Rockerduck schreef:Wat heeft Thom Roep met die tekst op die website te maken? Houd toch eens op met dat nakwekken wat je van anderen hoort.
Op McDrake heeft redacteur Jos verteld over een afdeling marketing, waar een andere mentaliteit is.
Afgelopen week ontving Ei een voorgedrukte brief van Thom Roep, gedateerd 24 september 2009. Ondertekend Thom Roep, Hoofdredacteur Donald Duck Weekblad. In deze brief adverteert Oom Thom, met vette letters: "
U kunt al deze unieke boeken nu bestellen!" (De brief gaat over de facsimilé-serie, oftwel de gebonden jaargangen 1952-1959 van Donald Duck.) Let op het schreeuwerige uitroepteken. Oom Thom is op de markt.
Thom Roep, en dus de redactie, houdt zich wel degelijk bezig met reclame maken. Ei ontvangt vaker van dit soort wervende brieven van Oom Thom. Het is niet de eerste keer, tenminste.
Jos heeft ons dus wat voor zitten liegen op McDrake, of hij weet bitter weinig van zijn eigen werkomgeving. Zijn baas Thom Roep maakt reclame, onder z'n eigen naam. Alsof lezers moeten weten wat de naam van de hoofdredacteur is. Het is dus ook nog zelfpromotie ook. Maar een striptekenaar als Daan Jippes? Nee, in diens naam zijn de lezers niet geïnteresseerd - meent Oom Thom in een interview.
Thommunisme? Thommercieel, zul je bedoelen.
Wil Thom Roep graag zijn naam bekend hebben? Dan kunnen wij op McDrake uitleg geven wat de naam Thom Roep precies inhoudt. Waar Oom Thom voor staat.
Ja, de redactie liegt. Of ze zijn heel erg dom.
Kortom, die tekst over DD Extra had van Oom Thom kunnen zijn, of van een van zijn ondergeschikten. De scheidslijn tussen "afdeling marketing" en redactie lijkt totaal afwezig. Oom Thom maakt reclame in direct mail.
DuckBoy schreef:Nog een laatse verzoek op verwijdering van dit topic
Hoezo? Ei meent zich vagelijk te herinneren van een Duckredacteur op McDrake, dat mensen op een andere afdeling geen idee hebben over verschillende tekenaars of personages. Laat staan wat dan "nieuw tekentalent" is. Dat zou kunnen doen vermoeden dat de tekst over "nieuw tekentalent", wel degelijk afkomstig is van de redactie o.l.v. Thom Roep. Ze kunnen er minstens van worden verdacht, gezien de reclame die Oom Thom onder eigen naam de wereld in stuurt.