Religie en verzamelen

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr mei 13, 2011 10:50 pm

Rubberduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:oke! goed! ik wil het wel verder behandelen!
maar wat had jij voro vragen voor me dan? (ik heb dit een tijdje niet gevolgd)

Volgens mij kun je beter eerst Ui beantwoorden; die heeft de oudste rechten.

Ui schreef:Een ander voorbeeld van vaagheid en onvoorspelbaarheid is god's plotselinge verbod om Mozes het beloofde land binnen te laten gaan. (Numeri 27:12-14; Deuteronomium 32:48-51) Is het omdat Mozes met zijn staf een rots slaat, in plaats van de rots te bevelen? (Numeri 20:8-12)
Volgens de Bijbel heeft Mozes tientallen jaren door een woestijn gezworven om, in opdracht van god, zijn volk naar het beloofde land te leiden. En dan zal hij, na al die moeite, om de een of andere vage reden het land niet in mogen? Dat is onvoorspelbaar.

Lewis Black- The Old Testament gaat hierop in:
http://www.youtube.com/watch?v=LGrlWOhtj3g

God had tegen Mozes gezegd : dat hij die 3x moest bevelen...... anders mocht hij niet in het beloofde land komen! maar Mozes was op dat moment boos en sloeg op de rots! 40 jaar onderdrukt geworden door een volk die alleen maar klaagt, en zeurt: waren we toch maar in egypte gebleven....... dat ben je toch ook een keer zat? en het volk was ongehoorzaam geweest daarom moesten ze ook 40 jaar in de woestijn ronddwaalen! als het volk gehoorzaam was geweest, hadden ze veel korter in de woestijn gelopen.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rubberduck » za mei 14, 2011 3:04 am

Voor zover ik weet, is die '40 jaar' overdrachtelijk bedoeld. Veel mensen vatten dat letterlijk op, maar feitelijk betekent het gewoon: 'een heel lange tijd'. Die tijdsaanduiding komt namelijk te pas en te onpas voor in het Oude Testament: Noach die 40 dagen en nachten op zijn ark doorbrengt in een storm; David die 40 dagen en nachten wacht op Goliath enz. Overigens bedoeld ik met het beantwoorden van Ui, dat je beter eerst de vragen van Ui kunt beantwoorden waarop je eerder "blablabla" antwoordde.

Met mijn vragen en antwoorden doelde ik op post #126: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... d=1964&p=6
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ui » za mei 14, 2011 4:46 pm

Rubberduck schreef:
De Zwarte Schim schreef:oke! goed! ik wil het wel verder behandelen!
maar wat had jij voro vragen voor me dan? (ik heb dit een tijdje niet gevolgd)

Volgens mij kun je beter eerst Ui beantwoorden; die heeft de oudste rechten.

Heeft Ui rechten? (snik)

Ui schreef:Een ander voorbeeld van vaagheid en onvoorspelbaarheid is god's plotselinge verbod om Mozes het beloofde land binnen te laten gaan. (Numeri 27:12-14; Deuteronomium 32:48-51) Is het omdat Mozes met zijn staf een rots slaat, in plaats van de rots te bevelen? (Numeri 20:8-12)
Volgens de Bijbel heeft Mozes tientallen jaren door een woestijn gezworven om, in opdracht van god, zijn volk naar het beloofde land te leiden. En dan zal hij, na al die moeite, om de een of andere vage reden het land niet in mogen? Dat is onvoorspelbaar.

De Zwarte Schim schreef:God had tegen Mozes gezegd : dat hij die 3x moest bevelen...... anders mocht hij niet in het beloofde land komen! maar Mozes was op dat moment boos en sloeg op de rots! 40 jaar onderdrukt geworden door een volk die alleen maar klaagt, en zeurt: waren we toch maar in egypte gebleven....... dat ben je toch ook een keer zat? en het volk was ongehoorzaam geweest daarom moesten ze ook 40 jaar in de woestijn ronddwaalen! als het volk gehoorzaam was geweest, hadden ze veel korter in de woestijn gelopen.

Waar kan Ui deze uitleg vinden in de Bijbel?

Zover Ui weet, gaat het wat betreft de rots bij Meribat-Kades om een interpretatie. Het slaan van de rots is een vermeende overtreding. Wat Mozes precies misdeed blijft vaag.
Maar zelfs al ging het om het slaan in plaats van bevelen van een rots, dan is de straf voor Mozes buiten proporties. De man heeft 40 jaar in een woestijn zijn best gedaan en zou moeten worden gestraft omdat hij een rots slaat? Vinden gelovigen dat rechtvaardig?
Als de veelgeprezen Mozes dit lot ondergaat, zullen hedendaagse gelovigen dan niet gestraft worden om het minste geringste? Mozes zou geen rots mogen slaan, maar gelovigen mogen wel rijkdom vergaren? Vanwaar dat onderscheid?

Rubberduck schreef:Overigens bedoeld ik met het beantwoorden van Ui, dat je beter eerst de vragen van Ui kunt beantwoorden waarop je eerder "blablabla" antwoordde.

Voor alle duidelijkheid en zekerheid: niemand is verplicht om antwoord te geven. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 4:59 pm

Rubberduck schreef:
de zwarte schim schreef:waarom denk je? je krijgt de kans om je te bekeren op de aarde! ook mensen die niet christelijk zijn en niet naar de kerk gaan kunnen bekeerd worden hoor! maar dat gebeurt niet zomaar! je wordt op de aarde gewaarschuwd door christenen enzoow en iedereen hier op de aarde heeft wel eens de naam God gehoord! de meesten dan he! dus als je sterft en je bent niet bekeerd, heb je je kans gehad! en krijgen die mensen daar straf voor! en de mensen die in de hemel wonen dan, kunnen niet eens in de hel kijken. en in de hemel KUN je alleen maar gelukkig zijn! daar is nooit verdriet! dat kan niet eens!

En de mensen dan die nog nooit van God gehoord hebben? Er bestaan indanenstammen die nog nooit in contact zijn geweest met de mensheid, die bijv. in het amazonewoud leven. Die hebben dus nog nooit gehoord van God. Die hebben waarschijnlijk zelf een andere god of goden bedacht. Branden die straks ook in de hel? Is het hun schuld dan, dat God zich aan hen niet heeft laten zien? En al die mensen die gestorven zijn vóórdat Jezus naar aarde kwam? Of de mensen die leefden voordat het jodendom opkwam? Zijn die ook allemaal naar de hel gegaan?

nee nee nee, Er staat ook in de Bijbel: De wereld zal pas vergaan, als alle mensen op de Aarde het evangelie gehoord hebben! dus ook die indianenstammen! het evangelie moet eerst overal gepredikt zijn!
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op za mei 14, 2011 5:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 5:01 pm

Ui schreef:
Ui schreef:Een ander voorbeeld van vaagheid en onvoorspelbaarheid is god's plotselinge verbod om Mozes het beloofde land binnen te laten gaan. (Numeri 27:12-14; Deuteronomium 32:48-51) Is het omdat Mozes met zijn staf een rots slaat, in plaats van de rots te bevelen? (Numeri 20:8-12)
Volgens de Bijbel heeft Mozes tientallen jaren door een woestijn gezworven om, in opdracht van god, zijn volk naar het beloofde land te leiden. En dan zal hij, na al die moeite, om de een of andere vage reden het land niet in mogen? Dat is onvoorspelbaar.

De Zwarte Schim schreef:God had tegen Mozes gezegd : dat hij die 3x moest bevelen...... anders mocht hij niet in het beloofde land komen! maar Mozes was op dat moment boos en sloeg op de rots! 40 jaar onderdrukt geworden door een volk die alleen maar klaagt, en zeurt: waren we toch maar in egypte gebleven....... dat ben je toch ook een keer zat? en het volk was ongehoorzaam geweest daarom moesten ze ook 40 jaar in de woestijn ronddwaalen! als het volk gehoorzaam was geweest, hadden ze veel korter in de woestijn gelopen.

Waar kan Ui deze uitleg vinden in de Bijbel?

Zover Ui weet, gaat het wat betreft de rots bij Meribat-Kades om een interpretatie. Het slaan van de rots is een vermeende overtreding. Wat Mozes precies misdeed blijft vaag.
Maar zelfs al ging het om het slaan in plaats van bevelen van een rots, dan is de straf voor Mozes buiten proporties. De man heeft 40 jaar in een woestijn zijn best gedaan en zou moeten worden gestraft omdat hij een rots slaat? Vinden gelovigen dat rechtvaardig?
Als de veelgeprezen Mozes dit lot ondergaat, zullen hedendaagse gelovigen dan niet gestraft worden om het minste geringste? Mozes zou geen rots mogen slaan, maar gelovigen mogen wel rijkdom vergaren? Vanwaar dat onderscheid?

Hee ui,

Ik ga hier wat later op in op deze vraag. ik heb zo gauw niet de bijbel bij de hand........ en ik ken hem echt niet uit mijn hoofd! (zoals jij xd) maar vanavond misschien.
Laatst bijgewerkt door De Zwarte Schim op za mei 14, 2011 5:13 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za mei 14, 2011 9:28 pm

dit uitgesteld tot volgende week
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 15, 2011 4:05 pm

Maar wat gebeurt/gebeurde er dan met die miljarden mensen die zijn gestorven voordat Jezus naar de aarde kwam, of voordat ze in contact waren gekomen met christenen? Als je sterft, ga je volgens het christendom naar de hemel of naar de hel. Dus waar zijn die mensen gebleven? In de hel? Simpelweg omdat ze nooit van God hadden gehoord?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Robb_K » zo mei 15, 2011 5:17 pm

Rubberduck schreef:Maar wat gebeurt/gebeurde er dan met die miljarden mensen die zijn gestorven voordat Jezus naar de aarde kwam, of voordat ze in contact waren gekomen met christenen? Als je sterft, ga je volgens het christendom naar de hemel of naar de hel. Dus waar zijn die mensen gebleven? In de hel? Simpelweg omdat ze nooit van God hadden gehoord?

Ik ben een jood. Dus ik weet niet veel over het christendom. Maar ik weet wel dat, volgens het Nieuwe Testament, bij Jezus 'wederkomst, zullen de rechtvaardigen pre-christenen worden verzameld en door hem naar de hemel, samen met de rechtvaardige nog levende personen.

Daarom, neem ik aan, dat de zielen van die rechtschapen pre-christenen moeten wachten in het vagevuur (tussen hemel en hel) voor de tweede komst.

Ook het oorspronkelijke idee van het vagevuur was dat het noch een "slechte plek", noch een "goede plek", maar slechts een "wachtkamer" voor het opslaan van een ziel, totdat het Laatste Oordeel ".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Caspar » di mei 17, 2011 5:31 pm

Deze mensen gaan niet naar het vagevuur, maar naar het voorgeborchte ofwel Limbo. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Voorgeborchte. Volgens diezelfde pagina is het voorgeborchte in 2007 'achterhaald verklaard'.
Laatst bijgewerkt door Caspar op di mei 17, 2011 6:10 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor DD » vr mei 20, 2011 3:06 pm

Jongens, morgen vergaat de wereld. Wie wil zijn hele verzameling aan mij geven zodat ik er de laatste 24 uur van kan genieten :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » vr mei 20, 2011 3:11 pm

DD schreef:Jongens, morgen vergaat de wereld. Wie wil zijn hele verzameling aan mij geven zodat ik er de laatste 24 uur van kan genieten :P

Bah.. moet dat nou net weer gebeuren als ik aan het werk ben? Dan vanavond nog maar snel wat Barks lezen, me even bekeren tot het christelijk geloof, en Duckies uitdelen voordat ik ga werken. Dan komt het wel goed.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor DD » vr mei 20, 2011 3:14 pm

Zó mag ik het horen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ui » zo mei 22, 2011 12:42 pm

DD schreef:Jongens, [21 mei] vergaat de wereld.

Aldus Harold Camping. "The Bible Guarantees It". Mocht Camping ernaast zitten, dan stopt hij met preken, zo heeft hij aangekondigd.
http://www.bndestem.nl/algemeen/opmerkelijk/8730705/De-dag-dat-de-wereld-vergaat.ece
Eerder zou volgens hem, de wereld vergaan in september 1994.
http://en.wikipedia.org/wiki/2011_end_times_prediction

Lucas 17:20-21 (NBV)
Toen de farizeeën Jezus vroegen wanneer het koninkrijk van God zou komen, antwoordde hij hun: ‘De komst van het koninkrijk van God laat zich niet aanwijzen, en men kan niet zeggen: “Kijk, hier is het!” of: “Daar is het!” Maar weet wel: het koninkrijk van God ligt binnen uw bereik.’

Iemand die naar eigen zeggen de Bijbel jaren bestudeert en deze passage blijkbaar niet ziet, kan inderdaad beter stoppen met preken. (snotter)

McDuck Menu schreef:Bah.. moet dat nou net weer gebeuren als ik aan het werk ben? Dan vanavond nog maar snel wat Barks lezen, me even bekeren tot het christelijk geloof, en Duckies uitdelen voordat ik ga werken.

Hoe voelt het, nu je je Ducks hebt uitgedeeld?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Robb_K » ma mei 23, 2011 11:38 am

DD schreef:Jongens, morgen vergaat de wereld. Wie wil zijn hele verzameling aan mij geven zodat ik er de laatste 24 uur van kan genieten :P

Maar, wij hebben meer kans dat morgen vergaat de wereld niet. Dus wij willen genieten onze verzamelingen gedurende de laatste tijden (24 uur of 50 jaar of 80 jaar)!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor McDuck Menu » ma mei 23, 2011 6:31 pm

Ui schreef:Hoe voelt het, nu je je Ducks hebt uitgedeeld?

Ik voel me belazerd, mij een beetje lekker maken met het einde der tijden om 18:00.. Wat krijg ik? Bram van de Vlugt geen hulp-sinterklaas meer! :mad: Gelukkig had ik die Ducks dubbel.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten

cron