Je laatste Disney aankoop

Berichtdoor Rockerduck » wo apr 30, 2008 11:32 pm

Henrieke schreef:In datzelfde nummer staat wel een heel vage versie van de 101 dalmatiërs trouwens, waarin Anita een modeontwerpster is, Cruella een tijger uit de dierentuin laat villen en Roger computerspellen maakt?!

Die is gebaseerd op de live-action versie van 101 Dalmatians. Daarin is Anita modeontwerpster voor Cruella en Roger ontwerpt computerspelletjes. Dat idiote gegeven hebben ze trouwens ook meegenomen in de tv-tekenfilmserie die daarna gemaakt is.

Henrieke schreef:Verder zag ik op het kleedje van een kennis een bekende pocket liggen, met dezelfde voorkant als de herdruk van de eerste pocket die ik heb. Het bleek om de allereerste Lustige Taschenbuch te gaan, eerste druk zo te zien. Nummer 44 lag er ook bij en ik heb ze maar meegenomen, aangezien ik die oude Italiaanse verhalen een stuk leuker vind dan die nieuwere.

Die oude Italiaanse verhalen zijn goud waard. Het is net als met de Nederlandse verhalen: zo maken ze ze niet meer.

Ik heb geen Duck gezien, en niks van Koninginnedag; ik mocht 'lekker' werken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Donald Duck » do mei 01, 2008 4:15 pm

Zag vandaag toevallig Donald Duck sterstrip nr. 3, deze ontbrak nog bij mij, dus heb hem meteen gekocht.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Donald Duck » za mei 03, 2008 5:00 pm

Heb net het volgende binnen gekregen, de 17 delige reeks 'alle klassieke verhalen'. Een schitterende reeks boeken.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » za mei 03, 2008 10:46 pm

14 boeken: 8 x 'De beste verhalen van Donald Duck' en 6 x 'Avonturen van een steenrijke eend'.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 05, 2008 2:08 am

De laatste Disney-aankoop die ik heb gedaan dateert alweer van een paar weekjes geleden: de Special Edition dvd van One Hundred and One Dalmatians. Eén van de mooiste Classics.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Michiel P » wo mei 07, 2008 2:45 pm

Ik heb in Griekenland twee nummers van KOMIX gekocht (nov/dec 2005). Om de een of andere reden had de kiosk alleen maar oude exemplaren. In het tweede blaadje staat Rosa's Kruisvaardersverhaal (eindelijk op groter formaat dan de miniboekjes) en een Mickey-verhaal van Marco Rota. Erg goed getekend! In beide nummers staat een Barks-verhaal ("Thug Busters" en "Sagmore Springs Hotel"). De formule lijkt een beetje op die van ZIO PAPERONE, maar met een grotere nadruk op recente verhalen. Het raarste is dat alle personages hun oorspronkelijke namen hebben behouden, maar dan in een onnavolgbare Griekse spelling. Donald wordt NTONALNT NTAK, Dagobert is SKROUTZ MAK NTAK (= Scrooge McDuck).

Mijn allerlaatste Disney-aankoop is DDE 5-2008 met "Whale of a good deed" door Barks en Jippes.
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Rockerduck » za mei 10, 2008 1:21 am

Volgens mij heeft Don Rosa het blad 'Komix' wel eens onder 'de drie beste Disney-tijdschriften' geschaard (voor wat dat waard is).

Mijn laatste aankoop waren de Extra van deze maand en het Weekblad met het Jippes/Blum-verhaal.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Robb_K » za mei 10, 2008 3:20 am

Rockerduck schreef:Volgens mij heeft Don Rosa het blad 'Komix' wel eens onder 'de drie beste Disney-tijdschriften' geschaard (voor wat dat waard is).

Mijn laatste aankoop waren de Extra van deze maand en het Weekblad met het Jippes/Blum-verhaal.

Ik ook. Mijn laatste aankoop was het Weekblad met het Jippes/Blum "Gouden Appels" verhaal (mijn vriend in Noord Holland heeft het gekocht voor me). Ik zal het loezen op het begin van juni.
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor DD » za mei 10, 2008 5:13 pm

10 boeken: 9 x 'De beste verhalen van Donald Duck' en 1 x 'Avonturen van een steenrijke eend'.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Henrieke » di mei 13, 2008 6:30 pm

Ik heb van een vriendin nog een hele stapel Ducks uit de jaren 60 gekregen, en van een ander beste verhalen nr. 50.
Als het goed is moet ik binnenkort ook eindelijk, na meer dan een jaar, dan toch de DVD van 'Behind the stage at the Walt Disney studios' ontvangen.

Verder nog de filmposter van Symphony Hour en een storyboard uit Song of the South (jammer genoeg geen origineel) aan de muur gehangen. Een derde poster moet nog per post komen.
http://img522.imageshack.us/img522/6217/pict0056ri6.jpg
http://img377.imageshack.us/img377/7607/pict0057rm3.jpg
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » wo mei 14, 2008 12:04 am

Jij moet een fraaie kamer hebben, zo te zien. Waar is dat Mickey Mouse-geval voor?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » wo mei 14, 2008 9:52 am

Dat ding is een ruggenkrabber, en hij werkt prima. Ik heb hem bij ons bezoek aan Disneyland gekocht, toen ik zes jaar oud was.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Henrieke » do mei 22, 2008 1:02 am

De tweede poster is ook per post binnengekomen;

Afbeelding

verder had ik nog een lijstje gekocht en die tijdelijk opgevuld met een uitgeprinte scan. Ziet er eigenlijk wel kunstzinnig uit zo ;)

Afbeelding

Ik heb gisteren ook eindelijk de DVD 'Behind the scenes at the Walt Disney Studios' gekregen. Geweldig!! Ik heb nu één van de twee discs bekeken, echt genieten.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Henrieke » za jun 21, 2008 7:02 pm

Ik heb een 'nieuw' boek, het giant golden book van Song of the South. Ik ben er behoorlijk blij mee, want het boek is erg moeilijk te vinden en dit is dan ook nog een versie uit 1947. De tekeningen erin zijn geweldig! Het boek heeft 93 pagina's met op iedere bladzijde wel een aantal illustraties, in zwart/wit en in kleur. De tekeningen zijn van Al Dempster en Bill Justice, de cover is (overduidelijk) van Mary Blair. Ik zal binnenkort wat scans van het boek maken.
Binnenkort krijg ik trouwens ook het boek met alle oorspronkelijke Broer Konijn verhalen van Joel Chandler Harris, 848 pagina's dik.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jun 22, 2008 1:34 am

Henrieke schreef:Ik heb een 'nieuw' boek, het giant golden book van Song of the South. [...] de cover is (overduidelijk) van Mary Blair.

Mooi, hoor. Erg aparte stijl van die Blair. Werk van haar heb ik nog nooit gezien. Niet echt de typische Disney-stijl.

Henrieke schreef:Binnenkort krijg ik trouwens ook het boek met alle oorspronkelijke Broer Konijn verhalen van Joel Chandler Harris, 848 pagina's dik.

Hoewel dat 'oorspronkelijk' wel tussen aanhalingstekens gezet moet worden, want wat Chandler Harris deed was natuurlijk alleen de folktales van de Afro-Amerikanen verzamelen en ze in oorspronkelijke dialectvorm opschrijven. En meer auteurs hebben dat gedaan. Ik heb er ook een paar gelezen, dat moet je hardop doen, anders kom je er niet uit. ;)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron