Welke tekenaar moet er vaker in de Donald Duck Extra komen

Berichtdoor Rockerduck » ma jan 22, 2007 12:20 am

Ik bedoel de keuze van nieuw talent van elders. Er kan een geweldig talent opstaan in Denemarken bij Egmont, maar het ligt maar aan het humeur van Thom Roep of we het in Nederland te lezen krijgen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » zo mei 24, 2009 1:31 pm

Maar hoe zit het met Heymans werken die nog?
Die Thom is ook niet zo leuk, he. Hij neemt nooit iemand aan, als hij iemand nu aan zou nemen zou dat één behoorlijke verbetering zijn ;)
En we krijgen toch tegenwoordig ook niet zo veel van Vicar, maar als je van iemand fan bent krijg je wel een zwakte ik ben ook fan Vicar daarom geniet ik daar meer van ;) het is hetzelfde als Rockerduck baas was, die zou ook meer Barks in het weekblad stoppen dan gewoonlijk. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » zo mei 24, 2009 1:47 pm

Nu komt Vicar wel weer vrij weinig, maar enige jaren terug was het hoofdverhaal vrijwel iedere week van Vicar, daarom wilden we toen wat meer variatie. Dat hebben we nu gekregen :)
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 25, 2009 7:05 pm

mcDuck King schreef:het is hetzelfde als Rockerduck baas was, die zou ook meer Barks in het weekblad stoppen dan gewoonlijk. ;)

Nee, dat zou ik juist niet doen. Barks is al tot in den treure herdrukt. Laat men de albums met Barks-verhalen maar herdrukken. Maar let op: dit topic gaat over de DD *Extra*.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » ma mei 25, 2009 7:31 pm

Rockerduck schreef:
mcDuck King schreef:het is hetzelfde als Rockerduck baas was, die zou ook meer Barks in het weekblad stoppen dan gewoonlijk. ;)

Nee, dat zou ik juist niet doen. Barks is al tot in den treure herdrukt. Laat men de albums met Barks-verhalen maar herdrukken. Maar let op: dit topic gaat over de DD *Extra*.

Maar normaal wordt Barks maar één keer per jaar in het weekblad gestopt, jij zou er wel 3 van maken!!! :O
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Goudglans » ma mei 25, 2009 8:07 pm

Ik vind de Donald Duck qua tekenaars wel erg goed afwisselen. Ik vind het goed dat er ook niet alleen van de allerbekendste tekenaars wordt gedrukt. Het is de laatste tijd goed veranderd in vergelijkng met 2 jaar terug toen dit topic startte.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma mei 25, 2009 8:17 pm

mcDuck King schreef:
Rockerduck schreef:
mcDuck King schreef:het is hetzelfde als Rockerduck baas was, die zou ook meer Barks in het weekblad stoppen dan gewoonlijk. ;)

Nee, dat zou ik juist niet doen. Barks is al tot in den treure herdrukt. Laat men de albums met Barks-verhalen maar herdrukken. Maar let op: dit topic gaat over de DD *Extra*.

Maar normaal wordt Barks maar één keer per jaar in het weekblad gestopt, jij zou er wel 3 van maken!!! :O

Dan heb je nog nooit een heel jaren 1970 jaargang gezien!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di mei 26, 2009 9:32 am

Ik zou Barks wel wat vaker in het weekblad stoppen, om de algehele kwaliteit wat te verhogen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor mcDuck King » di mei 26, 2009 12:43 pm

Duckfan van Down Under schreef:
mcDuck King schreef:
Rockerduck schreef:Nee, dat zou ik juist niet doen. Barks is al tot in den treure herdrukt. Laat men de albums met Barks-verhalen maar herdrukken. Maar let op: dit topic gaat over de DD *Extra*.

Maar normaal wordt Barks maar één keer per jaar in het weekblad gestopt, jij zou er wel 3 van maken!!! :O

Dan heb je nog nooit een heel jaren 1970 jaargang gezien!

Tuurlijk heb ik die wel gezien, maar in 1952 was het erg! ;)
Maar de DD extra is nu niet meer zo leuk, ik zie niet meer zo vaak bekende tekenaars, afentoe, maar niet meer vaak :(
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Goudglans » di mei 26, 2009 4:24 pm

mcDuck King schreef:Maar de DD extra is nu niet meer zo leuk, ik zie niet meer zo vaak bekende tekenaars, afentoe, maar niet meer vaak :(

Ik vind het juist goed dat er minder bekende tekenaars komen. Die tekenaars moeten ook een kans krijgen! Ik word het juist zat als er steeds dezelfde tekenaars staan. Verder zijn er ook best wel veel aardige verhalen tussen, en ook altijd wel een verhaal van een erg bekende tekenaar.
Goudglans
Member
 
Berichten: 207
Geregistreerd: di jul 10, 2007 9:16 am

Berichtdoor mcDuck King » wo mei 27, 2009 12:46 pm

Maar de Extra vind ik juist voor de bekende tekenaars, de minder bkende in de Donald Duck weekblad! :mad:
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Carl Rosa » do mei 28, 2009 11:52 pm

De Donald Extra is verworden tot een commerciële bron van inkomsten met een zeer lage kwaliteit. De lezers kopen het toch wel. Niets meer en niets minder.
De Donald Duck Extra is alleen erg interessant geworden in het verleden door de komst van Don Rosa ineens en William van Horn. De kwaliteit ging omhoog maar de tijd werkt in het nadeel omdat goede tekenaars en schrijvers schaars en sterfelijk zijn wat betekent dat er vroeg of laat een eind aan komt.
Er is geen tekenaar of schrijver goed genoeg om het blad op te krikken als dat de bedoeling van deze topic is. Alleen paardenmiddelen helpen dan nog.
Ga in chronologische volgorde alle Barks verhalen herdrukken. Elke maand één. Interessant omdat dat nog niet gedaan is en de sfeer op het goedkopere krantenachtig papier, wat de kleurintensietijd verhoogt, zeer verhoogt. Vele Duck lezers kennen alle Barks verhalen maar veel ook niet. Er worden elke dag nieuwe mensen geboren die op een dag voor het eerst een Barks verhaal lezen en uit hun toeter gaan ommat ze het zo leuk vinden. Hup, weer een vaste lezer erbij.
Interessant dus voor de nieuwe lezer en voor de oude lezer omdat in het Nederlands er nog nooit een Barks serie in chronologische volgorde in kleur is verschenen. Niet duur en goed! Ik ga © aanvragen voor dit gouden idee. Ik zet deze post ook in de andere DD Extra topic.
Het is zo moeilijk niet!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr mei 29, 2009 3:09 pm

En nu komt er commentaar dat ze Barks-verhalen al genoeg hebben hergedrukt. Trouwens, dat hebben ze wel al gedaan.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr mei 29, 2009 4:34 pm

Kunnen ze dan geen Vicar, van Horn, Rosa, enz. verhalen weer gaan drukken, niet alle Vicar en volgens mij ook niet allen van Horn verhalen zijn al gedrukt.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Carl Rosa » vr mei 29, 2009 7:44 pm

Duckfan van Down Under schreef:En nu komt er commentaar dat ze Barks-verhalen al genoeg hebben hergedrukt. Trouwens, dat hebben ze wel al gedaan.

Niet chronologisch, in kleur elke maand een verhaal. Krijg je een zeker verzamelwaardige DD extra en zoals ik al zeg (denk niet alleen aan je eigen ervaringen) een boel mensen kennen écht alle Barks-en nog niet.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron