Religie en verzamelen

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 02, 2011 4:19 pm

Je doet net alsof wiij christen trouwens niks mogen! je denkt zeker dat we de hele dag in een hoeke zitten te bidden! ja jij wel ja! eerst zonden bedrijven en dan bidden om vergeving! doen ze ook altijd met carnaval!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » ma mei 02, 2011 4:35 pm

Ik vind dat iedereen de ander in hun waarde moet laten in wat hij/zij wil doen. Winkelen inbegrepen. Als iemand heel de dag wil rusten, ontspannen of wat dan ook dan zal ik diegene daar ook niet over aanspreken. Als ik wil winkelen op zondag dan heeft diegene die thuis zit te rusten daar toch geen last van/ Of zit diegene zich gewoon te ergeren omdat hij/zij weet dat de winkels openzijn? Dit geld ook voor klussen in en om het huis. Dan zal ik boren achterwege laten omdat ik begrijp dat dat heel storend kan zijn. Maar ik mag toch zeker wel mijn auto wassen.

Ik werk 5 dagen in de week van 6.00 tot ongeveer 19.00 (behalve vandaag want ik had cursus)
Dan heb ik in het weekend 2 dagen waarvan er op zaterdag boodschappen gedaan moet worden en eventueel naar het centrum als dat nodig is. Voor je het weet is de dag voorbij en heb je de zondag alleen nog. En als ik op die dag niks bijzonders zou mogen doen dan is dat voor mij een verloren dag van mijn leven. Elke week 1.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Ui » ma mei 02, 2011 4:58 pm

de zwarte schim schreef:wat IK doe bepaal ik zelf wel! ookal internet ik op zondag! volgens mij dwaal jij nu wel heel erg af! je mag genoeg! het enige wat je niet mag is: op zondag winkelen en betalen etc! en dat is wel weer wat anders! de zondag is er voor de rust! [...] en waarom mag een mens niet een keer een dagje rust? je kunt 6 dagen winkelen, en dan moet dat ook nog per se op zondag?

Waar in de Bijbel staat, dat je niet mag winkelen en wel mag internetten? Voor die verbinding moet iemand werken. Je kunt 6 dagen internetten, en dan moet dat ook nog per se op zondag? (snik)

de zwarte schim schreef:je verzint de ergste dingen om de bijbel zwart te maken en af te kraken! wat denk jezelf: dat een aap na miljoenen jaren kan veranderen in een mens? voel eens aan je voorhoofd! die hele evolutie theorie is opgeblazen koek! en die oerknal slaat al helemaal nergens op! ronduit belachelijk! ik lach me slap om die hele theorie! ga naar darwin toe man!

Niemand heeft hier de Bijbel afgekraakt, voor zover Ui weet. Het topic gaat over hoe verzamelen wel/niet samengaat met religie. Niet de Bijbel staat ter discussie, maar hoe gelovigen ermee omgaan. Jezus zegt dat men afstand moet doen van alle bezittingen, maar op de een of andere manier tellen Disney-strips niet mee. Daar gaat de discussie over. (snik)

Je vat, zoals veel gelovigen, de evolutietheorie verkeerd samen. Volgens de evolutietheorie hebben mens en de aap gemeenschappelijke voorouders. Gemeenschappelijke voorouders. Dat is heel wat anders.
Overigens staan er meerdere scheppingsverhalen in de Bijbel. Niet alleen in Genesis, waarin twee tegenstrijdige versies staan.
Maar waarom Genesis zo letterlijk nemen, terwijl een pittige uitspraak van Jezus terzijde geschoven wordt?

Complimenten voor je betrokkenheid. Liever een gelovige die zich de discussie zo aantrekt, dan dat men de schouders ophaalt.

DordrechtDuck schreef:Als ik wil winkelen op zondag dan heeft diegene die thuis zit te rusten daar toch geen last van/ Of zit diegene zich gewoon te ergeren omdat hij/zij weet dat de winkels openzijn?

Met open winkels zijn de wegen drukker. Men kan daar wel degelijk last van hebben. Ook zijn samenkomsten moeilijk, omdat mensen moeten werken. De Nederlanders zouden vreemd opkijken, als de zondag een gewone dag werd. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » ma mei 02, 2011 5:31 pm

de zwarte schim schreef:wat denk jezelf: dat een aap na miljoenen jaren kan veranderen in een mens? voel eens aan je voorhoofd! die hele evolutie theorie is opgeblazen koek! en die oerknal slaat al helemaal nergens op! ronduit belachelijk! ik lach me slap om die hele theorie! ga naar darwin toe man!

Daarom heet het ook een theorie. Het is een andere kijk op de zaak. Ook die theorie geeft geen 100% antwoord op de vraag waar mensen van afstammen. Ik zelf vind hem wel plausibel, evenals de oerknal. Wat wetenschappers ook niet kunnen verklaren is wat er dan was vóór die oerknal, dus die theorie is ook niet sluitend. Misschien liet God een darmfluctuatie ontsnappen? Ik geloof zelf wel dat er zoiets als de oerknal geweest is, maar ja, het woord geloven zegt het al; je weet het niet zeker, maar je vertrouwt er wel op. Wetenschap is dan op een bepaalde manier ook een geloof, waar men met nieuwe argumenten steeds meer vertrouwen in krijgt.

Jarenlang was het volgens velen zo dat de zon om de aarde heen draaide. Tot een iemand die het anders zag zich liet horen, Galileo Galilei.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Galileo_Galilei.
Klein citaat: "Na een aantal jaren kwam Galilei dan ook in conflict met de Kerk, hoewel hij zelf volhield dat zijn werk slechts een zuiver theoretische beschrijving inhield, en niet in conflict was met de godsdienst, die hijzelf ook aanhing. Hij meende juist te laten zien hoe doordacht het door God geschapene in elkaar zat."

Nu weten we niet beter dan dat de Aarde om de Zon draait. Ik denk zelf dat het met bovenstaande theorieën ook zo zal gaan, al zullen ze waarschijnlijk nog wel worden aangevuld.

Zoals Ui al zei, we willen niets veroordelen of iemand op andere gedachten brengen. Ik zeg zelf gewoon hoe ik er over denk, het is aan de lezer de vraag wat hij of zij er mee doet. We zijn alleen benieuwd hoe verzamelingen (rijkdom), samengaan met het feit dat de Bijbel rijkdom lijkt af te keuren. Het staat er tenslotte in, en het Christendom is toch wel redelijk geïnspireerd door dat boek lijkt me zo, dus waarom mag er worden afgeweken? Hebben de religies ingezien dat niet alles letterlijk moet worden genomen? Want dat zou goed nieuws zijn :)
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Dirk McDuck » ma mei 02, 2011 8:30 pm

Ik snap deze discussie niet.
De bijbel is er om vragen over het geloof weg te nemen en ik vertrouw er (als gelofige) dan ook in dat alles erin klopt. In ons gezin werkt het zo, dat we niet gaan werken op zondag of iets gaan kopen op zondag, maar wat moet dat moet.
Voorbeeld: mijn moeder is kraamverzorgster en moet dus soms op zondag werken.
Zo zijn er nog meer voorbeelden, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Als het niet persé hoeft, doe het dan ook niet.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor DordrechtDuck » ma mei 02, 2011 8:58 pm

Dirk McDuck schreef:Ik snap deze discussie niet.
De bijbel is er om vragen over het geloof weg te nemen en ik vertrouw er (als gelofige) dan ook in dat alles erin klopt. In ons gezin werkt het zo, dat we niet gaan werken op zondag of iets gaan kopen op zondag, maar wat moet dat moet.
Voorbeeld: mijn moeder is kraamverzorgster en moet dus soms op zondag werken.
Zo zijn er nog meer voorbeelden, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Als het niet persé hoeft, doe het dan ook niet.

Zo ben je dan ook opgevoed, en dan leef je het leven wat je voorgeschoteld hebt gekregen. Dat doe ik ook, mijn ouders gingen op zondag naar (rommel)markten of mijn vader was iemand aan het helpen met klussen of lag onder zijn auto om iets te repareren. Dus ik ben wat dat betreft niet anders gewend. Het gebeurt zelden dat een ongelovig persoon gelovig wordt, maar vaker andersom. Wat zou dat komen? Wordt er teveel van hun verwacht? Dat ze niet mogen buiten spelen met vriendjes? Of niet kunnen uitslapen omdat ze naar de kerk moeten?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor DordrechtDuck » ma mei 02, 2011 9:02 pm

Mogen gelovige verzamelaars ook niet naar een stripbeurs op zondag? Of geldt dan wat moet dat moet?Of kan je hier je eigen draai aan geven?
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Donald Duck » ma mei 02, 2011 10:02 pm

DordrechtDuck schreef:Het gebeurt zelden dat een ongelovig persoon gelovig wordt, maar vaker andersom. Wat zou dat komen?

Ik denk dat je je daar heel erg in vergist. Gods Geest werkt namelijk heel actief in deze wereld. Met name in de buitenlanden groeit het Christendom erg snel. In onze, Gereformeerde zending, wordt dan ook veelal overgegaan tot het stichten van zelfstandige kerken in landen zoals bijv. Azië en Indonesië. Dit zie ik als een grote zegen en zeker ook als een grote opwekking onder de buitenlanders.

Hier in Nederland zakt het geloof inderdaad steeds dieper weg bij veel mensen, maar was dit in de Bijbelse tijd anders? Nee! Ook toen koos het volk van God (De Israëlieten) op bepaalde tijdstippen voor de afgoderij en het ongeloof. God is erg geduldig geweest in die geschiedenis, maar in de Bijbel valt telkens weer te lezen dat God het volk wakker schudt! En Hij schudt ook ons vandaag nog wakker. Je hoeft de radio of tv maar aan te doen en je hoort wat voor gruwelijkheden er nog gebeuren in deze wereld. Dit zijn allemaal tekenen die erop duiden dat de Dag der Dagen spoedig zal komen.
Denk maar eens aan de Tsunami van laatst. Zo'n ramp laat mensen dan beseffen dat het leven niet zo vanzelfsprekend is als er vaak gedacht wordt. Ook ikzelf moet toegeven dat de voorspoed die wij kennen ons erg gemakkelijk in een 'slaapstand' kunnen wekken. Maar mensen, verkijk jullie alstublieft niet op de toenemende ontkerkelijking van Nederland. Veel mensen dwalen inderdaad steeds meer van de kerken en van het geloof af, maar tegelijkertijd groeit het aantal gelovigen elders.

De taak voor de Christenen is in deze tijd niet anders dan vroeger. Het mag onze taak zijn om de mensen te wijzen op de genade, die God ons heeft geschonken door Zijn Zoon aan het kruis te laten sterven, voor onze zonden. Hier valt totaal geen afbreuk aan te doen. Dit is de eccensie van het hele Christelijke geloof.

Mensen die zich van God en gebod niets aantrekken moeten dan hun eigen gang maar gaan. Hoe erg dit vaak ook is. Vroeg of laat krijgen ze vast wel eens een moment waarbij ze zich toch af gaan vragen wie die God nu eigenlijk is. Hopelijk komen ze dan tot de juiste beslissing! Want een mensenleven is niet eeuwig, maar de genade en liefde van God is wel eeuwig, voor diegenen die Hem daarom vragen en die zichzelf gelovig aan Hem onderwerpen!
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma mei 02, 2011 10:28 pm

DordrechtDuck schreef:Mogen gelovige verzamelaars ook niet naar een stripbeurs op zondag? Of geldt dan wat moet dat moet?Of kan je hier je eigen draai aan geven?

dat moeten ze zelf weten! je bent nog altijd verantwoordelijk voor jezelf, iedereen moet dat toch eenmaal voor God verantwoorden! en dan komt alles boven dus!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di mei 03, 2011 1:36 am

Oh, maar als de Dag der Dagen er aan zit te komen, heeft het sowieso geen zin om te verzamelen.
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Donald Duck » di mei 03, 2011 11:00 am

McDuck Menu schreef:Oh, maar als de Dag der Dagen er aan zit te komen, heeft het sowieso geen zin om te verzamelen.

Verzamelen heeft ook geen nut. Het is gewoon een leuke hobby, en dat mag ook best, zolang je je er maar niet teveel aan gaat hechten.

Het kan ook zo zijn dat je morgen een ongeluk krijgt, dan heeft het verzamelen ook geen nut gehad. Het leven is eindig, alles wat je hier verzamelt heeft ook z'n einde. Niets blijft eeuwig bewaard.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » di mei 03, 2011 11:07 am

Dirk McDuck schreef:Ik snap deze discussie niet.
De bijbel is er om vragen over het geloof weg te nemen en ik vertrouw er (als gelofige) dan ook in dat alles erin klopt. In ons gezin werkt het zo, dat we niet gaan werken op zondag of iets gaan kopen op zondag, maar wat moet dat moet.
Voorbeeld: mijn moeder is kraamverzorgster en moet dus soms op zondag werken.
Zo zijn er nog meer voorbeelden, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. Als het niet persé hoeft, doe het dan ook niet.

Daar sluit ik me geheel bij aan. Mijn moeder moest vroeger ook wel eens werken op zondag, want ze begeleidt gehandicapten. Dan zeg je toch ook niet tegen die gehandicapten "Sorry, het is zondag dus vandaag krijgen jullie geen begeleiding." Hetzelfde geldt voor een kraamverzorgster "Op zondag zorg je zelf maar voor die baby, want ik mag niet werken op zondag". Ook Jezus werkte op sabbat:

Lucas 6: 1-10
Toen Jezus op sabbat eens door de korenvelden liep, begonnen zijn leerlingen aren te plukken. Ze wreven die stuk tussen hun handen en aten ervan. Enkele farizeeën zeiden echter: ‘Waarom doet u iets dat op sabbat niet mag?’ Jezus antwoordde: ‘Hebt u dan niet gelezen wat David deed toen hij en zijn metgezellen honger hadden, hoe hij het huis van God binnenging, de toonbroden nam, ervan at en ze uitdeelde aan zijn mannen, ook al mogen alleen de priesters van die broden eten?’ En hij voegde eraan toe: ‘De Mensenzoon is heer en meester over de sabbat.’
Op een andere sabbat ging hij naar de synagoge, waar hij onderricht gaf. Daar was ook iemand met een verschrompelde rechterhand. De schriftgeleerden en de farizeeën letten op hem om te zien of hij op sabbat iemand zou genezen, want dan zouden ze hem op grond daarvan kunnen aanklagen. Maar hij wist wat ze van plan waren en zei tegen de man met de verschrompelde hand: ‘Sta op en kom in het midden staan.’ Dat deed de man. Jezus zei tegen de farizeeën en schriftgeleerden: ‘Ik vraag u of men op sabbat goed mag doen of kwaad, of men een leven mag redden of verloren laten gaan.’ Nadat hij hen een voor een had aangekeken, zei hij tegen de man: ‘Strek uw hand uit.’ Dat deed hij en er kwam weer leven in zijn hand.

Lucas 13: 10-17
Hij gaf op sabbat onderricht in een synagoge. Er was daar ook een vrouw die al achttien jaar bezeten was door een geest die haar ziek maakte. Ze was helemaal krom en kon met geen mogelijkheid rechtop staan. Toen Jezus haar zag, riep hij haar bij zich en zei tegen haar: ‘U bent verlost van uw ziekte,’ en hij legde haar de handen op. Meteen ging ze rechtop staan en loofde God. Maar de leider van de synagoge werd boos omdat Jezus op sabbat genas en zei tegen de menigte: ‘Er zijn zes dagen om te werken. Kom dus op die dagen om u te laten genezen en niet als het sabbat is!’ Maar de Heer zei: ‘Huichelaars! Maakt niet ieder van jullie op sabbat zijn os of ezel los van de voederbak om hem te laten drinken? Mocht deze vrouw, die een dochter is van Abraham en al achttien jaar door Satan geboeid werd gehouden, mocht zij op sabbat niet uit deze boeien worden losgemaakt?’ Toen hij dat zei, stonden al zijn tegenstanders beschaamd, maar de hele menigte was verheugd over de machtige daden die door hem werden verricht.

Johannes 7: 22-24
Nu heeft Mozes u de besnijdenis gegeven – niet dat die van Mozes komt, ze komt van de aartsvaders – en u besnijdt ook op sabbat. Als er op sabbat besneden wordt omdat anders de wet van Mozes wordt overtreden, waarom bent u dan kwaad wanneer ik op sabbat iemand helemaal gezond maak? Ga in uw oordeel niet op de schijn af, maar laat uw oordeel rechtvaardig zijn.’
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Ui » di mei 03, 2011 11:31 am

McDuck Menu schreef:Zoals Ui al zei, we willen niets veroordelen of iemand op andere gedachten brengen. Ik zeg zelf gewoon hoe ik er over denk, het is aan de lezer de vraag wat hij of zij er mee doet. We zijn alleen benieuwd hoe verzamelingen (rijkdom), samengaan met het feit dat de Bijbel rijkdom lijkt af te keuren. Het staat er tenslotte in, en het Christendom is toch wel redelijk geïnspireerd door dat boek lijkt me zo, dus waarom mag er worden afgeweken? Hebben de religies ingezien dat niet alles letterlijk moet worden genomen? Want dat zou goed nieuws zijn :)

Het niet alles letterlijk nemen is al oud. Het letterlijk nemen betreft vooral vage, sprookjesachtige toestanden zoals een pratende slang, een heelal dat in zes dagen is gemaakt, een man die over het water loopt, etc.
Maar zodra Jezus heldere taal spreekt over het afstand doen van bezittingen, dán moet de Bijbel ineens wél symbolisch bekeken worden.
Verkondigen dat een pratende slang echt heeft bestaan is natuurlijk makkelijker dan je verzameling aan de straat te zetten. (snik)

DordrechtDuck schreef:Mogen gelovige verzamelaars ook niet naar een stripbeurs op zondag? Of geldt dan wat moet dat moet?Of kan je hier je eigen draai aan geven?

Als je op zondag niet mag werken, mag je dus ook niet naar een stripbeurs. Want dan stimuleer je arbeid op zondag. Met name vroeger was de zondag bedoeld om 's ochtends en 's avonds naar de kerk te gaan. Men mocht niet eens fietsen.

Donald Duck schreef:Je hoeft de radio of tv maar aan te doen en je hoort wat voor gruwelijkheden er nog gebeuren in deze wereld. Dit zijn allemaal tekenen die erop duiden dat de Dag der Dagen spoedig zal komen.

Ook Jezus zei dat het einde nabij is. Dat is inmiddels een kleine 2000 jaar geleden.

Marcus 13:29-30 (NBV)
Zo moeten jullie ook weten, wanneer je die dingen ziet gebeuren, dat het einde nabij is. Ik verzeker jullie: deze generatie zal zeker nog niet verdwenen zijn wanneer al die dingen gebeuren.

Met deze voorspelling sloeg Jezus de plank volkomen mis.

Donald Duck schreef:Het mag onze taak zijn om de mensen te wijzen op de genade, die God ons heeft geschonken door Zijn Zoon aan het kruis te laten sterven, voor onze zonden. Hier valt totaal geen afbreuk aan te doen. Dit is de [essentie] van het hele Christelijke geloof.

Een vader die zijn zoon laat doodmartelen door mensen? Is dat een teken van genade?
Aan zo'n bloederige theorie valt wel degelijk afbreuk te doen. Het gaat hier om een mensenoffer dat wordt goedgepraat. (snotter)

de zwarte schim schreef:
DordrechtDuck schreef:Mogen gelovige verzamelaars ook niet naar een stripbeurs op zondag? Of geldt dan wat moet dat moet?Of kan je hier je eigen draai aan geven?

dat moeten ze zelf weten! je bent nog altijd verantwoordelijk voor jezelf, iedereen moet dat toch eenmaal voor God verantwoorden! en dan komt alles boven dus!

En hoe ga je als christen dan verantwoorden dat je zelfs geen afstand kon doen van een stapel strips? Want daar gaat het hier om.

Donald Duck schreef:
McDuck Menu schreef:Oh, maar als de Dag der Dagen er aan zit te komen, heeft het sowieso geen zin om te verzamelen.

Verzamelen heeft ook geen nut. Het is gewoon een leuke hobby, en dat mag ook best, zolang je je er maar niet teveel aan gaat hechten.

Maar menig christen hecht zich wel aan zijn bezittingen. Reken maar, dat jullie gehecht zijn aan jullie verzameling. Daar kan zelfs een uitspraak van Jezus weinig aan veranderen. Uiteindelijk doet men toch wat men zélf wil. Evenals het discrimineren van vrouwen en homo's dus een eigen keuze is.

Dubbelduck schreef:Mijn moeder moest vroeger ook wel eens werken op zondag, want ze begeleidt gehandicapten. Dan zeg je toch ook niet tegen die gehandicapten "Sorry, het is zondag dus vandaag krijgen jullie geen begeleiding." Hetzelfde geldt voor een kraamverzorgster "Op zondag zorg je zelf maar voor die baby, want ik mag niet werken op zondag". Ook Jezus werkte op sabbat: [hij genas mensen]

Alsof gezondheidszorg even belangrijk is als het op zondag kopen/verkopen van strips. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Donald Duck » di mei 03, 2011 1:18 pm

In Lukas 13 geeft Jezus de les van de vijgenboom. Aan een vijgenboom kun je zien wanneer het zomer wordt (er komen blaadjes en knoppen aan de boom). Zo is het ook met de Jongste Dag. Hier zullen ook vele tekenen aan vooraf gaan. Sla het boek Openbaringen maar eens open!

Wat de opmerking over het 'geslacht dat niet voorbij gaat voor dit alles geschied' betreft, hier kan ik erg duidelijk over zijn, als je teruggrijpt op de tekst (context!) dan staat er in de NBG1951 vertaling het volgende in vers 28-31a:

28. Leert dan van de vijgeboom deze les: Wanneer zijn hout reeds week wordt en de bladeren doet uitspruiten, weet gij daaraan, (29) dat de zomer nabij is. Zo moet hij ook, wanneer gij dit ziet geschieden, weten, dat het nabij is, (30) voor de deur. Voorwaar. Ik zeg u, dit geslacht zal geenszins voorbijgaan, voor dit alles geschiedt.(31)

Jezus bedoeld daarmee niet het geslacht dat toen leefde, maar het geslacht dat zal leven wanneer die tekenen echt aan zullen breken. De tekenen nemen steeds meer toe, dat kan eigenlijk niemand ontkennen. Maar het kan nog veel erger, en als het ergste uitbreekt, dan weet hopelijk dat geslacht nog dat Jezus spoedig terugkomt.

Wat mij opvalt Ei, is dat jij constant weer begint over die ene passage in de Bijbel, waar Jezus zegt dat iemand zijn bezittingen op moet geven en Jezus moet volgen. Deze opdracht gaf Jezus tijdens zijn leven, aan die ene man! Natuurlijk geldt het ook voor ons, maar zouden wij nu al onze bezittingen op moeten geven en een zwerversbestaan moeten leiden? Want dat is de bedoeling, als je alle Bijbelteksten direct op jezelf interpreteert. Ik denk ook niet dat Jezus het hier zo bedoeld. Jezus wist namelijk erg goed waar het hart van deze man lag (het geld). Jezus wilde daarbij de man laten zien dat er nog iets tussen hem en God in stond, dat de man dus niet zonder zonde was! Dit kan geld zijn, maar het kan ook iets totaal anders zijn, zoals bijvoorbeeld een Donald Duck verzameling ja. Als je van jezelf weet dat dit tussen jou en God instaat, dan is het beter om alles maar weg te doen (verkopen en het geld aan de armen geven.)
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor kwuk duck » di mei 03, 2011 2:50 pm

Wie VAB jullie heeft de bijbel helemaal gelezen?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten