Religie en verzamelen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo apr 27, 2011 3:54 pm

Persoonlijk vind ik de dood gewoon het einde van de film van je leven. Nu nog de aftiteling met de cast en crew, en een epiloog die laat zien waar je begraven wordt. Maar volgens de huidige leeftijdsstatistieken hoef ik me daar nog geen zorgen over de maken tot de jaren 70. Trouwens, dat is ook een interessant idee voor een nieuw topic: wat gaat er met jouw verzameling gebeuren?

Zoals ik al eerder heb genoemd, ik ben een niet-gelovige christen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 4:05 pm

McDuck Menu schreef:Hm.. ik geloof zelf in leven vóór de dood, dus ik maak me er weinig zorgen over. De hemel lijkt me ook geen pretje, met al die strenggelovigen die die plek claimen. Kom je daar, ben je nóg niet van zoiets als de EO verlost.. En moet Oom Dagobert ook naar de hel als hij sterft? Of Ariël, die mensendingen verzamelt, en afspraken maakt met een zeeheks?

Ik kan me goed vinden in Rubberduck's redenatie. Probeer je best te doen voor anderen, maar laat het niet teveel ten koste gaan van jezelf.

En als het verzamelen je zo'n zorgen baart, kun je toch in je testament opnemen dat je Duck collectie na je dood naar een weeshuis gaat of iets dergelijks? Of is dat een te makkelijke uitweg?

Jacobse schreef:Ik vin Thaise massáasjes un mauie bèdrage aan un beitere weâhrold. Zau ken ik aûk es fèn wegdraume na un heppie ending.

:lol:

je weet best dat stripfiguren niet leven en die kunnen dus ook niet naar de hel. en je denkt echt dat de hemel niks is he! maar ik zeg je: daar ben je eeuwig gelukkig en heb je helemaal geen last van strenggelovigen! lees dan de bijbel maar eens goed na!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 4:06 pm

natuurlijk mag je donald ducks etc sparen! maar als je ook nog maar wat voor je medemens over houdt!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 4:08 pm

Ow ja: je moet die gelijkenissen natuurlijk niet te letterlijk nemen! ik zeg maar wat: als je 323 miljoen hebt, betekent dat echt niet dat je niet meer in de hemel kunt komen! je moet dat echt niet te letterlijk nemen!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » wo apr 27, 2011 5:05 pm

Ach, ik zie dan wel wat er na de dood is, ik hou teveel van het leven om me daar nu druk over te gaan zitten maken. Ik zou zeggen, pluk de dag, verzamel een strip, want je zou zomaar eens dood wakker kunnen worden.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » wo apr 27, 2011 5:52 pm

Ui groeit in zijn rol als donderpreker. De opbrengst van de collecte straks, zal enorm zijn!

Rubberduck schreef:Als atheïst zijnde heb ik lekker geen wroeging over mijn verzameling Disney-strips -en dvd's! Gnagna!

Lach maar, nu je dat nog kan! Straks zul je in de hel belanden. Je zal worden geroosterd aan een spit. En elke keer als je huid helemaal gaar gebakken is, krijg je een nieuwe huid die dan ook geroosterd wordt. Dit zal zich eeuwig blijven herhalen.
Deze details kun je lezen in de (apocriefe) Openbaring van Petrus (het spit) en in de Koran (nieuwe huid).

Ui gaat hoe dan ook naar de hemel. Ui huilt zichzelf wel naar binnen. (snotter)

Rubberduck schreef:Ach, ik vind maar zo: je hoeft je niet schuldig te voelen over zoiets onschuldigs als een strip- of dvd-verzameling, zolang je maar wel oplet wat je daarnaast doet. Bijv. zoveel mogelijk Fair Trade-producten gebruiken, kopen in de Wereldwinkel, bewust kleding kopen (niks dat is 'made in Thailand/China etc.') etc.

Als je eerlijke produkten koopt, voor een eerlijke prijs, houd je geen stuiver meer over voor een strip of dvd. (snik)

Rubberduck schreef:Je kunt ook donateur worden van een goed doel.

Dat zal de klauwen met geld graaiende directeur fijn vinden. (huil huil)

Rubberduck schreef:Je hoeft jezelf niet miserabel te maken om een steentje bij te dragen. Dat vind ik een valse voorstelling van zaken.

Wie zegt dat men zich miserabel zal maken, als men zich een leven lang inzet voor andere mensen? Gedeelde vreugd is dubbele vreugd, zegt men.

En waarom zou een gelovige zijn aardse leven niet wijden aan barmhartigheid. Gelovigen kunnen nog duizenden, duizenden jaren genieten, in de hemel. Dat gelovigen ondanks dit vooruitzicht, toch gaan voor een tijdelijk, zelfzuchtig leven, is voor Ui een teken dat ze blijkbaar toch niet helemaal zeker zijn van hun geloof. Als die hemel echt zo mooi was, zou men geen enkel risico willen lopen er iets van te missen.

McDuck Menu schreef:Hm.. ik geloof zelf in leven vóór de dood, dus ik maak me er weinig zorgen over. De hemel lijkt me ook geen pretje, met al die strenggelovigen die die plek claimen.

Stel je voor, dat je eeuwig moet kijken naar het grijnzende gelaat van apostel Arie Boomsma! (huil huil)
Rubberduck in de Hel. Arie in de Hemel. Vreselijk! Zo krijg je de mensen wel aan een gezonde levensstijl. (snotter) (snik)

McDuck Menu schreef:Probeer je best te doen voor anderen, maar laat het niet teveel ten koste gaan van jezelf.

Als je een ander helpt, is dat dan geen verrijking van jezelf?

McDuck Menu schreef:En als het verzamelen je zo'n zorgen baart, kun je toch in je testament opnemen dat je Duck collectie na je dood naar een weeshuis gaat of iets dergelijks? Of is dat een te makkelijke uitweg?

Dat zou alvast een begin kunnen zijn. Maar wie gaat die strips dan verkopen? Je kunt ze niet in de supermarkt inruilen voor een brood.

Duckfan van Down Under schreef:Trouwens, dat is ook een interessant idee voor een nieuw topic: wat gaat er met jouw verzameling gebeuren?

Zo'n topic bestaat al:
Verzameling en toekomst
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1647

de zwarte schim schreef:Ow ja: je moet die gelijkenissen natuurlijk niet te letterlijk nemen! ik zeg maar wat: als je 323 miljoen hebt, betekent dat echt niet dat je niet meer in de hemel kunt komen! je moet dat echt niet te letterlijk nemen!

Opmerkelijk, hoe veel christenen Jezus prijzen als de enige zoon van de schepper van het heelal, om hem vervolgens ogenblikkelijk af te voeren zodra hij streng gaat doen: Ach, die Jezus met zijn preken. Dat nemen we met een korrel zout, hoor!
Mensen gaan zitten verklaren wat hun heer Jezus eigenlijk bedoelt. Alsof ze zijn woordvoerder zijn. Je moet maar durven. Alsof die uitspraak van Jezus over de rijke, de kameel en de naald, niet duidelijk genoeg is.
Maar goed, dit moeten de gelovigen straks maar gaan uitleggen aan de hemelpoort. Ui wenst hen veel succes. (snotter)

Kijk en vergelijk:
het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.

als je 323 miljoen hebt, betekent dat echt niet dat je niet meer in de hemel kunt komen!

De uitspraak en de uitleg hebben een tegenovergestelde inhoud. Ze spreken elkaar tegen. Of gaat men nu beweren dat het woord "rijke" hier het synoniem is van "christen"? Dat zou pas een stoplap zijn!
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 7:30 pm

Ui schreef:Ui groeit in zijn rol als donderpreker. De opbrengst van de collecte straks, zal enorm zijn!

Rubberduck schreef:Als atheïst zijnde heb ik lekker geen wroeging over mijn verzameling Disney-strips -en dvd's! Gnagna!

Lach maar, nu je dat nog kan! Straks zul je in de hel belanden. Je zal worden geroosterd aan een spit. En elke keer als je huid helemaal gaar gebakken is, krijg je een nieuwe huid die dan ook geroosterd wordt. Dit zal zich eeuwig blijven herhalen.
Deze details kun je lezen in de (apocriefe) Openbaring van Petrus (het spit) en in de Koran (nieuwe huid).

Ui gaat hoe dan ook naar de hemel. Ui huilt zichzelf wel naar binnen. (snotter)

Rubberduck schreef:Ach, ik vind maar zo: je hoeft je niet schuldig te voelen over zoiets onschuldigs als een strip- of dvd-verzameling, zolang je maar wel oplet wat je daarnaast doet. Bijv. zoveel mogelijk Fair Trade-producten gebruiken, kopen in de Wereldwinkel, bewust kleding kopen (niks dat is 'made in Thailand/China etc.') etc.

Als je eerlijke produkten koopt, voor een eerlijke prijs, houd je geen stuiver meer over voor een strip of dvd. (snik)

Rubberduck schreef:Je kunt ook donateur worden van een goed doel.

Dat zal de klauwen met geld graaiende directeur fijn vinden. (huil huil)

Rubberduck schreef:Je hoeft jezelf niet miserabel te maken om een steentje bij te dragen. Dat vind ik een valse voorstelling van zaken.

Wie zegt dat men zich miserabel zal maken, als men zich een leven lang inzet voor andere mensen? Gedeelde vreugd is dubbele vreugd, zegt men.

En waarom zou een gelovige zijn aardse leven niet wijden aan barmhartigheid. Gelovigen kunnen nog duizenden, duizenden jaren genieten, in de hemel. Dat gelovigen ondanks dit vooruitzicht, toch gaan voor een tijdelijk, zelfzuchtig leven, is voor Ui een teken dat ze blijkbaar toch niet helemaal zeker zijn van hun geloof. Als die hemel echt zo mooi was, zou men geen enkel risico willen lopen er iets van te missen.

McDuck Menu schreef:Hm.. ik geloof zelf in leven vóór de dood, dus ik maak me er weinig zorgen over. De hemel lijkt me ook geen pretje, met al die strenggelovigen die die plek claimen.

Stel je voor, dat je eeuwig moet kijken naar het grijnzende gelaat van apostel Arie Boomsma! (huil huil)
Rubberduck in de Hel. Arie in de Hemel. Vreselijk! Zo krijg je de mensen wel aan een gezonde levensstijl. (snotter) (snik)

McDuck Menu schreef:Probeer je best te doen voor anderen, maar laat het niet teveel ten koste gaan van jezelf.

Als je een ander helpt, is dat dan geen verrijking van jezelf?

McDuck Menu schreef:En als het verzamelen je zo'n zorgen baart, kun je toch in je testament opnemen dat je Duck collectie na je dood naar een weeshuis gaat of iets dergelijks? Of is dat een te makkelijke uitweg?

Dat zou alvast een begin kunnen zijn. Maar wie gaat die strips dan verkopen? Je kunt ze niet in de supermarkt inruilen voor een brood.

Duckfan van Down Under schreef:Trouwens, dat is ook een interessant idee voor een nieuw topic: wat gaat er met jouw verzameling gebeuren?

Zo'n topic bestaat al:
Verzameling en toekomst
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1647

de zwarte schim schreef:Ow ja: je moet die gelijkenissen natuurlijk niet te letterlijk nemen! ik zeg maar wat: als je 323 miljoen hebt, betekent dat echt niet dat je niet meer in de hemel kunt komen! je moet dat echt niet te letterlijk nemen!

Opmerkelijk, hoe veel christenen Jezus prijzen als de enige zoon van de schepper van het heelal, om hem vervolgens ogenblikkelijk af te voeren zodra hij streng gaat doen: Ach, die Jezus met zijn preken. Dat nemen we met een korrel zout, hoor!
Mensen gaan zitten verklaren wat hun heer Jezus eigenlijk bedoelt. Alsof ze zijn woordvoerder zijn. Je moet maar durven. Alsof die uitspraak van Jezus over de rijke, de kameel en de naald, niet duidelijk genoeg is.
Maar goed, dit moeten de gelovigen straks maar gaan uitleggen aan de hemelpoort. Ui wenst hen veel succes. (snotter)

Kijk en vergelijk:
het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.

als je 323 miljoen hebt, betekent dat echt niet dat je niet meer in de hemel kunt komen!

De uitspraak en de uitleg hebben een tegenovergestelde inhoud. Ze spreken elkaar tegen. Of gaat men nu beweren dat het woord "rijke" hier het synoniem is van "christen"? Dat zou pas een stoplap zijn!

dat bedoel ik niet zo. ik bedoel daar mee te zeggen dat, als je veel geld je net zo goed in de hemel kunt komen! trouwens ui, geloof jij? en wat voor geloof heb je?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo apr 27, 2011 7:34 pm

Hieronder nog wat Bijbelstukjes, die hiermee te maken hebben:

Marcus 7: 20-23

Hij zei: ‘Wat uit de mens komt, dat maakt hem onrein. Want van binnenuit, uit het hart van de mensen, komen slechte gedachten, ontucht, diefstal, moord, overspel, hebzucht, kwaadaardigheid, bedrog, losbandigheid, afgunst, laster, hoogmoed, dwaasheid; al deze slechte dingen komen van binnenuit, en die maken de mens onrein.’

Lucas 12: 15

Hij zei tegen hen: ‘Pas op, hoed je voor iedere vorm van hebzucht, want iemands leven hangt niet af van zijn bezittingen, zelfs niet wanneer hij die in overvloed heeft.’

Efeziërs 5: 3-6

Laat er bij u geen sprake zijn van ontucht of zedeloosheid, of van hebzucht – deze dingen horen niet bij heiligen. Ook dubbelzinnige, oppervlakkige en platvloerse taal is ongepast – spreek liever woorden van dank. Want u moet goed weten dat iemand die in ontucht leeft, zedeloos of hebzuchtig is – dat is allemaal afgoderij – geen deel kan hebben aan het koninkrijk van Christus en van God. Laat u door niemand met loze woorden misleiden, want wie God ongehoorzaam is, wordt getroffen door zijn toorn.

Kolossenzen 3: 5-6

Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –, want om deze dingen treft Gods toorn degenen die hem ongehoorzaam zijn.

Lucas 14: 33

Zo geldt ook voor jullie: wie geen afstand doet van al zijn bezittingen, kan mijn leerling niet zijn.

Lucas 17: 30-31

Zo zal het ook gaan op de dag waarop de Mensenzoon wordt geopenbaard. Wie op die dag op het dak van zijn huis is moet niet naar beneden gaan om zijn bezittingen te gaan halen, en wie op het land is moet niet naar huis terug willen gaan.

Matteüs 19: 16-26

Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’ Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’ De jongeman zei: ‘Daar houd ik me aan. Wat kan ik nog meer doen?’ Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’ Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen.
Jezus wendde zich tot zijn leerlingen: ‘Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan. Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ Toen de leerlingen dit hoorden, waren ze hevig ontzet en vroegen: ‘Wie kan er dan nog gered worden?’ Jezus keek hen aan en antwoordde hun: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’

Uit het Avondmaalsformulier:

Allen dan die zo gezind zijn, wil God zeker in genade aannemen en voor waardige gasten aan de tafel van Zijn Zoon Jezus Christus houden. Zij die dit getuigenis in hun hart echter niet gevoelen, eten en drinken zich een oordeel. Naar het bevel van Christus en van de apostel Paulus vermanen wij daarom allen die weten dat zij met de hiernavolgende ergerlijke zonden besmet zijn, zich van de tafel des Heeren te onthouden, en wij verkondigen hun dat zij geen deel uitmaken van het Rijk van Christus. Dit betreft allen:

-die afgoden in welke gestalte ook voor de Heere in de plaats stellen of God op eigenwillige manier vereren;
-die de naam van de Heere door vloeken of op andere wijze misbruiken;
zich bezighouden met occulte praktijken of daaraan geloof hechten ;
-die God, Zijn Woord en de heilige sacramenten verachten;
-die aan hun ouders of andere gezagsdragers ongehoorzaam zijn ;
-die zich aan menselijk leven vergrijpen of haat koesteren tegen hun naasten en zich niet met hen willen laten verzoenen;
-die getrouwd of ongetrouwd hun lichaam niet rein bewaren;
-die hebzuchtig, verkwistend of verslaafd zijn;
-die leugenaars of roddelaars zijn;
kortom, allen die zich in woord en wandel als ongelovigen gedragen.

Zolang zij aan zulke zonden vasthouden, moeten ze zich onthouden van het avondmaal dat Christus alleen voor Zijn gelovigen heeft ingesteld, opdat Gods oordeel en straf over hen niet des te zwaarder worden.

Maar dit wordt ons, geliefde broeders en zusters in de Heere, niet voorgehouden om de verslagen harten van de gelovigen te ontmoedigen, alsof niemand aan de tafel des Heeren zou mogen aangaan dan wie zonder enige zonde is. Want wij komen niet tot het avondmaal om daarmee te betuigen dat wij in onszelf volkomen en rechtvaardig zijn. Integendeel, omdat wij ons leven buiten onszelf in Jezus Christus zoeken, belijden wij daarmee dat wij midden in de dood liggen. Wij moeten erkennen dat wij nog vele zonden en gebreken in onszelf aantreffen, bijvoorbeeld dat wij geen volkomen geloof hebben en er niet toe komen God met zoln ijver te dienen als wij verplicht zijn, maar juist dagelijks strijd hebben te voeren met de zwakheid van ons geloof en onze verdorven vleselijke begeerten. Niettegenstaande dit alles, omdat wij door de genade van de Heilige Geest droefl1eid over zulke gebreken hebben en wij begeren tegen ons ongeloof te strijden en naar alle geboden van God te leven, zullen wij er ten volle van verzekerd zijn dat geen zonde of zwakheid die tegen onze wil nog in ons overgebleven is, kan verhinderen dat God ons in genade aanneemt en ons zo deze hemelse spijs en drank waardig en deelachtig maakt.

Als laatste is hier Matteüs 6: 31-34

Vraag je dus niet bezorgd af: “Wat zullen we eten?” of: “Wat zullen we drinken?” of: “Waarmee zullen we ons kleden?” – dat zijn allemaal dingen die de heidenen najagen. Jullie hemelse Vader weet wel dat jullie dat alles nodig hebben. Zoek liever eerst het koninkrijk van God en zijn gerechtigheid, dan zullen al die andere dingen je erbij gegeven worden. Maak je dus geen zorgen voor de dag van morgen, want de dag van morgen zorgt wel voor zichzelf. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen last.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 7:41 pm

Kijk naar de vogels: maken de vogels zich zorgen om hun eten en drinken?

Zelfs wij kunnen nog een voorbeeld nemen aan de dieren!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 7:41 pm

dubbelduck, wat voor geloiof heb jij dan?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo apr 27, 2011 7:48 pm

de zwarte schim schreef:dubbelduck, wat voor geloiof heb jij dan?

Ik ben christelijk.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo apr 27, 2011 7:59 pm

Dubbelduck schreef:
de zwarte schim schreef:dubbelduck, wat voor geloiof heb jij dan?

Ik ben christelijk.

wederzijds!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 28, 2011 2:49 am

de zwarte schim schreef:je weet best dat stripfiguren niet leven en die kunnen dus ook niet naar de hel. en je denkt echt dat de hemel niks is he! maar ik zeg je: daar ben je eeuwig gelukkig en heb je helemaal geen last van strenggelovigen! lees dan de bijbel maar eens goed na!

Hoe kun je dat nou weten? Ben je er geweest ofzo? Heb je een rondleiding gehad? Wie zegt dat hetgeen in de Bijbel staat, ook waar is? De Bijbel is een verzameling boeken en geschriften van aardse, sterfelijke mensen. Hoeveel waarde hecht je daaraan? Ik moet aan Freek de Jonge denken: "Volgens mijn vader in de Hemel is het alle dagen feest!/ En mijn vader kan het weten, want die is er geweest!"

Ui schreef:[Goede doelen] Dat zal de klauwen met geld graaiende directeur fijn vinden. (huil huil)

Ach, die populistische stemmingmakerij. Dat is ook eens aan de kaak gesteld bij een zeer beperkt aantal goede doelen. De overgrote meerderheid van de goede doelen heeft dat heel goed geregeld, hoor. Maar men gaat door op één voorbeeldje. Dat vind ik triest.

Ui schreef:Stel je voor, dat je eeuwig moet kijken naar het grijnzende gelaat van apostel Arie Boomsma! (huil huil)

ROTFLMAO! :lol:

Als God zich zo druk maakt om hebzucht en oneerlijke verdeling van rijkdommen, laat hem er dan eens wat aan doen! De wereld is een tranendal en de architect laat zich niet zien!
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Rubberduck » do apr 28, 2011 2:50 am

Oh ja, zwarte schim: je kunt ook op mijn bericht reageren zonder de hele post te citeren, hoor. ;)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do apr 28, 2011 7:57 am

Rubberduck schreef:Oh ja, zwarte schim: je kunt ook op mijn bericht reageren zonder de hele post te citeren, hoor. ;)

denk je sosm dat ik geki ben?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron