Donald duck extra 10/09

Berichtdoor kwok » zo sep 13, 2009 9:27 am

Ik vond hem heel leuk. Vooral het eerste verhaal.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr sep 18, 2009 1:14 am

Eens. De verhalen zijn leuk geschreven en uitgevoerd in levendig, enthousiast tekenwerk. Er is de laatste tijd veel afwisseling in de Extra. Een goede zaak. Ik lees liever de Extra dan het Weekblad.

Het enige puntje wat ik heb, is dat ik vind dat de personages in alle verhalen bijna constant hyper-actief zijn. Dat zie je vooral terug in de overdreven, extreme gezichtsuitdrukkingen. Dit zie ik vaak bij nieuwe Egmont-verhalen. Het mag ook wel eens wat minder. Momenten van bezinning of rust, zoals in Barks, vind je nog maar zelden. Het overbrengen van een emotie met een enkele wenkbrauw of blikrichting, zoals Barks deed, zie je eigenlijk niet meer, en da's jammer. Misschien heeft dat er ook mee te maken, dat de verhalen altijd vanuit situaties in plaats van vanuit personages worden geschreven, zoals Barks deed.

Dus: leuke verhalen, prima tekenwerk, goede selectie, maar hier en daar laat men toch steekjes vallen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor DD » za sep 19, 2009 3:44 am

Vandaag een abonnement genomen op DD extra. Voortaan kan ik met jullie meedoen :p
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor huugduck » za sep 19, 2009 12:47 pm

Ik heb hem doorgelezen in de bieb en ik was verast :D meestal vind ik de Duck extra veel minder dan de gewoonen Donaldduck. Maar dit keer niet. Aleen dat laatste verhaal met Dagobert iets minder. Ik was vooral onder de indruk van het eerste verhaal. Erg leuk bedacht. Met Donald als boekfan en die arme schrijver. Lang niet zoiets gezien. Ik heb hem daarom gekocht m,n eerste Duck extra sinds tijden.
Kwik Kwek & Kwak duck, 60 cent voor lollies
huugduck
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: do maart 06, 2008 6:25 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron