Religie en verzamelen

Berichtdoor McDuck Menu » za apr 30, 2011 4:24 am

de zwarte schim schreef:Oke, maar wat is precies je eigen afgod?

Wat is een afgod precies?

Je kunt lang en breed praten over een onderwerp als dit, maar veel ruimte om iemand te overtuigen heb je niet. Daar zijn atheïsten en gelovigen allebei heel star in, ze zullen niet snel iets toegeven op elkaar.

Een liedje van Herman Finkers, een van mijn idolen, gaat over de hemel. Ik vind dat hij daar een mooi idee heeft, en lekker relativerend. Vooral het stukje over Andries Knevel.
"Daar boven in de hemel" uit Na de Pauze:
http://www.youtube.com/watch?v=eZRfTD70 ... re=related
Trouwens een mooie voorstelling, zeker het kijken waard. Ik ging er naar toe voor de humor, maar zijn ideeën en gedachten vond ik eigenlijk ook wel erg mooi. Er zijn ook aardig wat dingen over geloof in terug te vinden, voor de liefhebber.

Deze is ook mooi. http://www.youtube.com/watch?v=2J2bdsRy ... re=related Al heeft het weinig met het thema te maken, alleen op het einde.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » za apr 30, 2011 1:20 pm

de zwarte schim schreef:tot zover de pinksteren preek - ui

Inderdaad. En nu gaat onheilsprofeet Ui zoals Jona zitten afwachten wat met jullie gaat gebeuren! (snotter)

Bruno Kopsky schreef:
Rubberduck schreef:Overigens heb ik op het Off-topic board van McDrake een topic geopend over Bob Dylan:
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/viewtopic.php?id=441

Kan het niet ergens hier? Of kan het niet samengevoegd worden? Ik heb daar geen account en het is ontzettend onhandig.

Nee, dat kan niet hier. En de enige die moeite moet doen is admin, vanwege de tegenwoordige noodzaak om accounts per e-mail te verstrekken. (snik)

McDrake Nederland Off Topic
http://bb.mcdrake.nl/nedofftopic/

McDuck Menu schreef:Een liedje van Herman Finkers, een van mijn idolen, gaat over de hemel. Ik vind dat hij daar een mooi idee heeft, en lekker relativerend.

Finkers stelt hier dat de hemel kan bestaan als zijnde een verzinsel, en dat je er zodoende toch in kan geloven. Deze stelling doet Ui denken aan wat PKN-predikant Klaas Hendrikse beschrijft, in zijn boek 'Geloven in een God die niet bestaat' (Nieuw Amsterdam, 2007).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klaas_Hendrikse

Zijsporen over Dylan, Finkers; de hebzuchtige verzamelaars vluchten alle kanten op. Strips zijn niet zo belangrijk als religie. Maar ondertussen kan men geen snippertje missen! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za apr 30, 2011 4:13 pm

Voor mij zijn strips eigenlijk wel belangrijker dan religie, en een heleboel dingen zijn ook weer belangrijker voor me dan strips. Noem me maar een hebzuchtige verzamelaar, maar over zoiets voel ik me gelukkig niet schuldig, en ik ben van mening dat niemand dat eigenlijk zou hoeven. Als religie wel belangrijk voor je is, dan ligt dit soort zaken weer anders.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Duckfan van Down Under » za apr 30, 2011 5:31 pm

McDuck Menu schreef:Voor mij zijn strips eigenlijk wel belangrijker dan religie, en een heleboel dingen zijn ook weer belangrijker voor me dan strips. Noem me maar een hebzuchtige verzamelaar, maar over zoiets voel ik me gelukkig niet schuldig, en ik ben van mening dat niemand dat eigenlijk zou hoeven. Als religie wel belangrijk voor je is, dan ligt dit soort zaken weer anders.

Dit. :)
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za apr 30, 2011 7:55 pm

zeg ui, waarom doe je je niet gewoon weer voor als ei? op het profiel van ei!

moet je zelf weten hoor maar.............
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor kwuk duck » za apr 30, 2011 9:01 pm

de zwarte schim schreef:zeg ui, waarom doe je je niet gewoon weer voor als ei? op het profiel van ei!

moet je zelf weten hoor maar.............

Daar is hij niet in de bui voor! ;)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo mei 01, 2011 8:45 am

haha idd! maar dit valt wel op...............
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » zo mei 01, 2011 3:12 pm

de zwarte schim schreef:zeg ui, waarom doe je je niet gewoon weer voor als ei? op het profiel van ei!

Het barst hier van de Eipostels. (snik) Over afgoderij gesproken! (snotter)
Waarom betekent Ei zo ontzettend veel voor jullie? Ui vindt Ei maar een hooghartig, arrogant, vals, wereldverbeterend, ongezellig, breedsprakig, sjacherijnig, lomp, vervelend en sfeerbedervend schertsfiguur! Bovendien is het allemaal bedrog, want eieren kunnen niet schrijven! (huil huil)
Ui doet veel moeite om van McDrake een fuif te maken, waar vrolijke mensen zich welkom voelen! (snotter) Een plezierige plaats waar men tranen heeft van het lachen. (snik) Maar men blijft steeds om dat Ei smeken! (snotter)

de zwarte schim schreef:dit valt wel op...............

Wat valt wel op? (snik)

Ui valt op, hoe snel dit topic ontspoort nadat Ui bewezen heeft dat Donald Ducks verzamelen verboden is volgens de Bijbel! (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 01, 2011 3:35 pm

Inderdaad, waarom dwalen we af naar voedingsmiddelen? En bewijzen dat iets niet mag omdat het in de Bijbel staat, kan denk ik bijna niet. Iedere stroming van het christendom interpreteert dat boek weer anders. Het ene deel wordt wel letterlijk genomen, het andere deel is blijkbaar voor eigen invulling geschikt. Misschien moet iemand het eens vragen aan iemand in zijn of haar kerk? Een pastoor of dominee of zo iemand, afhankelijk van je geloof.
Als blijkt dat verzamelen dan toch verboden is, wil ik me wel beschikbaar stellen als arme sloeber waar je strips aan kan doneren :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » zo mei 01, 2011 3:44 pm

McDuck Menu schreef:En bewijzen dat iets niet mag omdat het in de Bijbel staat, kan denk ik bijna niet.

Veel gelovigen hebben daar anders geen moeite mee, te bewijzen dat iets verboden is omdat het in de Bijbel staat. (snik)

McDuck Menu schreef:Misschien moet iemand het eens vragen aan iemand in zijn of haar kerk? Een pastoor of dominee of zo iemand, afhankelijk van je geloof.

Alsof de dominee en de pastoor wel afstand kunnen doen van hun bezittingen. Het zijn ook mensen. Veel kerken hebben dure bezittingen.

McDuck Menu schreef:Als blijkt dat verzamelen dan toch verboden is, wil ik me wel beschikbaar stellen als arme sloeber waar je strips aan kan doneren :)

Ui was eerst! (huil huil) Of is het beter om de strips ritueel te verbranden? Dan kunnen ze nooit meer iemand van het smalle pad weglokken!
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » zo mei 01, 2011 4:56 pm

Ui schreef:
McDuck Menu schreef:En bewijzen dat iets niet mag omdat het in de Bijbel staat, kan denk ik bijna niet.

Veel gelovigen hebben daar anders geen moeite mee, te bewijzen dat iets verboden is omdat het in de Bijbel staat. (snik)

Ja, maar bij andere zaken nemen ze het weer niet zo letterlijk, dat is het probleem. Volgens mij heeft een man in Amerika ooit eens geprobeerd alles letterlijk te nemen van de Bijbel, en dit ook uit te voeren. Kan me alleen zijn naam niet herinneren op het moment.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 01, 2011 5:34 pm

Volgens mij mogen jullie volgens de Bijbel ook niet op zondag internetten. Jaja, internet was er toen nog niet, maar je mag volgens het Oude Testament zowat niks op de dag des heeren. En wie dat toch doet, moet ter dood gebracht worden. Veel geluk met je daar letterlijk aan te houden. ;)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo mei 01, 2011 6:29 pm

Welnee, dat ging over de sabbat, dat is zaterdag. Maar volgens mij valt het wel mee met wat je op die dag van de bijbel niet zou mogen.

En dominees en dergelijke laten vaak ook veel aan eigen invulling over.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ui » ma mei 02, 2011 3:47 pm

McDuck Menu schreef:Volgens mij heeft een man in Amerika ooit eens geprobeerd alles letterlijk te nemen van de Bijbel, en dit ook uit te voeren. Kan me alleen zijn naam niet herinneren op het moment.

Ned Flanders, in tekenfilmserie The Simpsons. Flanders heeft geprobeerd om geheel volgens de Bijbel te leven, inclusief de tegenstrijdige passages. Dit blijkt uit een episode waarin Flanders getroffen wordt door een Job-achtige pech.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ned_Flanders

Ridder ter Geit schreef:Welnee, dat ging over de sabbat, dat is zaterdag.

Christenen hebben de sabbat vertaald naar de zondag. Zo hebben zij liever dat op zondag de winkels gesloten zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zondagsrust
Maar er zijn ook christenen die de sabbtah aanhouden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sabbat_(christendom)

Voor alle zekerheid kan men dus beter niet in het weekend naar een stripbeurs gaan! (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 02, 2011 4:17 pm

Rubberduck schreef:Volgens mij mogen jullie volgens de Bijbel ook niet op zondag internetten. Jaja, internet was er toen nog niet, maar je mag volgens het Oude Testament zowat niks op de dag des heeren. En wie dat toch doet, moet ter dood gebracht worden. Veel geluk met je daar letterlijk aan te houden. ;)

wat IK doe bepaal ik zelf wel! ookal internet ik op zondag! volgens mij dwaal jij nu wel heel erg af! je mag genoeg! het enige wat je niet mag is: op zondag winkelen en betalen etc! en dat is wel weer wat anders! de zondag is er voor de rust! maar jah de mensen hebben tegenwoordig nooit genoeg geld en winst! we leven hier in nederland in een 24 uurs economie! het gaat in nederland alleen nog maar om geld, geld en nog eens geld! en waarom mag een mens niet een keer een dagje rust? je kunt 6 dagen winkelen, en dan moet dat ook nog per se op zondag? ow ja en dan krijgen we dat smoesje weer van: doordeweeks heb ik geen tijd! je kunt ook nog op zaterdag winkelen! ik vind het gewoon belachelijk! de supermarkten ook: in amsterdam zijn gewoon van 6 uur smorgens tot 22 uur savonds open! belachelijk hoor! ik ben blij dat ze dat in dit deel van nederland nog niet hebben! maar hier staat de winkelopeing op zondag ook voor de deur! nog enkele jaren.............. je overdrijft echt he! je verzint de ergste dingen om de bijbel zwart te maken en af te kraken! wat denk jezelf: dat een aap na miljoenen jaren kan veranderen in een mens? voel eens aan je voorhoofd! die hele evolutie theorie is opgeblazen koek! en die oerknal slaat al helemaal nergens op! ronduit belachelijk! ik lach me slap om die hele theorie! ga naar darwin toe man!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron