Je laatste Disney aankoop

Berichtdoor Robb_K » ma jun 23, 2008 12:23 am

Henrieke schreef:Ik heb een 'nieuw' boek, het giant golden book van Song of the South. Ik ben er behoorlijk blij mee, want het boek is erg moeilijk te vinden en dit is dan ook nog een versie uit 1947. De tekeningen erin zijn geweldig! Het boek heeft 93 pagina's met op iedere bladzijde wel een aantal illustraties, in zwart/wit en in kleur. De tekeningen zijn van Al Dempster en Bill Justice, de cover is (overduidelijk) van Mary Blair. Ik zal binnenkort wat scans van het boek maken.
Binnenkort krijg ik trouwens ook het boek met alle oorspronkelijke Broer Konijn verhalen van Joel Chandler Harris, 848 pagina's dik.

http://www.animationarchive.org/pics/remus01.jpg
http://www.animationarchive.org/pics/remus207.jpg
http://www.animationarchive.org/pics/remus209.jpg

Da's NET! Wat een geluk!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rockerduck » di jun 24, 2008 9:49 pm

'Beste Verhalen' 86: 'Als tegenstander' en 98: 'Als suppoost', omdat ze nu maar € 3,95 zijn in de aanbieding. Verder nog het nieuwe Vakantieboek.

Oh, en bij stripwinkel Piet Snot in Utrecht een héél oude 'Donald Duck en andere verhalen' uit 1969. Eén van de medewerkers had 'm per ongeluk in een bak gezet met tweedehandsjes voor € 2,50. Bij de kassa kwam een collega daar wel achter, en zei dat zo'n oud album veel meer waard is (wat ik natuurlijk allang door had). Maar tot mijn verbazing mocht ik 'm daarna gewoon meenemen voor die prijs! :D Er staan o.a. twee verhalen in van Barks: 'The billion dollar safari' en 'The Midas touch'.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » wo jun 25, 2008 1:03 pm

Altijd leuk, van die koopjes :)

Rockerduck schreef:Mooi, hoor. Erg aparte stijl van die Blair. Werk van haar heb ik nog nooit gezien. Niet echt de typische Disney-stijl.

Onbewust zal je het toch wel gezien hebben. Ze heeft heel veel invloed gehad bij een aantal films, ik geloof dat Song of the South één van de eersten was waar ze aan heeft meegewerkt. In die film heeft ze veel conceptwerk gedaan, wat deels voor de mooie sfeer heeft gezorgd daarin.
Ze was ook meegeweest op de Zuid-Amerika reis van de Walt Disney studio, en men was zo onder de indruk van het tekenwerk dat ze daar maakte, dat ze gelijk de artistieke leiding over de films zoals de Drie Caballeros heeft gekregen. Vooral Walt Disney zelf was een groot liefhebber van haar werk.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Henrieke » vr aug 08, 2008 11:25 pm

Een nieuwe DVD, ik kan niet wachten alles te bekijken :)
http://img390.imageshack.us/img390/9140/image9si0.jpg
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » za aug 09, 2008 2:14 am

Henrieke schreef:Een nieuwe DVD, ik kan niet wachten alles te bekijken :)
http://img390.imageshack.us/img390/9140/image9si0.jpg

Hé! Waarom komen die niet in Nederland uit? Die 'Chronological Donald' blijft in Nederland zeker ook hangen bij deel 1, hè?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Luc » za aug 09, 2008 1:49 pm

Mag ik eens vragen, die DVD's komen toch uit de VS? Werken die hier op deze DVD spelers of computers wel? Want die programma's zijn toch anders? Of heb je een speciale DVD speler daarvoor nodig?

Heb je trouwens 'Chronological Donald' 2 nodig? Ga naar de Fnac of Virgin in Montpellier, Frankrijk! Vindt je er genoeg!! Heb ik de mijne gekocht!!
Luc
New member
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za aug 09, 2008 1:41 pm

Berichtdoor Henrieke » za aug 09, 2008 2:45 pm

Luc schreef:Mag ik eens vragen, die DVD's komen toch uit de VS? Werken die hier op deze DVD spelers of computers wel? Want die programma's zijn toch anders? Of heb je een speciale DVD speler daarvoor nodig?

Heb je trouwens 'Chronological Donald' 2 nodig? Ga naar de Fnac of Virgin in Montpellier, Frankrijk! Vindt je er genoeg!! Heb ik de mijne gekocht!!

Ze werken inderdaad niet, tenzij je een regiovrije (of een gekraakte) DVD speler hebt. Ik heb een programma op mijn computer zodat ik DVD's met andere regiocodes kan bekijken, maar op de TV werken ze niet. Voor zover ik weet bestaat die regiocode alleen maar om winst te maken, het verschil zit alleen in de software, niet in de hardware, zoals bij VHS-spelers.

CD 2 heb ik al. Of ik deel drie ga kopen weet ik nog niet, deel vier koop ik waarschijnlijk niet. Ik houd niet echt van de filmpjes uit die periode.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Luc » za aug 09, 2008 6:22 pm

Tja en ik woon dan nog in België dus hier is dat misschien nog anders! Dat is toch zo stom! Kan dat systeem gewoon niet overal hetzelfde zijn, kunnen we gewoon overal tot in Timboektoe DVD's kopen zoveel we willen! Dan zouden ze pas winst kunnen maken!!

Ben het met je eens, ik vind de periode 1934 tot 1945 de beste wat de cartoons betreft! Daarna tot ongeveer 1950 valt het nog mee maar daarna bah zo slecht getekend!

Toch in de jaren '40 zijn MGM en Warner Bros. ook niet mis. Tom en Jerry vind ik bijvoorbeeld mooi getekend! De verhaaltjes zijn vaak hetzelfde maar die achtergronden, kleuren, heel mooi. Bepaalden soms beter dan Donald Duck cartoons. (persoonlijke mening)
Luc
New member
 
Berichten: 6
Geregistreerd: za aug 09, 2008 1:41 pm

Berichtdoor Donald Duck » zo aug 17, 2008 6:36 pm

Mijn laatste aankoop op de stripbeurs in Kampen:

-17 Douwe Dabberts in eerste druk
-3x 1e druk Hardcovers Douwe Dabbert
-Enkele albums van de reeks 'de beste verhalen uit het weekblad Donald Duck'
-Donald Duck facsimile 1952 (uitgave 1977)
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rockerduck » za aug 23, 2008 8:31 pm

Een koopje op een markt bij ons in de buurt bij een kraam van een handelaar in oude boeken. Deze man wist echt wel wat de prijzen zijn voor oude Disney-uitgaven, maar toch waren de meeste exemplaren spotgoedkoop:

Pockets 2e reeks, per stuk slechts €3,- (gelezen staat):

12: Mickey Mouse in het Wilde Westen
17: Donald Duck in het oude China
18: Mickey Mouse en de Vierde Dimensie
21: Donald Duck in geheime dienst
27: Een reis om de wereld met Mickey Mouse

Beste Verhalen, per stuk €3,- (gelezen staat):

49: Als ridder
101: Als vrachtwagenchauffeur

Donald Duck en andere verhalen 17: €3,- (gelezen staat)

Donald Duck 30 jaar Jubileumuitgave: €5,- (gelezen staat)

'Tom Poes en de Nachtmerrie': €4,- (gelezen staat)
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do sep 11, 2008 4:33 pm

Mijn lastste aankoop:
op het Brabants Stripspektakel DD 47-1958, 11 en 12-1966 (mijn oudste ! :) ! :) !).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Henrieke » zo okt 19, 2008 1:13 pm

De Kleine Boze Wolf 9 en 11,
Rakker 5,
De jonge jaren van Mickey en Donald 3, 4 en 6,
Beste verhalen van Donald Duck 18, 19, 20, 22, 28, 29, 73
Donald Duck en andere verhalen, uitgave V&D 3, 5, 9, 10, 11
En een tekening van Ulrich Schröder :)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Robb_K » zo okt 19, 2008 7:57 pm

Henrieke schreef:En een tekening van Ulrich Schröder :)

Net! Ulie is een vriend van mij! Hij is een van de best Duck tekenaars!
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rockerduck » ma okt 20, 2008 2:35 am

Henrieke schreef:En een tekening van Ulrich Schröder :)

Hoe heb je die op de kop getikt? En jij hebt voorlopig wat te lezen!

Mijn laatste Disney aankopen:

Tarzan 2-disc special edition dvd
Mary Poppins 2-disc special edition dvd
The Sword in the Stone special edition (yeah, right!) dvd
Cinderella 2-disc special edition dvd (bijzonder: in steelcase!)

Donald Duck Extra 11-2008
Donald Duck Nr. 42-2008

En voor mijn verjaardag kreeg ik een heel speciaal cadeau: een originele storyboard tekening van Donald Duck uit Mr. Duck Steps Out (1940).
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Henrieke » ma okt 20, 2008 3:21 am

Rockerduck schreef:
Henrieke schreef:En een tekening van Ulrich Schröder :)

Hoe heb je die op de kop getikt? En jij hebt voorlopig wat te lezen!

Niet gekocht, maar gekregen: http://www.ohnitsch.net/2008/10/19/i-me ... -schroder/

Rockerduck schreef:En voor mijn verjaardag kreeg ik een heel speciaal cadeau: een originele storyboard tekening van Donald Duck uit Mr. Duck Steps Out (1940).

Wáááááááááát! Mogen we daar ook een foto/scan van zien, ik ben erg benieuwd! En nog gefeliciteerd trouwens :)
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten