Religie en verzamelen

Berichtdoor McDuck Menu » vr sep 16, 2011 12:24 am

Hm. Ik heb nou niet echt het idee dat mensen steeds meer aan zichzelf denken. Hoe komen jullie daar zo bij? Zijn er voorbeelden, wat doen mensen anders dan vroeger?

Vreemde volkeren die over ons heersen.. dat is altijd zo geweest. Koningshuizen, de Romeinen, politici, Duitsland, Spanje, Frankrijk.. Noem die maar eens normaal. In Israël is sinds die boekjes geschreven zijn al ruzie om de interpretering ervan, ook niets nieuws dus. Aardbevingen en vulkaanuitbarstingen zijn van die zaken waar wij of wie dan ook geen invloed ophebben, maar ook daar is geen verandering in geweest. De afgelopen jaren zijn we alleen beter geworden in het ontdekken van die aardbevingen, en hebben we meer sensoren en dergelijke geplaatst. Ook is het meer in de media, omdat ze toevallig plaats vonden in dichtbevolkte gebieden. De frequentie is niét hoger geworden. Oorlogen en conflicten zijn er altijd geweest, en die zijn altijd veelvuldiger geworden. Logisch naarmate er meer mensen komen. Land en grondstoffen worden dan schaarser. Soms is oorlog ook een noodzaak, als er bijvoorbeeld sprake is van het schenden van mensenrechten. Het zou fijn zijn als er geen oorlogen meer waren, maar ik denk dat het wel heel lang kan gaan duren voor het zover is.
Wat wel verandert is het klimaat, maar dat is onze eigen domme schuld. Ik hoop dan ook dat daar werkelijk wat aan gedaan kan en gaat worden.

Ik geloof wel in een einde van de aarde, maar meer omdat de zon ook niet het eeuwige leven heeft, en er in de ruimte om ons heen ook allemaal gevaarlijke dingen gebeuren. Ga ik me daar zorgen over zitten maken? Neuh.. je kan d'r toch niks aan doen. Dus probeer ik zoveel mogelijk de dingen te doen die ik leuk vind, maar vergeet daarbij anderen ook niet, en de toekomst. Ik zie anderen ook graag gelukkig, maar daar zit voor mij niks religieus bij.


P.S.
Over aan jezelf denken gesproken, hoe zit dat met verzamelen? ;)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Michiel Q » vr sep 16, 2011 12:31 am

De Zwarte Schim schreef:Als er geen mensen meer op aarde zijn, zijn er ook geen dieren op aarde meer.

Nou, stel je voor! Dan gaan alle dieren onmiddellijk met hun pootjes omhoog liggen! Want zonder mensen kunnen dieren niet leven! Wie geeft Fikkie zijn brokjes? Wie moet Rakker uitlaten?

De Zwarte Schim schreef:Dan betekent dat: einde der tijden.

Ja, want alle klokken staan dan ook stil! Kun je nagaan!

De Zwarte Schim schreef:Lees het laatste bijbelboek (openbaring) maar.

Wist je niet dat er nog een vervolg is? De Bijbel is een trilogie en het Boek van Mormon is "Return of the Jedi"!

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Book_o ... n_(musical)

De Zwarte Schim schreef:In de laatste dagen zullen er zijn aardbevingen, [...]

De aardbeving van donderdag 8 september, bedoel je? Heb jij daar iets van gemerkt, dan?

Zie: http://www.nrcnext.nl/blog/2011/09/09/a ... of-schade/

De Zwarte Schim schreef:pesteltien, [...]

O, ik dacht pestilentiën. Bedoel je de varkenspest? De vogelpest? Pesten op school? Vergeleken bij de Zwarte Dood (1347-1351) of de pestuitbraken in Amsterdam (1663-1664) en Londen (1665-1666) valt dat nogal mee, vind je niet?

De Zwarte Schim schreef:Oorlogen, geruchten van oorlogen en noem maar op. al die dingen gebeuren in onze tijd!

Jôh, echt? Noem mij één moment in de geschiedenis dat er nergens oorlog gevoerd werd.

De Zwarte Schim schreef:En het gaat nog verder: Vreemde volken zullen over uw heersen [...]

Dat ze met een leger ons land binnenvallen, bedoel je? En dat ze dan over jouw en mijn gaan zitten heersen?

Of dat hun ouders hier komen werken, dat ze hier een opleiding volgen, de politiek ingaan en burgemeester worden? Die laatste methode is natuurlijk een beetje omslachtig. Het zal wel even duren voordat elke Nederlandse stad zo'n hippe Marokkaanse burgemeester heeft. En bovendien, wat moeten alle andere Marokkanen ondertussen? Die moeten op z'n minst onderwijzer worden om 'n beetje mee te kunnen heersen, denk je niet?
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr sep 16, 2011 7:45 am

Ik had allerlei reacties op de zwarte schim, maar alles is al door de reacties van anderen behandeld, dus dat scheelt :)

Heb ik alleen nog een reactie op Bruno:

Bruno schreef:Ik hou het bij non-fictie

? Lees je de Donald Duck niet meer?

Bruno schreef:De Koran heb ik nog niet. Maar die schijnt enorm te lijken op de Bijbel he.

Dat weet ik niet... maar er zal wel wat overlap zijn met vooral het Oude Testament. Het zijn beiden godsdiensten uit de woestijn en beiden met Abraham als aartsvader.

Owh ja, dit ook nog:

Donald Duck schreef:Dit betekent niet dat je bijvoorbeeld maar even 1000 euro moet geven aan bijv. de Kankerbestreiding, maar het betekent wel dat je goed moet zijn voor anderen, ook al gaat dat vaak ten koste van jezelf.

Maar waarom zou je dan geen 1000 euro geven aan de kankerbestrijding?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr sep 16, 2011 7:48 am

McDuck Menu schreef:Over aan jezelf denken gesproken, hoe zit dat met verzamelen? ;)

Zie de hele discussie hiervoor :)

Je kunt als christen denk ik wel wat voor jezelf verzamelen, als je er maar niet teveel waarde aan gaat hechten en als het maar niet ten koste gaat van wat je voor anderen doet.

Nu blijft dat discutabel, want hoe ver ga je? Iemand kan ook alles verkopen en alles weggeven. Ui heeft dit uitvoering behandeld en er een tekst van Jezus bijgehaald.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr sep 16, 2011 8:56 am

Bruno schreef:Jajaja, ik ken gedeeltes en we hebben meerdere drukken. Tuurlijk. De Koran heb ik nog niet. Maar die schijnt enorm te lijken op de Bijbel he.

ik dacht het niet

Bruno schreef:
Donald Duck schreef:Dat we in de eindtijd leven riepen de Apostelen al in de eerste jaren na de dood van Christus. De tekenen waren er toen en zijn er nu, met name door de media, ook. Als Christen moet je voortdurend waakzaam zijn. Dit betekent niet dat je jezelf maar op moet sluiten maar je moet er wel klaar voor zijn. Het kan vannacht namelijk ook gebeuren.

Met dat eerste was ik het eens, maar niet hiermee. Ik geloof niet in het einde der tijden. Ik geloof wel dat de mensheid er een potje van maakt en dat we de toekomstige bewoners over een paar eeuwen met allemaal puinhopen opschepen. Je hebt gelijk dat álle zogenaamde tekenen er op dit moment al zijn. Van de Natuur, Maatschappij, Geestelijk, Technologie, Wereldpolitiek, Israël. Ze konden goed voorspellen. Maar ik geloof niet in het bovennatuurlijke.

nee? hoe ben jij anders ooit geboren? niet alleen omdat jou ouders hebben lopen krikken. hoe zijn volgens jou dan de 1e mensen op aarde geboren?

ik ga er niet van uit dat over een paar eeuwen de wereld nog bestaat...... we leven in de eindtijd.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » vr sep 16, 2011 1:59 pm

De Zwarte Schim schreef:nee? hoe ben jij anders ooit geboren? niet alleen omdat jou ouders hebben lopen krikken. hoe zijn volgens jou dan de 1e mensen op aarde geboren?

ik ga er niet van uit dat over een paar eeuwen de wereld nog bestaat...... we leven in de eindtijd.

Ik geloof zelf (ik spreek niet voor Bruno) dat ik er inderdaad ben omdat mijn ouders nog een kind wilden. Niet per se mij, maar wel een kind. De eerste mensen zijn volgens mij te verklaren met de evolutietheorie. Jij verklaart het klaarblijkelijk anders, en da's prima. Wat ik niet kan bevatten is wat er dan voor de vorming van ons heelal geweest moet zijn.. Een Big bang is heel leuk en aardig, maar waarom gebeurt zoiets, en waar kwam al die massa dan vandaan? Daar zit voor mij nog wel ruimte om wat bovennatuurlijks te zien. Er zit voor mij geen ruimte om dan mythologie er bij te bedenken en die dan te gaan geloven.

Over in de eindtijd leven, dat is zo'n vaag begrip. Wanneer spreek je van een eindtijd? Is dat een week, een maand, vele jaren? Millennia? Overigens hoeven christenen zich dan geen zorgen te maken, zij gaan lekker naar de hemel :) Wel flauw van god, dat hij ze eerst laat lijden en zo, met grote rampen, oorlogen, en alles wat onprettig is. Ik vind het een onverantwoordelijk type, als ik moet geloven wat er allemaal over hem geschreven staat.

Even een vraag los van de discussie. Waarom zou een god niet alleen de Aarde creëren, maar ook nog al die planeten en andere zonnestelsels eromheen? Wat moet hij daarmee? Of heeft ie nog andere leuke projectjes lopende, zoals hier op Aarde?
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Ui » vr sep 16, 2011 3:06 pm

De Zwarte Schim schreef:Als er geen mensen meer op aarde zijn, zijn er ook geen dieren op aarde meer. dan betekent dat: einde der tijden. in de eindtijd die we nu trouwens leven.

Lees het laatste bijbelboek (openbaring) maar eens: In de laatse dagen zullen er zijn aardbevingen, pesteltien, oorlogen, geruchten van oorlogen en noem maar op. al die dingen gebeuren in onze tijd!

En het gaat nog verder: Vreemde volken zullen over uw heersen en de liefde van velen zal verkoelen.

Het gevoel van een eindtijd is bijna zo oud als de beschaving. Elke beschaving zal ooit eindigen. Ook de onze. Daar hoef je geen Bijbel of glazen bol voor te hebben, dat is gewoon een gegeven. (snik)
De Openbaring van Johannes is geschreven in de tijd van Romeinse overheersing en die eindtijd is allang geweest. Zoals er ook eindtijden te zien zijn in het Oude Testament. Voor de mensen die oorspronkelijk in het Beloofde Land leefden, brak de eindtijd aan toen ze werden uitgemoord door "God's volk". Later brak een eindtijd aan toen zijzelf werden overheerst door Perzen, Assyriërs en Romeinen.

De eeuwige angst voor overheersing door buitenlanders is hiermee goed te verklaren. Evenals angst voor overstromingen en vulkanische uitbarstingen.

De Zwarte Schim schreef:let op de woorden die in de bijbel staan! tot nu toe is alles nog uitgekomen!

Omdat je negeert wat niet is uitgekomen. Gelovigen zijn kampioen in selectief lezen. (snotter) Jezus's beloofde zijn toehoor dat, voordat de laatste van hen zou overlijden, het koninkrijk gods zou zijn aangebroken. Dit is niet gebeurd. Gelovigen gaan dan met zijn uitspraken spelen, maar Jezus had gewoon ongelijk. En de joden hadden wel gelijk; Jezus is geen god.

Zie ook:
http://www.evilbible.com/Jesus_Lied.htm
http://www.evilbible.com/end_times.htm

De Zwarte Schim schreef:en wat gebeurt er daarna? de liefde van velen zal verkoelen. Dat speelt zich nu ook af in onze tijd, zijn er nog velen op de wereld die wat voor hun naaste overhebben? iedereen denkt in deze maatschappij alleen nog maar aan zichzelf en zijn eigen leven!

Inderdaad is de liefde verkoeld: zelfs de vroomste gelovigen vinden Donald Duck belangrijker dan hun god. Eindtijd hier en eindtijd daar, maar ziet hoe men zich ondertussen vastklampt aan Donald Duck. Zou men echt rekening houden met een streng goddelijk ingrijpen, waarom is men dan zo hebberig en bezitterig? Waarom gaat men dan zelf niet leven volgens de strenge leer van Jezus, die bezittingen afraadt? Ja, de liefde is verkoeld: de meeste christenen hebben uiteindelijk maling aan Jezus.

En och, laten we het weer eens over het eindtijden en het ontstaan van de Aarde hebben. Houd het lekker vaag. Zeuren over het verleden en over de toekomst. In dit topic is bewezen hoe gelovigen de aandacht van zichzelf proberen af te leiden, door over vaagheden te schrijven. Een concrete uitspraak van Jezus over het afstaan van bezittingen, dat wordt telkens genegeerd. Men stelt zelfs, dat men deze uitspraak van Jezus anders moet zien. Tja, want van Donald Duck blijf je af. Hypocrisie in een notendop. (huil huil)

Ui zegt: rijke gelovigen, jullie spel is uit!
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Ui » vr sep 16, 2011 4:45 pm

Donald Duck schreef:Doordat veel mensen zich afscheiden van het 'ware' geloof gaan ze voor zichzelf leven. De mens is dan geneigd om z'n leven in te vullen zoals hij/zij het goed acht.

Zijn samenlevingen waar iedereen op elkanders levenstijl zit te letten, wel sociaal? Zie hoe de christelijke kerk de mensen heeft onderdrukt en verdeeld. Men kon zelfs op de brandstapel terechtkomen, als men ergens anders over dacht.
Moeten mensen hun leven invullen zoals de dominee, de pastoor, de rabbijn en de imam het goed achten? Zijn we dan wel goed bezig? (snik) De ene geestelijke spreekt de ander tegen, zo zwak is hun verhaal.

Bruno schreef:Je hebt gelijk dat álle zogenaamde tekenen er op dit moment al zijn. Van de Natuur, Maatschappij, Geestelijk, Technologie, Wereldpolitiek, Israël. Ze konden goed voorspellen. Maar ik geloof niet in het bovennatuurlijke.

In een veranderlijke wereld het einde voorspellen, is het makkelijkste wat er is. In deze wereld komt ooit overal een einde aan. (snotter)
Schijnt vandaag de zon, dan is er grote kans dat het daarna eens gaat regenen. De vraag is alleen wanneer het dan gaat regenen en dat antwoord moet men schuldig blijven. Het feit dat de Bijbel geen datum geeft en - zoals Zwarte Schim stelt - er niet staat dat de voorspelling helemaal letterlijk zal gebeuren, bewijst wat een magere voorspelling het is. Een weerman zou met zo'n voorspelling onmiddelijk ontslagen worden. "Het gaat vandaag of morgen of volgend jaar gieten. Maar het kan ook motregen zijn of misschien een orkaan." De christelijke weerman komt er al eeuwen mee weg.

McDuck Menu schreef:Hm. Ik heb nou niet echt het idee dat mensen steeds meer aan zichzelf denken. Hoe komen jullie daar zo bij? Zijn er voorbeelden, wat doen mensen anders dan vroeger?

Vroeger kwam men samen op het marktplein, om zich te warmen aan een andersdenkende op een brandstapel.
Ach, dat waren nog eens sociale tijden. Wat is de wereld sindsdien verkoeld.

McDuck Menu schreef:Over aan jezelf denken gesproken, hoe zit dat met verzamelen? ;)

Eh... ander onderwerp! Laten we het gauw over pratende slangen en pratende ezels hebben. (snotter)

Michiel Q schreef:Noem mij één moment in de geschiedenis dat er nergens oorlog gevoerd werd.

Vraag je dit aan gelovigen? Heb je nooit gehoord van het Hof van Eden?

Ridder ter Geit schreef:
Donald Duck schreef:Dit betekent niet dat je bijvoorbeeld maar even 1000 euro moet geven aan bijv. de Kankerbestreiding, maar het betekent wel dat je goed moet zijn voor anderen, ook al gaat dat vaak ten koste van jezelf.

Maar waarom zou je dan geen 1000 euro geven aan de kankerbestrijding?

Eh... ander onderwerp! Laten we het gauw over pratende slangen en pratende ezels hebben. (snik)

Ridder ter Geit schreef:Je kunt als christen denk ik wel wat voor jezelf verzamelen, als je er maar niet teveel waarde aan gaat hechten en als het maar niet ten koste gaat van wat je voor anderen doet.

Afgaande op deze mildheid mag je soms vloeken, soms vreemdgaan, soms moorden en soms andere goden aanbidden. (snik)

Thomas 47 (apocrief, vertaler onbekend)
"Een mens kan niet op twee paarden rijden of twee bogen spannen. En een knecht kan geen twee heren dienen; of hij zal de een eren en de andere smaden."

bron: http://www.thomasevangelie.nl/tekst1.htm

Jezus belooft zijn volgelingen een eeuwig koninkrijk en in plaats van er helemaal voor te gaan, moeten en zullen ze per se een Donald Duck lezen. Dat bewijst, volgens Ui, dat men eigenlijk niet zo zeker is van dat koninkrijk: men blijft liever minstens één voet op de grond houden. En terecht, want Jezus kon zijn eigen leer niet volgen. Komt er een vrouw hem verwennen met dure zalf, dan zullen de armen hem ook een worst zijn. Tot ergernis van zijn gevolg. (Marcus 14:3-7)

De Zwarte Schim schreef:hoe zijn volgens jou dan de 1e mensen op aarde geboren?

En hoe is god volgens jou ontstaan? Als de mens is geschapen door god, waar komt god dan vandaan? Stellen dat de mens is ontstaan door god, is geen antwoord op de vraag waar de mens vandaan komt. Want vraagt men hoe god is ontstaan, dan heeft men het over ondoorgrondelijkheden. Kortom, men heeft geen antwoord. "Genesis" is niet het begin, want er staat niets over het ontstaan van god zelf.

McDuck Menu schreef:Ik geloof zelf [...] dat ik er inderdaad ben omdat mijn ouders nog een kind wilden. Niet per se mij, maar wel een kind.

Humor van Herman Finkers. Haha! (snotter)

McDuck Menu schreef:Wat ik niet kan bevatten is wat er dan voor de vorming van ons heelal geweest moet zijn..

Dat kunnen gelovigen ook niet bevatten.

"De Aarde staat op de rug van een olifant!"
Waar staat die olifant dan op?
"Die olifant staat op een schildpad!"
Maar waar staat die schildpad dan op?
"Eh... laten we het over iets anders hebben!"

McDuck Menu schreef:Een Big bang is heel leuk en aardig, maar waarom gebeurt zoiets, en waar kwam al die massa dan vandaan? Daar zit voor mij nog wel ruimte om wat bovennatuurlijks te zien.

Hoezo, bovennatuurlijk? Waarom meteen die magie erbij? Wat wij bovennatuurlijk noemen is wat wij niet wetenschappelijk kunnen verklaren. Vroeger werd de bliksem veroorzaakt door een mannetje in de lucht. Zodra we iets niet met ons verstand kunnen verklaren, denken we meteen aan een mannetje in de lucht. En waar dat mannetje in de lucht vandaan komt, daar mag men niet op doorgaan. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Michiel Q » vr sep 16, 2011 5:51 pm

Ui schreef:
Michiel Q schreef:Noem mij één moment in de geschiedenis dat er nergens oorlog gevoerd werd.

Vraag je dit aan gelovigen? Heb je nooit gehoord van het Hof van Eden?

De Zwarte Schim probeert de Openbaring aan Johannes te betrekken op de actualiteit. Er worden oorlogen gevoerd, dus het Einde der Tijden is aanstaande! Maar er wordt op aarde al eeuwenlang oorlog gevoerd, zonder dat de wereld ondertussen vergaan is. De huidige oorlogen zijn dus niet uitzonderlijk en kunnen daarom niet als voorteken worden opgevat. Hetzelfde geldt voor aardbevingen en ziektes.

Zo kun je de Openbaring op elk moment in de geschiedenis betrekken! En we weten dat de wereld niet vergaan is, dus waarom zou het Einde der Tijden ineens wél voor onze tijd gelden? Zeker omdat het nu qua oorlogen, ziektes en buitenlandse overheersing nogal meevalt, in Nederland. De Spanjaarden, Napoleon en de Nazi's zijn allang weer vertrokken. De pest hebben we ook overleefd en de aardbevingen zijn een lachertje.

De opdracht was eigenlijk: "Noem één tijdperk waarvoor die Openbaring duidelijk níet kan gelden." En het antwoord is: "Dat is er niet, want de mensheid is continu oorlog aan het voeren." De Hof van Eden is irrelevant, omdat de Openbaring verwijst naar de toekomst en niet naar het verleden, verzonnen of niet.

Ui schreef:"De Aarde staat op de rug van een olifant!"
Waar staat die olifant dan op?
"Die olifant staat op een schildpad!"
Maar waar staat die schildpad dan op?

Die schildpad staat natuurlijk weer op een andere schildpad, en zo maar door tot in het oneindige.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Turtles_all_the_way_down
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Michiel Q » vr sep 16, 2011 6:15 pm

Ui schreef:Vroeger kwam men samen op het marktplein, om zich te warmen aan een andersdenkende op een brandstapel. Ach, dat waren nog eens sociale tijden. Wat is de wereld sindsdien verkoeld.

Verwijst Ui hier naar het lied "Keplinkepling" van Drs. P?

De winter kan hier ijzig zijn,
ik ga dan dikwijls naar het plein,
waar ik mij koester in de gloed,
die ketters branden reuze goed.

Zie: http://www.freakface.com/DrsP/keplinkepling.htm
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr sep 16, 2011 6:37 pm

je weet drommels goed dat er nu veel meer oorlogen worden gevoerd als vroeger! en al die andere dingen ook!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Michiel Q » vr sep 16, 2011 7:08 pm

Vooruit, ik hap. Geef een onderbouwing voor de volgende stellingen:

- Alle oorlogen die op dit moment (2011) gevoerd worden, zijn erger dan a) de Tachtigjarige Oorlog (1568–1648), b) de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) en c) de Tweede Wereldoorlog (1939-1945).

- Alle ziektes die op dit moment (2011) in de wereld woeden, zijn erger dan a) de Zwarte Dood (1347-1351) en b) de Spaanse Griep (1918-1919).

- Er vinden tegenwoordig ergere natuurrampen plaats dan pakweg 100 jaar geleden.

Volgens jou zijn deze stellingen waar, dus moet je ze met argumenten kunnen onderbouwen. Ga je gang.
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Berichtdoor Ui » vr sep 16, 2011 7:31 pm

Michiel Q schreef:De opdracht was eigenlijk: "Noem één tijdperk waarvoor die Openbaring duidelijk níet kan gelden." En het antwoord is: "Dat is er niet, want de mensheid is continu oorlog aan het voeren." De Hof van Eden is irrelevant, omdat de Openbaring verwijst naar de toekomst en niet naar het verleden, verzonnen of niet.

Dat is een heel andere vraag. (snotter)

Je oorspronkelijke vraag was: "Noem mij één moment in de geschiedenis dat er nergens oorlog gevoerd werd."
Voor een aantal gelovigen is het Hof van Eden, in Genesis, echte geschiedenis.
Openbaring wordt door een aantal gelovigen gezien als een aanloop naar een nieuw Hof van Eden. Op deze manier kun je de Bijbel lezen als een cirkelverhaal: na Openbaring komt Genesis.

Michiel Q schreef:Die schildpad staat natuurlijk weer op een andere schildpad, en zo maar door tot in het oneindige.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Turtles_all_the_way_down

Interessant!

Volgens pagina schreef ene Bertrand Russell in zijn boek 'Why I Am Not a Christian', in 1927:
: "If everything must have a cause, then God must have a cause. If there can be anything without a cause, it may just as well be the world as God, so that there cannot be any validity in that argument. It is exactly of the same nature as the Hindu's view, that the world rested upon an elephant and the elephant rested upon a tortoise; and when they said, "How about the tortoise?" the Indian said, "Suppose we change the subject."

Als god geen oorzaak hoeft te hebben, hoeft de wereld ook geen oorzaak te hebben.

Michiel Q schreef:[warmen aan een andersdenkende op een brandstapel] Verwijst Ui hier naar het lied "Keplinkepling" van Drs. P?

Nee, of het zou om een onbewuste verwijzing moeten gaan. (snik)

De Zwarte Schim schreef:je weet drommels goed dat er nu veel meer oorlogen worden gevoerd [dan] vroeger! en al die andere dingen ook!

We leven in Europa meer dan een halve eeuw, grotendeels in vrede.
Door je toevoegsel "en al die andere dingen ook" krijgt Ui de indruk, dat je helemaal geen zin hebt in discussie. Men moet naar jouw waarschuwing luisteren en wie dat niet doet, die heeft straks een probleem met god. (huil huil)

En al klopt Jezus op de deur, zijn volgelingen willen eerst de Donald Duck lezen! Donald Duck is groter dan god.

Michiel Q schreef:- Alle oorlogen die op dit moment (2011) gevoerd worden, zijn erger dan a) de Tachtigjarige Oorlog (1568–1648), b) de Eerste Wereldoorlog (1914-1918) en c) de Tweede Wereldoorlog (1939-1945).

Hier noem je verschillende tijdperken uit honderden jaren. Die stel je die tegenover één enkel jaar, namelijk 2011. Idem met de ziektes. (snik)
Een eerlijke vergelijking is het zoeken van één enkel jaar in de geschiedenis, die vergeleken wordt met 2011.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » vr sep 16, 2011 7:34 pm

Zwarte Schim, wat voor school doe jij echt?! Je hebt een tunnelvisie van hier tot Tokyo. En ik dacht ook dat Christenen wat beter op hun woorden letten... Je bent behoorlijk bot. Ik vind niet snel iemand dom, maar wel als het iemand is die ervan overtuigd is dat ie alles al weet.
______________________________________
Vet coole handtekening.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » vr sep 16, 2011 7:35 pm

Ridder ter Geit schreef:
Bruno schreef:Ik hou het bij non-fictie

? Lees je de Donald Duck niet meer?

Is dat een boek?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron