Disney bespioneert kinderen op het internet.

Berichtdoor Redmess » di aug 17, 2010 12:21 pm

Disney en enkele andere site installeren cookies op computers van bezokers, die zich vervolgens ingraven en persoonlijke informatie verzamelen. De privacy schending is tot daar aan toe, maar Disney?

http://arstechnica.com/tech-policy/news ... ookies.ars
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor DD » di aug 17, 2010 5:31 pm

Waar is het goed voor?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di aug 17, 2010 8:34 pm

Tja, dat doen veel bedrijven tegenwoordig. Zo verkrijgen ze informatie. Handig om je potentiele klanten te kennen door automatische computersystemen...
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Appie Aap » di aug 17, 2010 8:44 pm

Ridder ter Geit schreef:Tja, dat doen veel bedrijven tegenwoordig. Zo verkrijgen ze informatie. Handig om je potentiele klanten te kennen door automatische computersystemen...

Zoals bijvoorbeeld Google, die altijd voor de ads zorgt die geheel toevallig in jouw interessegebied liggen.
Disney is uiteindelijk ook een bedrijf dat winst wil maken.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Redmess » wo aug 18, 2010 1:38 am

Dat betekent nog niet dat ze dat zomaar mogen kunnen. Kinderen hebben ook recht op privacy, en zijn bovendien veel gevoeliger voor reclame en misleiding.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo aug 18, 2010 8:28 am

O ja, dat ben ik met je eens. Sterker nog, ik zou willen dat dit soort dingen bij niemand gebeurt, ook niet bij volwassenen. Het is ontzettend irritant. Ik probeer op mijn computer zo min mogelijk aan cookies en dingen op te slaan. Maar ook ik heb, als ik eens iets download, soms ineens een yahoo zoekmachine en allerlei sporen van yahoo op mijn computer waar ik nauwelijks meer van af kom!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Dirk McDuck » vr jul 08, 2011 4:36 pm

Appie Aap schreef:Zoals bijvoorbeeld Google, die altijd voor de ads zorgt die geheel toevallig in jouw interessegebied liggen.

En dan komen ze met het excuus dat ze alleen het IP-adres gebruiken en zeggen dat een IP-adres niet persoonlijk is.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor De Zwarte Schim » za jul 09, 2011 1:17 pm

Dirk McDuck schreef:
Appie Aap schreef:Zoals bijvoorbeeld Google, die altijd voor de ads zorgt die geheel toevallig in jouw interessegebied liggen.

En dan komen ze met het excuus dat ze alleen het IP-adres gebruiken en zeggen dat een IP-adres niet persoonlijk is.

...... en dat het niet aan derden verstrekt wordt!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » za jul 09, 2011 2:44 pm

Redmess schreef:Disney en enkele andere [sites] installeren cookies op computers van [bezoekers], die zich vervolgens ingraven en persoonlijke informatie verzamelen. De privacy schending is tot daar aan toe, maar Disney?

Disney is gewoon een bedrijf als veel anderen. Dat je lieve poppetjes tekent wil niet meteen zeggen dat je een lieve vent bent.

Goed dat hier aandacht voor is. Ui's indruk is dat sommige klanten menen, dat ze vriendjes zijn met Disney-werknemers. Maar er spelen professionele belangen. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm


Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron