Je laatste Disney aankoop

Berichtdoor Caspar » ma apr 16, 2007 7:54 am

De beste verhalen van Donald Duck 130.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcprul » ma apr 16, 2007 3:35 pm

Robb_K schreef:Mijn latste is "Spring Fever" (Amerikanse Gemstone speciaal boek).

Kom jij (nu nog) wel eens in Amerika dan? Of heeft iemand het naar je op gestuurd?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor Henrieke » ma apr 16, 2007 7:11 pm

Rockerduck schreef:Wow, Henrieke, mooie vangst! Handig toch, als je Duits kunt lezen? Ik ben nu bezig met een stapel voortreffelijke oude Lustiges Taschenbücher (pockets). Hoe ben je op het spoor gekomen van die uitgaven (van sommigen had ik zelfs nog nooit gehoord) en waar heb je zulke relatief oude uitgaven nog kunnen bestellen?
Oh, en zou je ook willen vertellen waarom juist dié uitgaven?

Ik ruil deze met iemand die ik ken uit Duitsland. Ik stuur dubbele Donald Ducks op waar goede verhalen in staan, of die er op een andere manier 'uit springen', en ik krijg deze er voor in ruil. Naar de waarde kijken we niet echt, meer gewoon of er leuke verhalen in staan. Deze keer heb ik extra veel verhalen van William van Horn gekregen. In de Micky Maus uit 1994 staat het jubileumverhaal van Mau Heymans, ik had de Nederlandse versie gestuurd om te vergelijken. In de Duiste versie missen de twee grote platen uit het verhaal, ik vraag me trouwens af waarom. De Micky Maxx is een soort vakantieboek, het ging vooral om het verhaal van 44 pagina's. Schitterend ingekleurd trouwens! In de Sonderhefts staan een aantal leuke verhalen, een interview met Mau Heymans, en een paar pagina's van Van Horn die op sapkartonnetjes hebben gestaan, die nooit eerder uitgebracht waren. Ik moet zeggen dat ik die Sonderheft een geweldig blad vind, ik ben aan het kijken of het hier mogelijk is me te abboneren.
Maar goed, ik zal binnenkort eens wat albums naar Duitsland sturen, en dan eens zien, wat er voor terug komt. Er is bijna niets leuker dan zo'n verrassingspakket op de deurmat te krijgen!
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Robb_K » ma apr 16, 2007 7:35 pm

mcprul schreef:
Robb_K schreef:Mijn latste is "Spring Fever" (Amerikanse Gemstone speciaal boek).

Kom jij (nu nog) wel eens in Amerika dan? Of heeft iemand het naar je op gestuurd?

Elke jaar, ik woon in VSA van oktober of november tot mai of juni. Dan, woon ik in Nederland mai en/of juni, dan in Muenchen, Duitsland juli, augustus en soms, half september, of ik woon weer in Nederland in september en/of oktober. Dan ga ik terug naar VSA. Ik werk met Jan Gulbransson in Muenchen, en werk op verhalen voor Sanoma wanneer ik ben in Nederland. Ik werk op verhalen voor Sanoma en Egmont ook, wanneer ik ben in VSA (en ook op andere projecten met Alberto DeMello).
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rockerduck » ma apr 16, 2007 7:37 pm

Da's inderdaad nog eens een leuke en originele manier van strips verzamelen. Ik koop alleen Duitse uitgaven als er echt verhalen in staan die in Nederland überhaupt nooit gepubliceerd zijn. Het album 'Walt Disneys Treasures' heb ik in een stripwinkel in Utrecht zien staan. Mooi vormgegeven, een paar interessante verhalen, maar naar mijn mening toch ook veel doorsnee spul.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » di apr 17, 2007 6:48 am

Henrieke schreef:In de Micky Maus uit 1994 staat het jubileumverhaal van Mau Heymans, ik had de Nederlandse versie gestuurd om te vergelijken. In de Duiste versie missen de twee grote platen uit het verhaal, ik vraag me trouwens af waarom.

De Duitsers veranderen veel aan het verhaal. Ik zie regelmatig het verschil, omdat ik sommmige verhalen in meerdere talen heb. Vaak verwijderen ze de vakjes van de strips, en zetten ze er eigen voor terug. Ook zoomen ze de plaatjes wel eens in of knippen ze er een stuk af. Dit gebeurt o.a. veel bij Mau Heymans strips (bijna wekelijks in de Micky Maus).
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » wo mei 02, 2007 8:12 am

DD-18-2007,
Pocket 137,
DDE-04-2007.
Dat zijn mijn nieuwste Disney aankopen.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Henrieke » wo mei 02, 2007 4:49 pm

Mijn vriendinnen hebben een goede smaak:
Ik kreeg voor mijn verjaardag DD als brandweerman, strandjutter, kangoeroe, nachtwaker en avonturier.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor mcprul » wo mei 02, 2007 5:12 pm

Leuk, Henrieke. Mijn laatste aankoop is DDE nummer 5.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » vr mei 04, 2007 7:52 am

Ik heb heb niet gekocht,maar wel gekregen.Een Topolino uit Italie.Het nieuwste nummer nog wel,nummer 2683.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rowi » do mei 17, 2007 8:25 pm

Mijn laatste aankopen zijn twee delen uit de Pocket-reeks: nummer 49 en nummer 50.
Rowi
 

Berichtdoor michel2506 » do mei 17, 2007 11:10 pm

mijn laatste aankopen zijn: de grappigste avonturen van donald duck numer 4 en donald duck pocket 138
michel2506
Member
 
Berichten: 43
Geregistreerd: di mei 01, 2007 12:39 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » vr mei 18, 2007 5:26 pm

Oom Dagobert:De schat van de tien avatars en ruimtemonsters op rooftocht.(Ik weet het nummer niet meer dus het moet maar zo) En Donald Duck:Levensverhaal van een wereldberoemde eend van Marco Rota.
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Henrieke » vr jul 13, 2007 1:52 pm

Gisteren besteld en nu al binnen: The adventures of Ichabod and Mister Toad
Dat was één van de films die ik nog zocht, en die jammergenoeg onbekend is gebleven. Hij is geweldig! Disney's versie van beide boeken is erg leuk gedaan. Best wel grappig dat Basil Rathbone zegt dat hij Mr Toad een mooier figuur uit de Engelse literatuurgeschiedenis vindt dan Sherlock Holmes.
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jul 13, 2007 8:41 pm

Waar bestel jij je dvd's, Henrieke?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Disney algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron