Even kwekken met....

Even kwekken met....

Berichtdoor De Zwarte Schim » di aug 14, 2012 8:47 pm

In deel 2 van even kwekken met oom Dagobert stond de volgende vraag en het antwoord:

15. Wie zijn uw broers en zussen en uw ouders?
Ik heb geen broers maar wel twee zussen. Doortje Duck (dit is niet Oma Duck, wat veel gedacht wordt. Want zij heet Dora) en Hortensia Duck. Hortensia is de moeder van Donald. Mijn moeder heet Ma McDuck en mijn vader Fergus McDuck, een echte Schot!


Dora Duck (oftewel oma Duck) wordt in eerder verschenen Donald Duck's echter wel als oom Dagoberts zus genoemd! in een Donald Duck stond zelfs: ik ga eens even met mijn broer praten. Etc Is hier een verklaring voor?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Even kwekken met....

Berichtdoor Karel » wo aug 15, 2012 9:15 am

De Zwarte Schim schreef:In deel 2 van even kwekken met oom Dagobert stond de volgende vraag en het antwoord:

15. Wie zijn uw broers en zussen en uw ouders?
Ik heb geen broers maar wel twee zussen. Doortje Duck (dit is niet Oma Duck, wat veel gedacht wordt. Want zij heet Dora) en Hortensia Duck. Hortensia is de moeder van Donald. Mijn moeder heet Ma McDuck en mijn vader Fergus McDuck, een echte Schot!


Dora Duck (oftewel oma Duck) wordt in eerder verschenen Donald Duck's echter wel als oom Dagoberts zus genoemd! in een Donald Duck stond zelfs: ik ga eens even met mijn broer praten. Etc Is hier een verklaring voor?

In Nederland beschouwen ze Oma en Dagobert als broer en zus. Het verbaast me een beetje dat de Nederlandse redactie zich houd aan de Don Rosa stamboom. Maar aan de andere kant ook niet. Die stamboom staat op de dd site.

Op wie hebben jullie nu gestemd? Ik op Guus Geluk!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Even kwekken met....

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo aug 15, 2012 9:31 am

De Nederlanse redactie is hier niet eenduidig is. Lange tijd noemen ze hen broer en zus. Nu doen ze dit af en toe nog, maar af en toe ook niet.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Even kwekken met....

Berichtdoor BibiTotoLover » ma dec 17, 2012 6:02 pm

Nu is de 5e Ronde alweer onderhand.. heb gestemd op Madam Mikmak
Pockets:139 // DubbelPockets:18 // ThemaPockets:14
Avatar gebruiker
BibiTotoLover
Donald Duck Pockets Teller: 186
Member
 
Berichten: 764
Geregistreerd: vr dec 14, 2012 5:04 pm
Woonplaats: Duckstad.

Re: Even kwekken met....

Berichtdoor Koen » ma dec 17, 2012 6:19 pm

Ridder ter Geit schreef:De Nederlanse redactie is hier niet eenduidig is. Lange tijd noemen ze hen broer en zus. Nu doen ze dit af en toe nog, maar af en toe ook niet.


Ik zie anders in geen enkele moderne,Nederlandse tekst staan dat ze broer en zus zijn. Ze houden zich qua famillieverhoudingen alleen aan Rosa,soms Barks.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Even kwekken met....

Berichtdoor Koen » ma feb 25, 2013 4:58 pm

Kwekken met... Willie Wortel! Lampje komt erg vaak aan bod,maar dat komen ook Willie's debuut,verleden,wat voor dier hij is en hoe het komt dat hij zo slim is.
http://www.donaldduck.nl/leestafel/1607/#duck


Bron: viewtopic.php?f=6&t=109
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Even kwekken met....

Berichtdoor MatroosDuck » ma feb 25, 2013 8:36 pm

Koen schreef:
Kwekken met... Willie Wortel! Lampje komt erg vaak aan bod,maar dat komen ook Willie's debuut,verleden,wat voor dier hij is en hoe het komt dat hij zo slim is.
http://www.donaldduck.nl/leestafel/1607/#duck


Bron: viewtopic.php?f=6&t=109



Ik had als vraag: ''Je krijgt vast erg veel vragen over je werk. Nu heb ik dus een andere vraag: Hoe gaat het?''
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am


Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron