DD extra leugens. STOP HET THOMMUNISME!

Berichtdoor DuckBoy » vr jul 24, 2009 2:04 pm

http://www.tijdschrift.nl/25/donald-duck-extra

In deze link staat dat er in DD extra plaats is voor nieuw tekentalent. Waar dan. Ik zie al jaren hetzelfde groepje tekenaars van Vicar, Kari Horhonen, Marco Rota en af en toe Daan Jippes of Cesas feroli Pelaez. Van wie zou deze tekst afkomstig zijn? Wil ome Thom de trouwe DD lezers een blad aansmeren waar geen nieuwe talenten in staan terwijl dat wel is beloofd. Ik vind dit het toppunt van het jarenlange prikkeldraad regime die de redactie onder leiding van Thom Roep ons aan heeft gedaan!
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » vr jul 24, 2009 3:57 pm

Wat heeft Thom Roep met die tekst op die website te maken? Houd toch eens op met dat nakwekken wat je van anderen hoort.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » vr jul 24, 2009 4:58 pm

Het spijt me heel erg van deze tekst. Ik dacht dat ik deze niet had geplaatst. Ik typte dit en had er direct spijt van. Ik dacht dat ik hem toch werkelijk had weg geklikt
Dit topic mag weg admin! Nogmaals sorry
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DuckBoy » vr jul 24, 2009 4:59 pm

Dit moest het topic zijn die ik bedoelde. Ik had eerst deze maar ik vond deze geschikter!

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1185
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor DuckBoy » do aug 27, 2009 7:27 pm

Nog een laatse verzoek op verwijdering van dit topic
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ei » zo sep 27, 2009 7:33 pm

Rockerduck schreef:Wat heeft Thom Roep met die tekst op die website te maken? Houd toch eens op met dat nakwekken wat je van anderen hoort.

Op McDrake heeft redacteur Jos verteld over een afdeling marketing, waar een andere mentaliteit is.
Afgelopen week ontving Ei een voorgedrukte brief van Thom Roep, gedateerd 24 september 2009. Ondertekend Thom Roep, Hoofdredacteur Donald Duck Weekblad. In deze brief adverteert Oom Thom, met vette letters: "U kunt al deze unieke boeken nu bestellen!" (De brief gaat over de facsimilé-serie, oftwel de gebonden jaargangen 1952-1959 van Donald Duck.) Let op het schreeuwerige uitroepteken. Oom Thom is op de markt.

Thom Roep, en dus de redactie, houdt zich wel degelijk bezig met reclame maken. Ei ontvangt vaker van dit soort wervende brieven van Oom Thom. Het is niet de eerste keer, tenminste.
Jos heeft ons dus wat voor zitten liegen op McDrake, of hij weet bitter weinig van zijn eigen werkomgeving. Zijn baas Thom Roep maakt reclame, onder z'n eigen naam. Alsof lezers moeten weten wat de naam van de hoofdredacteur is. Het is dus ook nog zelfpromotie ook. Maar een striptekenaar als Daan Jippes? Nee, in diens naam zijn de lezers niet geïnteresseerd - meent Oom Thom in een interview.

Thommunisme? Thommercieel, zul je bedoelen.
Wil Thom Roep graag zijn naam bekend hebben? Dan kunnen wij op McDrake uitleg geven wat de naam Thom Roep precies inhoudt. Waar Oom Thom voor staat.
Ja, de redactie liegt. Of ze zijn heel erg dom.

Kortom, die tekst over DD Extra had van Oom Thom kunnen zijn, of van een van zijn ondergeschikten. De scheidslijn tussen "afdeling marketing" en redactie lijkt totaal afwezig. Oom Thom maakt reclame in direct mail.

DuckBoy schreef:Nog een laatse verzoek op verwijdering van dit topic

Hoezo? Ei meent zich vagelijk te herinneren van een Duckredacteur op McDrake, dat mensen op een andere afdeling geen idee hebben over verschillende tekenaars of personages. Laat staan wat dan "nieuw tekentalent" is. Dat zou kunnen doen vermoeden dat de tekst over "nieuw tekentalent", wel degelijk afkomstig is van de redactie o.l.v. Thom Roep. Ze kunnen er minstens van worden verdacht, gezien de reclame die Oom Thom onder eigen naam de wereld in stuurt.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DD » ma sep 28, 2009 8:10 am

Even tussen haakjes: Wáár kun je al die delen bestellen en hoeveel kost het weet jij dat?
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ei » ma sep 28, 2009 2:33 pm

DD schreef:Even tussen haakjes: Wáár kun je al die delen bestellen en hoeveel kost het weet jij dat?

Vraag het aan marktkoopman Thom Roep. E-mail hem! De grote hoofdredacteur houdt zich tegenwoordig bezig met de bestellingen. Volgens de brief is Oom Thom op de hoogte van Ei's koopgedrag: "Al eerder heeft u één of meerdere gebonden jaargangen van Donald Duck bij ons besteld. Als trouwe Donald Duck fan laten wij u graag weten dat u uw serie kunt aanvullen." Was Thom Roep ook maar zo goed op de hoogte van het werk dat Daan Jippes voor de Beste Verhalen-reeks heeft gedaan. Het moge duidelijk zijn waar Oom Thom's prioriteiten liggen: zakkenvullen en zelfpromotie. Tjonge, een brief van de enige, echte Thom Roep. Alsof het iemand wat kan schelen wie die "aardige" man is, die zich arrogant over de rug van aan hem ondergeschikte talenten verrijkt. Talenten die van buitenlandse hoofdredacteurs wél eer krijgen.

Misschien was de voorwaarde waarop Oom Thom mocht blijven, als volgt: Oom Thom mocht "hoofdredacteur" blijven, op voorwaarde dat hij als een nietige helpdeskmedewerker de klanten gaat benaderen. En Oom Thom, die aan het pluche gekleefd is, had toen geen andere keuze. Zou het zo gegaan kunnen zijn? Misschien is de functie "Hoofdredacteur Donald Duck weekblad" sindsdien uitgehold. Niet opgeheven, maar wel uitgehold tot reclameboer.

Maar goed, laten we Oom Thom een handje helpen met de tegenwoordige invulling van zijn functie. Je kunt de delen bestellen via:
http://www.donaldduck.nl/gebonden
Of via de bon in de brief van Oom Thom.
Of via telefoonnummer 0900 - 227 24 32.

Kom op mensuh! Kopuh die boekuh!!!!
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron