Donald Duck extra 7 1/2 2009

Berichtdoor Robb_K » zo jun 07, 2009 9:41 am

mcDuck King schreef:Enne, wat wil Jan Baksteen met die lijst zeggen?

....... Dat meest jaren (na 2002) DD Extra Nr. 7-1/2 heeft een Don Rosa verhaal
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor mcDuck King » zo jun 07, 2009 12:25 pm

Ja, maar ze zijn toch op... Dus daar kan je weinig aan veranderen, mar de vraag is, wat komt er nu in de 7 1/2. :/
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jun 07, 2009 8:26 pm

Robb_K schreef:
mcDuck King schreef:Enne, wat wil Jan Baksteen met die lijst zeggen?

....... Dat meest jaren (na 2002) DD Extra Nr. 7-1/2 heeft een Don Rosa verhaal

En in de meeste jaren voor 2003 WAS er geen EDDE. Trouwens, ik dacht eerst dat we iedere 4 jaar geen Rosa-verhaal meer krijgen (2004, 2008, 2012?), maar zonder Rosa-verhalen is dat verleden tijd. Het enige nieuw wat nog te plaatsen valt zijn "The Starstruck Duck", de Picsou posters en de US60 posters.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma jun 29, 2009 9:45 pm

De voorplaat ziet er veelbelovend uit!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » di jun 30, 2009 12:35 pm

Duckfan van Down Under schreef:De voorplaat ziet er veelbelovend uit!

Zal het niet worden, tenzij ze er "king Scrooge the first" in doen. Dan zou deze EDDE klapper zijn, maar vergeet niet dat 2008 EDDE ook een bakker was en dat Ferdfi F zei dat deze niet hierin zal verschijnen. Dus hopelijk zal de redactie een ander klapper verhaal hebben.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jun 30, 2009 4:18 pm

Hij zou 64 pagina's hebben, dus ik zou blij zijn oude Barks-klassiekers, die al een tijd terug in Oom Dagobert (25 jaar), Beste Verhalen (30 jaar), Extra (10 jaar) of Donald Duck (30 en 55 jaar) hebben gestaan. Met die 64 bladzijdes dacht ik aan DD Finds Pirate Gold.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » di jun 30, 2009 5:35 pm

Duckfan van Down Under schreef:Hij zou 64 pagina's hebben, dus ik zou blij zijn oude Barks-klassiekers, die al een tijd terug in Oom Dagobert (25 jaar), Beste Verhalen (30 jaar), Extra (10 jaar) of Donald Duck (30 en 55 jaar) hebben gestaan. Met die 64 bladzijdes dacht ik aan DD Finds Pirate Gold.

Ik zou heel grfaag "Lost in the Andes" zien, dat album heb ik namelijk (nog) niet.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » wo jul 01, 2009 2:09 pm

Duckfan van Down Under schreef:Hij zou 64 pagina's hebben, dus ik zou blij zijn oude Barks-klassiekers, die al een tijd terug in Oom Dagobert (25 jaar), Beste Verhalen (30 jaar), Extra (10 jaar) of Donald Duck (30 en 55 jaar) hebben gestaan. Met die 64 bladzijdes dacht ik aan DD Finds Pirate Gold.

In Donald Duck Extra 7 1/2 verhalen herdrukken die al in album te koop zijn?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » wo jul 01, 2009 3:18 pm

Ei schreef:In Donald Duck Extra 7 1/2 verhalen herdrukken die al in album te koop zijn?

Ei, dat verhaal heb ik ook niet gelezen, het idee van DvDU zou euk zijn, maar ik zie liever "Lost in The Andes", want die heb ik niet (en dat verhaal is ook nog eerder in de BV gepubliceerd).
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ei » wo jul 01, 2009 3:27 pm

mcDuck King schreef:
Ei schreef:In Donald Duck Extra 7 1/2 verhalen herdrukken die al in album te koop zijn?

Ei, dat verhaal heb ik ook niet gelezen, het idee van DvDU zou euk zijn, maar ik zie liever "Lost in The Andes", want die heb ik niet (en dat verhaal is ook nog eerder in de BV gepubliceerd).

Dan kopen jullie toch de albums waar die verhalen in staan? Waarom zou je een blad als 'Donald Duck Extra 7 1/2' gaan vullen met wat al verkrijgbaar is? Zo vraag je om uitgaven zoals een gekopieerde 'Katrien'! Waarom nieuwe strips maken of goede oude strips opdiepen, als lezers toch liever kopen wat al in albums staat.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » zo jul 05, 2009 6:16 pm

Ei schreef:
mcDuck King schreef:Ei, dat verhaal heb ik ook niet gelezen, het idee van DvDU zou euk zijn, maar ik zie liever "Lost in The Andes", want die heb ik niet (en dat verhaal is ook nog eerder in de BV gepubliceerd).

Dan kopen jullie toch de albums waar die verhalen in staan? Waarom zou je een blad als 'Donald Duck Extra 7 1/2' gaan vullen met wat al verkrijgbaar is? Zo vraag je om uitgaven zoals een gekopieerde 'Katrien'! Waarom nieuwe strips maken of goede oude strips opdiepen, als lezers toch liever kopen wat al in albums staat.

Omdat ik mijn Ducks moet smokkelen! Tenminste ik mag buitenlandse kopen, maar Nedelandse Donald Duck's vind mijn vader niet goed. :( Maar ik mag ze wel van mijn moeder, dus koop ik nieuw en weet ik niet echt waar je oude kan kopen (in Breda)! Dus daarom zou ik het fijn vinden als er een lang Barks verhaal in komt. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » zo jul 05, 2009 6:38 pm

Het album waar lost in andes in staat, nr 27 is herdrukt in de DD zomeractie.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » zo jul 05, 2009 9:37 pm

Hij weet het. Hij heeft het gekocht. Zie het topic "Je laatste Disney aankoop".
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DuckBoy » ma jul 06, 2009 5:46 pm

Nieuws over de DD 7,5

Extra Donald Duck Extra 7,5

Ook deze zomer ligt er weer een Extra dikke Donald Duck Extra in de winkel! In dit nummer onder andere een spannend avontuur over een spookschip, maar liefst twee avonturen van de Zware Jongens en extra lange verhalen van Donald Duck! Wees er wel snel bij, want ze vliegen altijd weg!

Nu overal te koop voor € 2,95!

Tekst uit mijn nieuwtjes brief.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di jul 07, 2009 12:43 pm

Nou, "leuk en spannend" was het zeker niet. Gauw even doorgebladerd. Het is iets beter dan de gemiddelde Extra, met een iets betere Donald en een iets betere Zware Jongens. Beide van Scandinavische afkomst. Het hoogtepunt was het eerste verhaal, van Rota. Ik heb niks gelezen, maar aan de tekenaars merk je hoe goed ze zijn.
Mijn conclusie: als de redactie zich niks van McDrake aantrekt, is DDE 7 1/2 2010 niet iets om naar uit te kijken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron