan! Dan ga ik voor de extra's. Bedankt. En de dubbelpockets? Dat is eigenlijk de enige pockets die ik niet spaar. Zijn die de moeite waard of zeg je dan toch de extra?

Ik spaar ze beide, zowel de extra's als de dubbelpockets. Welke beter zijn? lastig te zeggen, ze zijn beide anders. In de extra's heb je veel Deense verhalen en in de Dubbelpockets is 95 % Italiaans en de rest Deens. Ik vind ze beide goed op hun manier. Als je de gewone pockets goed vind dan zou ik voor de Dubbelpockets gaan (de verhalen zijn van hetzelfde kwaliteit).
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » za mei 07, 2011 12:03 am

Ik heb wat minder met de pockets, maar als je de pockets goed vind vind je de dubbel pockets ook goed, ja. De Extra's zijn weer eens wat anders dan de pockets. Ik vind de Extra's altijd wel wat hebben.

In de Beste Verhalen reeks staan alle Carl Barks verhalen. Die hebben zeker allemaal wel minstens een keer in het weekblad gestaan, omdat Barks door de Nederlandse redactie (en waarschijnlijk ook wel door de redacties in andere landen) als de beste Donald Duck schrijver en tekenaar wordt gezien.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » za mei 07, 2011 12:09 am

Ridder ter Geit schreef:omdat Barks door de Nederlandse redactie (en waarschijnlijk ook wel door de redacties in andere landen) als de beste Donald Duck schrijver en tekenaar wordt gezien.

Ik kan dat maar niet begrijpen :(
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron