Je laatste Disney aankoop

Berichtdoor Spetie » wo dec 05, 2007 1:53 pm

Kwekje schreef:
Donald Duck schreef:Die is inderdaad vrij duur. Voor een goed exemplaar betaal je al snel €25,00. Maar uit toeval kun je er ook wel tegen aan lopen maar dan moet je geduld hebben.

Aha ja dat d8 ik alwel... Maar waar zou je er dan eens zo tegenaan kunnen lopen ? Op marktplaats.nl misschien ? Of op de vlooienmarkt ? Groetjes

Op marktplaats kom je ze wel tegen ja, maar daar kennen ze de prijs van nr 27 ook allemaal wel. Misschien inderdaad op een vlooienmarkt waar iemand de duck aanbiedt, zonder van de prijs af te weten.
Spetie
Member
 
Berichten: 11
Geregistreerd: di sep 25, 2007 12:33 pm

Berichtdoor Henrieke » vr dec 21, 2007 2:34 pm

Donald Duck als slangenbezweerder, voor twee euro gekocht bij de Blokker. Het is een herdruk uit 1994, soms hebben ze een stapeltje oude stripalbums liggen. Misschien gevonden in het magazijn?
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Goudglans » za dec 22, 2007 9:46 am

Ik heb als laaste the life and times of scrooge McDuck gekochtIk wilde een keer alle hoofddelen in het engels lezen. Er staat wel op second printing. Weet iemand of er nog verschil is tussen de eerste en tweede uitgave?
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Donald Duck » za dec 22, 2007 10:52 am

Een groen boek van Carl Barks en de mythe van Walt Disney's Donald Duck. Volgens mij was dit de titel. Blijkt een vrij zeldzame uitgave te zijn.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Ei » za dec 22, 2007 6:24 pm

Donald Duck schreef:Een groen boek van Carl Barks en de mythe van Walt Disney's Donald Duck. Volgens mij was dit de titel. Blijkt een vrij zeldzame uitgave te zijn.

Carl Barks en de mythe van Walt Disney's Donald Duck? Zeldzame uitgave sinds wanneer?
Rond 1998-2000 waren er op de Stripdagen nog stapels van. Men smeekte, bij wijze van spreken, aan voorbijgangers of ze alsjeblieft het boek voor een gereduceerde prijs wilden kopen. Van 25 gulden naar 10 gulden.

Die verzamelaars... Bij Don Rosa dacht men, mid-jaren 90, dat de drie gebundelde, softcover Captain Kentuckies uiterst zeldzaam waren. Bleek Rosa er een garage vol van te hebben, die hij aan de straatstenen niet kwijtkon. :)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor arjan k » za dec 22, 2007 7:41 pm

Ook dit jaar op de Stripdagen in Houten lagen er nog bosjes voor 4,50 euro geloof ik. Je kunt hem nog nieuw bestellen op de volgende site: http://www.stripschrift.nl/index.php?pa ... &jaar=0000
arjan k
Member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: di jul 17, 2007 6:10 pm

Berichtdoor Ei » zo dec 23, 2007 1:28 pm

arjan k schreef:Ook dit jaar op de Stripdagen in Houten lagen er nog bosjes voor 4,50 euro geloof ik. Je kunt hem nog nieuw bestellen op de volgende site: http://www.stripschrift.nl/index.php?pag=backlist&jaar=0000

Enfin. Daar zit je dan. Met staaapels van deze boeken in seals. :P
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Ei » zo dec 23, 2007 1:31 pm

Goudglans schreef:Ik heb als laaste the life and times of scrooge McDuck gekochtIk wilde een keer alle hoofddelen in het engels lezen. Er staat wel op second printing. Weet iemand of er nog verschil is tussen de eerste en tweede uitgave?

De tweede, een paperback uit pakweg 1987, heeft volgens Ei een tekening die de eerste niet heeft. De eerste had een lithograph als extra of zo.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Prank » di dec 25, 2007 2:06 pm

Hebben we het hier niet over Rosa's Life and times. Die zou bets eens een herdruk versie kunnen hebben.
Als we het over Barks "His life and times" hebben, dan heb je de lederen hardcover versie (die is dus echt niet te betalen, $500,- maar dan heb je een niet hele mooie), een gewone witte hardcover versie en een witte softcover versie.
Voor zover ik weet zijn beide witte delen maar in 1 print verschenen, zo niet dan moet ik weer op zoek.
Prank
Member
 
Berichten: 42
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 11:06 am

Berichtdoor Henrieke » di jan 29, 2008 5:19 pm

Deze poster kwam net met de post:

Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » di jan 29, 2008 11:06 pm

Henrieke schreef:Deze poster kwam net met de post:

http://img245.imageshack.us/img245/9687/pict0026nd6.jpg

Wie heeft die gemaakt; weet je dat?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » di jan 29, 2008 11:32 pm

Rockerduck schreef:
Henrieke schreef:Deze poster kwam net met de post:

http://img245.imageshack.us/img245/9687/pict0026nd6.jpg

Wie heeft die gemaakt; weet je dat?

Ik weet niet precies wie het gemaakt heeft, maar het is duidelijk een parodie op 'Der Bücherwurm' van Carl Spitzberg.
Ik geloof dat deze bij de Duckomenta hoort, een tentoonstelling met een hele hoop van dit soort parodieën.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Eider » wo jan 30, 2008 11:54 pm

Het ziet er uit als een tekening van Gottried Helnwein.
Een aantal van zijn tekeningen hingen ook op de tentoonstelling in Amstelveen.
Eider
Member
 
Berichten: 119
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:08 pm

Berichtdoor Henrieke » do jan 31, 2008 1:02 pm

Eider schreef:Het ziet er uit als een tekening van Gottried Helnwein.
Een aantal van zijn tekeningen hingen ook op de tentoonstelling in Amstelveen.

Gottfried Helnwein maakt meer surrealistische kunst, ik geloof dat deze uit de Duckomenta komt.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Henrieke » wo apr 30, 2008 10:24 pm

Het aanbod van strips op de koninginnemarkt was belabberd dit jaar, ik heb nog niet eens één Donald Duckje zien liggen...

Wel een Disney Comix gekocht met dat Jippes verhaal met die kraaien er in. Daar krijg ik geen genoeg van :) In datzelfde nummer staat wel een heel vage versie van de 101 dalmatiërs trouwens, waarin Anita een modeontwerpster is, Cruella een tijger uit de dierentuin laat villen en Roger computerspellen maakt?!
Verder zag ik op het kleedje van een kennis een bekende pocket liggen, met dezelfde voorkant als de herdruk van de eerste pocket die ik heb. Het bleek om de allereerste Lustige Taschenbuch te gaan, eerste druk zo te zien. Nummer 44 lag er ook bij en ik heb ze maar meegenomen, aangezien ik die oude Italiaanse verhalen een stuk leuker vind dan die nieuwere.
Verder nog een aantal albums (blauwbloezen, hoempapa, bommel, oude Taliaferro zondagsstrips) gekocht een een waanzinnig interessant dierenboek, en dat alles bij elkaar voor een riks, dus ik mag zeker niet klagen :)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten