Gay hoofdpersonage in het Disney-universum

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Oom Paspasu » ma mei 06, 2013 2:12 pm

Ui bedoelt zeker: "Waar de mond vol van is, loopt-ie van over."
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Koen » ma mei 06, 2013 2:16 pm

Ui schreef:
Koen schreef:Die handjes! Gay!
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Het is een kinderblad.

Wat vind je niet kunnen? Dat in een kinderblad een homo te zien is? Of dat het gaat om een bespotting van homo's?

Ui vindt degenen die "gay!" roepen, vaak een beetje "gay". Sommigen zitten met ogen op steeltjes te loeren of ze iets zien dat ze "gay" kunnen noemen. Waar de mond vol van is, daar loopt het hart van over. (snif)


Ik heb het over beiden.

Koen vindt volwassenen die kindertjes )in het algemeen)wijzen op iets wat hun geaardheid zou kunnen zijn, vaak een ´beetje´ pedofiel.
Laatst bijgewerkt door Koen op ma mei 06, 2013 2:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Koen » ma mei 06, 2013 2:20 pm

Oom Paspasu schreef:Ui bedoelt zeker: "Waar de mond vol van is, loopt-ie van over."


Nee, dat bedoelt hij niet. Dacht ik tenminste.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Oom Paspasu » ma mei 06, 2013 2:29 pm

Het juiste spreekwoord luidt: Waar 't hart vol van is, vloeit de mond van over, d.w.z. men spreekt gaarne over datgene, waarvan ons hart vervuld is; ontleend aan Matth. XII, 34: Uyt den overvloet des herten spreeckt de mont.
http://www.dbnl.org/tekst/stoe002nede01 ... 1_0857.php

Overigens zijn alle volwassenen die zich met kinderstrips bezighouden pedofiel. Heb je daar iets tegen?
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Ui » ma mei 06, 2013 2:43 pm

Oom Paspasu schreef:Ui bedoelt zeker: "Waar de mond vol van is, loopt-ie van over."

Waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over.

Koen schreef:
Ui schreef:
Koen schreef:Die handjes! Gay!
Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Het is een kinderblad.

Wat vind je niet kunnen? Dat in een kinderblad een homo te zien is? Of dat het gaat om een bespotting van homo's?

Koen schreef:Ik heb het over beiden.

Dus je vindt dat in Donald Duck Weekblad geen ruimte is voor homo's?

Koen schreef:
Ui schreef:Ui vindt degenen die "gay!" roepen, vaak een beetje "gay". Sommigen zitten met ogen op steeltjes te loeren of ze iets zien dat ze "gay" kunnen noemen. Waar [het hart] vol van is, daar loopt [de mond] van over. (snif)

Koen vindt volwassenen die kindertjes (in het algemeen) wijzen op iets wat hun geaardheid zou kunnen zijn, vaak een ´beetje´ pedofiel.

Aha. Dus een kind mag ongestoord "gay!" roepen, terwijl een volwassene dan niet mag zeggen: "Wat je zegt, ben je zelf." (snik) Begin niet over onderwerpen zoals geaardheid, als je daar te jong voor bent. Er zijn zat minderjarigen die van alles en nog wat als "gay" bestempelen. Die zijn daar dan toch op de een of andere manier mee bezig in hun gedachten.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Koen » ma mei 06, 2013 2:53 pm

Koen schreef:Wat vind je niet kunnen? Dat in een kinderblad een homo te zien is? Of dat het gaat om een bespotting van homo's?

Koen schreef:Ik heb het over beiden.

Ui schreef: Dus je vindt dat in Donald Duck Weekblad geen ruimte is voor homo's?



Blijkbaar is het er dat wel. Maar ik vind seksualiteit niet geschikt voor een kinderblad. Maar jij vindt dat dus wel?

PS: Sorry voor dit waardeloze citaat. ;)
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Ui » ma mei 06, 2013 2:57 pm

Oom Paspasu schreef:Overigens zijn alle volwassenen die zich met kinderstrips bezighouden pedofiel.

Behalve Carl Barks, natuurlijk. (snif)

Koen schreef:
Ui schreef:Dus je vindt dat in Donald Duck Weekblad geen ruimte is voor homo's?

Blijkbaar is het er dat wel.

Ui vraagt naar jouw mening (en die van meelezers).

Koen schreef:Maar ik vind seksualiteit niet geschikt voor een kinderblad. Maar jij vindt dat dus wel.

Geaardheid is wat anders dan seksualiteit. Heteromensen hebben toch ook wel wat anders te doen dan de hele tijd met seks bezig zijn?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Koen » ma mei 06, 2013 3:08 pm

Homoseksualiteit (de naam zegt het al) heeft anders erg veel te maken met seksualiteit. Overigens zijn we hier een off-topic discussie aan het houden, want het mag hier alleen gaan over een ''Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm''. :(
Anders zou onze admin de topictitel moeten veranderen en het uit ''Disney films'' halen en plaatsen in ''Disney algemeen''.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Ui » ma mei 06, 2013 3:16 pm

Koen schreef:Homoseksualiteit (de naam zegt het al) heeft anders erg veel te maken met seksualiteit.

Dat geldt dan ook voor heteroseksualiteit.

Koen schreef:Overigens zijn we hier een off-topic discussie aan het houden, want het mag hier alleen gaan over een ''Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm''. :(

Gelden voor een Disney-animatiefilm andere regels?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Koen » ma mei 06, 2013 3:24 pm

Ui schreef:
Koen schreef:Homoseksualiteit (de naam zegt het al) heeft anders erg veel te maken met seksualiteit.

Dat geldt dan ook voor heteroseksualiteit.


Inderdaad.
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gay hoofdpersonage in een Disney animatiefilm

Berichtdoor Ui » ma mei 06, 2013 3:37 pm

Koen schreef:
Ui schreef:Dat geldt dan ook voor heteroseksualiteit.

Inderdaad.

Voortaan geen strips meer over Donald die Katrien wil versieren. Om maar te zwijgen over de hemeltergende bigamie-achtige toestanden met Guus erbij. Het hart wordt voortaan een verbannen symbool in het Weekblad. Tenzij het op een bord ligt. Geen Valentijnsnummers meer. Afgelopen met al dat seksistische gedoe. O zo! (snif)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Gay hoofdpersonage in het Disney-universum

Berichtdoor Oom Paspasu » ma mei 06, 2013 3:45 pm

Koen schreef:Inderdaad.

De vraag is waarom je valt over een personage met een aantal kenmerken die stereotype zijn voor homo's, maar die niets met seksualiteit te maken hebben, maar niet over verliefde, misschien zelfs knuffelende hetero-eenden? Ik heb je daar namelijk nog nooit over horen klagen.

Ik ben het er wel mee eens, hoor: Alle homo's en hetero's moeten het blad uit. Ik zie Donald liever niet als iemand die vanwege zijn geaardheid achter Katrien aanzit, maar als een slachtoffer van de maatschappij, gedwongen om een vriendin te hebben omdat dat nou eenmaal zo hoort, terwijl hij eigenlijk een vrouwenhater is, zoals elke verstandige jongeman. We denken allemaal dat het heel natuurlijk is, maar dat komt doordat we op steeds jongere leeftijd gehersenspoeld worden.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Gay hoofdpersonage in het Disney-universum

Berichtdoor Koen » ma mei 06, 2013 4:05 pm

Oom Paspasu schreef: Ik zie Donald liever niet als iemand die vanwege zijn geaardheid achter Katrien aanzit, maar als een slachtoffer van de maatschappij, gedwongen om een vriendin te hebben omdat dat nou eenmaal zo hoort, terwijl hij eigenlijk een vrouwenhater is, zoals elke verstandige jongeman. We denken allemaal dat het heel natuurlijk is, maar dat komt doordat we op steeds jongere leeftijd gehersenspoeld worden.


Dit bedoel ik dus. Bedankt, Oom Paspasu. Ik zal je nooit meer een pesterig oompje noemen! :P
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Gay hoofdpersonage in het Disney-universum

Berichtdoor Ui » di mei 07, 2013 3:36 pm

Oom Paspasu schreef:Ik ben het er wel mee eens, hoor: Alle homo's en hetero's moeten het blad uit.

Als alle homo's en hetero's het Weekblad uit zijn, blijven er dan alleen aseksuele personages over? Het woord aseksueel verwijst echter ook naar seksualiteit, dus dat wordt ook moeilijk.
Misschien moeten we het zekere voor het onzekere nemen, door alle plaatjes wit te laten. (snif) Hoewel... alleen wit is een vorm van discriminatie. O, wat kan het leven soms lastig zijn! (huil huil)

Oom Paspasu schreef:Ik zie Donald liever niet als iemand die vanwege zijn geaardheid achter Katrien aanzit, maar als een slachtoffer van de maatschappij, gedwongen om een vriendin te hebben omdat dat nou eenmaal zo hoort, terwijl hij eigenlijk een vrouwenhater is,

Valt Donald eigenlijk niet op vrouwen?
Overigens verdacht, dat Knabbel en Babbel samenwonen en bij elkaar slapen. Aangezien ze verliefd kunnen worden op een vrouwtjeseekhoorn, hebben ze minstens de schijn van biseksualiteit.

Oom Paspasu schreef:terwijl hij eigenlijk een vrouwenhater is, zoals elke verstandige jongeman.

Wij mannen zouden vrouwen eigenlijk moeten afvoeren naar reservaten. Alle vrouwen het land uit! Van McDrake zijn ze inmiddels bijna allemaal verdwenen, dus we zijn goed bezig! Haha! (snotter) (snik)

Oom Paspasu schreef:We denken allemaal dat het heel natuurlijk is, maar dat komt doordat we op steeds jongere leeftijd gehersenspoeld worden.

Dit gebeurt zelfs in het dierenrijk. Heel Moeder Natuur is corrupt!
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Gay hoofdpersonage in het Disney-universum

Berichtdoor Oom Paspasu » wo mei 08, 2013 1:34 am

Ui schreef:Als alle homo's en hetero's het Weekblad uit zijn, blijven er dan alleen aseksuele personages over?

Of personages die niet volgens een dergelijk criterium ingedeeld zijn.
Ui schreef:
Oom Paspasu schreef:Ik zie Donald liever niet als iemand die vanwege zijn geaardheid achter Katrien aanzit, maar als een slachtoffer van de maatschappij, gedwongen om een vriendin te hebben omdat dat nou eenmaal zo hoort, terwijl hij eigenlijk een vrouwenhater is,

Valt Donald eigenlijk niet op vrouwen?

Afbeelding
Okee, je kan dit ook anders interpreteren: Donald is zo boos juist omdat hij zo van Katrien houdt en zij hem niet meer wil zien. Daarnaast zijn er ook nog genoeg voorbeelden van Donald die wel op vrouwen valt. We moeten echter wel in gedachten houden dat Donalds relatie met Katrien niet bestaat op basis van hun lusten, maar door sociale factoren en angsten wordt bepaald.
Afbeelding
Ui schreef:Overigens verdacht, dat Knabbel en Babbel samenwonen en bij elkaar slapen. Aangezien ze verliefd kunnen worden op een vrouwtjeseekhoorn, hebben ze minstens de schijn van biseksualiteit.

Vroeger kon je als jongen niet bevriend zijn met een meisje zonder dat iedereen daar conclusies uit trok. Tegenwoordig kan je als jongen niet eens meer bevriend zijn met een andere jongen zonder dat iedereen daar conclusies uit trekt. Ik zou ook graag samenwonen met vrienden, al dan niet in een boom.
Ui schreef:Wij mannen zouden vrouwen eigenlijk moeten afvoeren naar reservaten. Alle vrouwen het land uit! Van McDrake zijn ze inmiddels bijna allemaal verdwenen, dus we zijn goed bezig! Haha! (snotter) (snik)

Je hoeft niet meteen beleid te maken op basis van je angsten. Ik begrijp best dat je bang bent voor vrouwen omdat ze anders zijn, maar wanneer jij maatregelen tegen hen gaat nemen, ben jij een grotere bedreiging voor hen dan zij voor jou. Wat mij betreft zijn vrouwen best welkom op McDrake en in Nederland, zo stevig sta ik wel in mijn schoenen!
Ui schreef:Dit gebeurt zelfs in het dierenrijk. Heel Moeder Natuur is corrupt!

Voor dieren is dat wel natuurlijk. Voor mensen is niets natuurlijk.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron