Ontdek de leugen!

Berichtdoor DuckBoy » vr jul 24, 2009 2:08 pm

Wie als eerste de vuile leugen in deze link heeft gevonden!

http://www.tijdschrift.nl/25/donald-duck-extra
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Loebas » vr jul 24, 2009 2:36 pm

Dat er nieuw tekentalent in voorkomt.
Avatar gebruiker
Loebas
Lobbes
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr jan 09, 2009 11:05 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jul 24, 2009 3:56 pm

Loebas schreef:Dat er nieuw tekentalent in voorkomt.

Er komen regelmatig verhalen in van tekenaars die voor Nederlandse begrippen "nieuw" zijn, zoals veel Deense tekenaars die nog niet zo heel lang geleden pas zijn begonnen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » vr jul 24, 2009 5:55 pm

Rockerduck schreef:
Loebas schreef:Dat er nieuw tekentalent in voorkomt.

Er komen regelmatig verhalen in van tekenaars die voor Nederlandse begrippen "nieuw" zijn, zoals veel Deense tekenaars die nog niet zo heel lang geleden pas zijn begonnen.

Noem eens een voorbeeld?
Wando Gattino? Peinado? Pelaez?
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rockerduck » za jul 25, 2009 1:38 pm

In Extra 7-2009 stond een verhaal getekend door Arild Mithun. Ooit eerder van gehoord? Ook stond er een verhaal in van Pat Block, die weliswaar allang tekent voor Disney, maar waarvan weinig is verschenen in Nederland. In die zin is hij 'nieuw'. Ook denk ik dat de tekst is geschreven voor lezers van het DD Weekblad, en in de DD Extra komen andere tekenaars dan in het Weekblad, dus voor die lezers zijn de tekenaars 'nieuw'.

Je doet net alsof Thom Roep die tekst persoonlijk heeft geschreven. Alsof er een complot achter zit. Het is gewoon een reclame-tekst om lezers te lokken.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DuckBoy » za jul 25, 2009 9:32 pm

Ik dacht eerst dat Thom Roep die tekst geschreven had, maar ik veranderde zeer snel van mening. Daarom heb ik deze nettere topic aangemaakt. In deze topic heb ik geen woord gerept over Roep. Ik heb in die andere topic trouwens ook gezegd dat het een foute tekst waarvan ik niet wist dat hij ook werkelijk op mcdrake kwam.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ei » ma okt 19, 2009 1:29 am

DuckBoy schreef:Ik dacht eerst dat Thom Roep die tekst geschreven had, maar ik veranderde zeer snel van mening. Daarom heb ik deze nettere topic aangemaakt. In deze topic heb ik geen woord gerept over Roep. Ik heb in die andere topic trouwens ook gezegd dat het een foute tekst waarvan ik niet wist dat hij ook werkelijk op mcdrake kwam.

Thom Roep, en dus de redactie, houdt zich bezig met reclame maken. Een recent voorbeeld is een gedrukte brief met zijn naam en handtekening erin. In die brief maakt hij reclame voor de facsimile-boeken. De gedachte dat Oom Thom rechtstreeks achter een reclame zit, is op zich dus zo gek niet.

De Donald Duck Extra is een 4 wekelijks tijdschrift voor de echte Donald Duck fan. Elke vier weken extra lange en extra spannende stripverhalen over Oom Donald, de neefjes en Oom Dagobert. Ook nieuw tekentalent verschijnt in dit magazine.

bron: http://www.tijdschrift.nl/25/donald-duck-extra

De term "nieuw tekentalent" kan niet slaan op Pat Block. Die zou je hooguit een (in Nederland) onbekend tekentalent kunnen noemen. Block gaat bij wijze van spreken al zowat met pensioen. :)
Maar oke, blijkbaar is Arild Mithun (Extra 7-2009) een echt nieuw talent? En wie dan nog meer?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron