Welke duck spullen heb je(dus geen strips maar wel andere di

Berichtdoor Rowi » di jul 19, 2011 8:15 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » di jul 19, 2011 8:29 pm

Wow!

hoe ben je aan al die figuurtjes gekomen?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rowi » wo jul 20, 2011 6:49 am

Door heeeeel lang te sparen en heeeeel veel geld uit te geven. :-)
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » wo jul 20, 2011 9:01 am

Ik ben jaloers!
Als je alles nog is kwijt wil... :)
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Berichtdoor De Zwarte Schim » wo jul 20, 2011 11:24 am

dat kasteel...... heb je dat uit disneyland?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Rowi » wo jul 20, 2011 6:36 pm

@Zwarte Capihoorn: Sorry, voorlopig niet! :)

@Zwarte Schim: De wat kleinere (Sleeping Beauty Castle) komt inderdaad uit het Amerikaanse Disneyland (is alleen daar te koop). Het is een schaalmodel van het echte kasteel dat daar al sinds 1955 staat. Toen ik achter het bestaan kwam van deze collectie, ben ik echt op zoek geweest. Gelukkig was er iemand in Nederland die er 2 had (?!?) en er één wilde verkopen, splinternieuw in de doos! Het grotere kasteel (Cinderella Castle) is het kasteel uit Walt Disney World. Omdat ik in Nederland niets kon vinden, ben ik op Ebay gaan kijken. Niks te vinden. Ik heb toen gezocht op Walt Disney World-spulletjes en kwam uit op één bepaalde verkoper. Ik dacht: die verkoopt zoveel spulletjes uit het park, die woont er vast vlakbij! En inderdaad. Ik heb hem toen gevraagd of hij wilde kijken of ze de kastelen daar nog verkochten. Dat was inderdaad het geval en die man heeft toen voor mij een exemplaar gekocht en hem mij toegestuurd. Het kasteel kwam nieuw en in puntgave staat aan (was een beetje bang voor die hele kleine vlaggetjes en dat er sowieso iets zou afbreken onderwerg). Het zat namelijk in zo'n piepschuim vorm, dus ik was erg opgelucht. Ben er trouwens nog verbaasd over dat ik het heb aangedurfd om een wildvreemde zoiets toe te vertrouwen. En ik kon die man geen feedback geven, want het was geen Ebay-veiling! Dus ik ben die man eeuwig dankbaar!

Beide kastelen zijn dus in hun eigen park te koop. Allebei geven ze licht; Sleeping Beauty Castle geeft blauw/roze licht (en de lantaarns kun je apart aan/uit doen) en Cinderella Castle gaat over van kleur naar kleur (geeft een soort vuurwerk-effect). Beide kastelen zijn gemaakt door Robert Olszewski. Er zijn twee series, een Disneyland-serie en een Walt Disney World-serie, waarvan de Disneyland-serie de meest uitgebreide is. Je moet maar eens zoeken op de naam Olszewski of op Main Street miniatures. Je hebt bijvoorbeeld ook het gebouw van Pirates of the Caribbean en Haunted Manion, maar ik wilde alleen graag de kastelen. Alles geeft licht. Op deze manier kun je zelf Main Street nabouwen. Hieronder een plaatje van iemand die zijn collectie op een schitterende manier tentoon stelt:

Afbeelding

De glazen kast waar de filmfiguurtjes in staan geeft ook licht. Ben de naam even kwijt, maar daar gebruik ik van die lampen voor die overgaan van kleur naar kleur, maar niet warm worden (je hebt er een speciale naam voor). Alleen kwam dat op foto's niet zo mooi uit. De figuurtjes heb ik voornamelijk via Ebay vanuit Amerika. Alleen Petemoei uit Assepoester was moeilijk te vinden en heb ik uiteindelijk via Internet gevonden in een winkeltje op Hawaii (die ook een eigen website had; ben er helaas niet zelf geweest).

De grote figuren in de glazen kast - die op de onderste plank staan - is een (tweede) serie van De Agostini en komen uit Italie. Op de foto's staan nog niet alle figuren. Momenteel heb ik ze compleet, maar ten tijde van de foto's was ik nog druk bezig met verzamelen. De figuren in de houten kasten (die vóór mijn Disney-DVD's staan) zijn uit de eerste serie van De Agostini en komen ook uit Italie. Van beide series kwamen de figuren om de week uit, vergezeld van een magazine met info over het betreffende figuur (helaas in het Italiaans, dus voor mij niet te lezen). Ze waren te koop bij Italiaanse kiosks, maar ik heb ze (in het begin) gekocht via Ebay (later hield die Ebay-verkoper de nieuwe figuren gewoon voor mij apart en kocht ik ze direct via hem).

Dat is zo'n beetje alles wat ik weet!! :)
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » do jul 21, 2011 10:49 am

wow! die glazen kast op die tafel vind ik heel mooi!
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor kwuk duck » za jul 23, 2011 7:27 pm

@rowi ik ben jaloers...... Zijna al de beeldjes nederlands?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rowi » ma jul 25, 2011 7:00 pm

Ha, die Kwuk!

Nee, de kleinere filmfiguurtjes zijn van Japanse makelij, de grotere stripfiguren uit Italie en de kastelen uit de parken waar ze in het echt ook staan. Heb in mijn mailtje hiervóór wat uitgebreidere info gegeven.
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Berichtdoor kwuk duck » ma jul 25, 2011 11:08 pm

oke, bedant. Maar over welk mailtje heb je het?
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rowi » vr jul 29, 2011 4:28 pm

Sorry, foute woordkeus. Moet 'berichtje' of 'post' zijn, geen 'mailtje'.
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jul 29, 2011 9:00 pm

Rowi, ik zie dat je de (of toch in ieder geval bijna) complete set van Walt Disney Treasures dvd's hebt staan achter die poppetjes. Mijn complimenten, dat moet een flinke duit gekost hebben! :D Voor iedereen die er niet van weet, van die serie zijn er in Nederland maar 4 uitgekomen, in 2004. Silly Symphonies 1, Mickey Mouse in Kleur 1 en 2, en Donald Duck (1934-1941). In Amerika zijn er 30 sets verschenen, in tinnen boxen met allerlei extraatjes.

Ik ben blij dat er nu meer mensen op het forum komen zoals Rowi en Remco66, die heel speciale dingen in hun verzameling hebben zitten.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rowi » di aug 02, 2011 7:16 pm

@ Duckfan van Down Under: Wat een leuk compliment! Dank je wel! Ik heb ze (bijna) allemaal; moet alleen de allerlaatste nog: seizoen 2 van Zorro. Daar ben ik momenteel voor aan het sparen, want ze zijn behoorlijk aan de prijs. Tenminste, sommige delen dan. Ik heb de meeste delen voor de normale prijs gekocht (toen ze uitkwamen), maar dacht op een gegeven moment: ik wil eerst de delen hebben waar alle tekenfilms op staan, de rest komt wel (lees: Dr. Syn: The Scarecrow Of Romney Marsh en beide Zorro seizoenen). En laten juist die drie nu hartstikke duur zijn!

Stom he, hahaha!!

Deze zijn er (jammer genoeg is de serie stopgezet):

http://www.dvdizzy.com/waltdisneytreasures.html

Je schrikt nu van sommige prijzen (de prijs in het rood is de goedkoopste en ook nog eens tweedehands); klik op de betreffende dvd en je ziet nog hogere prijzen!):

http://www.amazon.com/Walt-Disney-Treas ... VNMD8TZEHL
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

Berichtdoor Ui » za aug 27, 2011 9:02 pm

Wauw! Bij het aanschouwen van de foto's van Rowi, met al die poppetjes en lampjes, wordt wereldmijdend Ui toch een beetje hebberig. (snotter)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rowi » do sep 22, 2011 8:21 pm

Hahaha, dank je, Ui! En momenteel heb ik de lampjes in de kast op 'blauw' gezet en galmt de muziek van diverse Halloweenparades door de kamer. Brrrrr!!! :-)
Rowi
Member
 
Berichten: 53
Geregistreerd: do mei 17, 2007 8:26 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron