Donald Duck extra 7 1/2 2009

Berichtdoor mcDuck King » di jul 07, 2009 12:59 pm

Duckfan van Down Under schreef:Nou, "leuk en spannend" was het zeker niet. Gauw even doorgebladerd. Het is iets beter dan de gemiddelde Extra, met een iets betere Donald en een iets betere Zware Jongens. Beide van Scandinavische afkomst. Het hoogtepunt was het eerste verhaal, van Rota. Ik heb niks gelezen, maar aan de tekenaars merk je hoe goed ze zijn.
Mijn conclusie: als de redactie zich niks van McDrake aantrekt, is DDE 7 1/2 2010 niet iets om naar uit te kijken.

Ga hem morgen even kopen, maar van wie is dat spookschip? Nou, wat we wel weten is dat de extra Donald Duck Extra niet meer zo goed is als toen Rosa er nog was.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » di jul 07, 2009 4:51 pm

Ik denk dat verhaal met een spookschip het Rota verhaal is.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor mcDuck King » wo jul 08, 2009 7:57 pm

DuckBoy schreef:Ik denk dat verhaal met een spookschip het Rota verhaal is.

Klopt, maar zolang is dat verhaal niet. Maar 17 of 19 blz. Maar er zit veel te veel Zware Jongens in deze uitgave! Maar er zit een verhaal in die lijkt op Vicar, maar toch anders. ;) Ik weet dit allemaal omdat ik het boekje vanmiddag heb gekocht.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Carl Rosa » wo jul 08, 2009 10:36 pm

Ik wil niet negatief doen maar hij valt heel erg tegen. Niets meer en niets minder dan een gewone DDE.
Ik had "iets speciaals" verwacht. Tegenvaller.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor mcDuck King » do jul 09, 2009 8:10 am

Carl Rosa schreef:Ik wil niet negatief doen maar hij valt heel erg tegen. Niets meer en niets minder dan een gewone DDE.
Ik had "iets speciaals" verwacht. Tegenvaller.

Helaas is dat zo. Maar het is nog wel plezier voor in de vakantie.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jul 10, 2009 7:22 pm

Ik heb hem ook al gekocht en ben het niet met jullie eens! Ik vond hoewel ik geen fan ben van Vicar dat laatste verhaal prachtig en orgineel. Voor het verhaal over de flessen schat geld het zelfde. Het eerste verhaal was briljant getekend en het las lekker weg. De zware jongens waren prut maar dat bederft de pret niet. Ik vond het de beste sinds 2005.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » wo jul 15, 2009 6:51 pm

Ik vind het een goed nummer. Ik heb me er uitstekend mee vermaakt. Alle verhalen zijn kundig geschreven en getekend. Het ene is wat beter dan het andere, maar over het algemeen wel vermakelijk.

In het Rota-verhaal vond ik de dubbele twist op het einde goed gevonden. Ik had echt niet aan zien komen dat het ging om een camera-ploeg... en dan blijkt het later tóch te gaan om een spookschip. Dat vind ik slim bedacht. Het leukste vond ik het tweede Zware Jongens-verhaal. Het idee dat dergelijk consultancy-onzin op de misdaad wordt toegepast, is leuk. Ik ben alleen niet zo te spreken over de nauwelijks verhulde politieke boodschap aan het einde, waarin een rechtse karikatuur als "eerlijk werken loont niet meer door de hoge belastingen" uit de kast wordt getrokken. Jammer.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor AJ » do jul 16, 2009 7:22 pm

Heb dd extra 71/2 pas gekocht, vond het heel erg jammer dat er geen don Rosa verhaal in stond, het eerste (Rota) verhaal maakte het een beetje goed.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jul 16, 2009 8:12 pm

Tja, Rosa maakt geen verhalen meer, en dan blijft er weinig nieuws van Rosa over om te publiceren.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor AJ » do jul 16, 2009 8:14 pm

wist ik niet eens.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Vorige

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron