Algemene Disney-vragen waarvoor je geen nieuw topic wil opst

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jul 20, 2010 1:33 pm

Precies wat de titel zegt. Vragen die te kort zijn om nieuw topic voor aan te maken, gooi ze hier in de vragenbak. Dit topic probeer ik al maanden en maanden aan te maken, maar vergeet het steeds als ik op McDrake kom. Nou ja, hier is het. Helaas ben ik de eerste vraag ook meteen vergeten. Iemand anders?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » do jul 22, 2010 1:50 pm

Hier de eerste vraag:

Ik heb een filmstrip van Timon en Pumbaa, de verloren stad maar kan nergens op internet vinden dat er een film van bestaat. Weet iemand of dat zo is?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jul 22, 2010 2:22 pm

Ik denk dat het, net als met 'De Kleine Zeemeermin; de paarse kwal' een vervolg is die alleen als strip bestaat. Dat het nog in die reeks valt komt denk ik doordat het gaat om bekende figuren uit een grote tekenfilm.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DD » za jul 24, 2010 7:22 pm

Bedankt voor de info. Alleen jammer dat je het niet zeker weet.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » za jul 24, 2010 7:28 pm

DD schreef:Bedankt voor de info. Alleen jammer dat je het niet zeker weet.

Er bestaat geen tekenfilm van 'Timon en Pumbaa en de verloren stad'. Wel bestaat er een Timon & Pumbaa-tekenfilmserie, maar geen aflevering over een verboden stad. Het is, net als het Ariël-verhaal, een originele strip.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do aug 26, 2010 2:26 pm

De Zware Jongens veranderen wel eens van uiterlijk! Of hebben ze te lang in de zon gelegen? Aan de andere kant, toen dit uitkwam was het november...
Afbeelding
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » do aug 26, 2010 3:21 pm

Rubberduck schreef:
DD schreef:Bedankt voor de info. Alleen jammer dat je het niet zeker weet.

Er bestaat geen tekenfilm van 'Timon en Pumbaa en de verloren stad'. Wel bestaat er een Timon & Pumbaa-tekenfilmserie, maar geen aflevering over een verboden stad. Het is, net als het Ariël-verhaal, een originele strip.

Nu heb ik zekerheid :D Dankjewel!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DordrechtDuck » do aug 26, 2010 7:04 pm

En de zware jongens hadden in hun begintijd nog gewoon nummers ipv 176-617 e.d.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr aug 27, 2010 6:41 pm

Een vagebond als topvoetballer is het langste Nederlandse verhaal ooit gemaakt, met 44 pagina's. Maar op Inducks staat dat het als 22-pagina verhaal geschreven is. Is dit verhaal nou het langste, of Het raadsel van het grijze bos?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr aug 27, 2010 7:38 pm

Duckfan van Down Under schreef:Een vagebond als topvoetballer is het langste Nederlandse verhaal ooit gemaakt, met 44 pagina's. Maar op Inducks staat dat het als 22-pagina verhaal geschreven is. Is dit verhaal nou het langste, of Het raadsel van het grijze bos?

Let op dat het verhaal Een vagebond als topvoetballer 44 bladzijden én 3 stroken formaat is. Als je verhalen wilt vergelijken, moet je dat wel eerlijk doen. Dit doe je door te berekenen hoe lang het verhaal was geweest als het op 4 stroken formaat was. In andere woorden: 44x3:4=33. Het is dus niet het langste Nederlandse verhaal ooit gemaakt. Dat wordt dan namelijk het Amsterdam avontuur.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr aug 27, 2010 7:43 pm

Helemaal vergeten! Okee dan, dan weet ik genoeg. Bedank Dubbelduck!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 29, 2010 12:32 pm

Meer vragen. Deze keer over verhalen maken.
-Tekenaars (zoals McDuck Menu) schetsen met blauw potlood omdat de scanner dat niet kan lezen. Is dit een speciaal blauw potlood?
-Kunnen gewone thuisprinters die blauwe lijnen ook niet lezen?
-Op welk formaat teken jij, McDuck Menu?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo aug 29, 2010 1:44 pm

Bij mij is dat geen speciaal blauw potlood. Gewoon lichtblauw, wel van Bruynzeel. Geel zou ook kunnen, maar dat zie je zelf ook niet zo goed :P Ik denk eigenlijk dat alle lichte kleuren wel kunnen, ik zal het eens uitproberen.
Officieel zou je een non-repro blauw potlood moeten gebruiken. (Dat wil zeggen dat ze niet terug te vinden zijn) Die zijn er speciaal voor bedoeld, maar ik heb het nooit nodig gevonden.

Het ligt eraan hoe jij je scanner instelt. Vaak kun je kiezen tussen kleuren foto, grijstinten en teksdocument/tekening. Die laatste kun je het beste gebruiken om inktlijnen te scannen. Deze zoekt namelijk alleen het allerdonkerste uit op jouw foto/tekening, en 'ziet' dan het blauw gekleurde deel niet.
(Eigenlijk doet je scanner dit zelf niet, die scant altijd hetzelfde, maar het programma op je computer verwerkt het zodat het eruit komt zoals jij wil, dus in principe moet je het met iedere scanner kunnen doen. Sommige scanners kunnen wel op een hogere resolutie scannen, maar dat is pas handig als je professioneel aan de slag gaat.)

Ik teken op 2x A3 formaat. Dus eigenlijk A2. Ik heb daarvoor gekozen omdat ik anders sommige details niet kwijt kan, en dat ik de inktlijnen anders te dik vond worden. Ik heb dan ook een A3 scanner, die een hoge resolutie aankan, hoger dan wat het weekblad vraagt, dus da's mooi :)

Volgens mij tekenen veel tekenaars op een best wel groot formaat. Ik heb wat Jippes pagina's gezien, en volgens mij was dat ook A3, of iets wat er dicht bij in de buurt kwam. Barks heeft ook een tijd, of altijd op dat formaat gewerkt, al kreeg hij soms van zijn uitgever andere groottes. (Hier weet Daniël geloof ik meer van?)

Ik kan je ook aanraden dat wanneer je gaat inkten, je hier speciaal glad papier voor aanschaft. Maar het is beter om eerst de basis van het tekenen onder de knie te krijgen. Hoewel het misschien ook wel handig is om meteen het inkten te oefenen. Dus dat is misschien voor iedereen weer anders.. Ik ben er zo'n twee of drie jaar geleden mee begonnen, en ben er nu pas een beetje tevreden over.

Hoop dat je hiermee geholpen bent.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo aug 29, 2010 2:02 pm

Ik ben er heel erg mee geholpen. Bedankt. Trouwens, volgens mij gebruikt Jippes A2 papier voor een halve bladzijde, maar dat weet ik niet zeker.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Loebas » ma aug 30, 2010 4:31 pm

Ik heb ook een vraag: In welke jaren was het Donald Duck Weekblad van de Geillustreerde Pers, en in welke jaren van Sanoma?
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Volgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron