DD Extra 2009-13

Berichtdoor kwok » ma dec 07, 2009 8:51 am

Wat vinden jullie er van?
Laatst bijgewerkt door kwok op ma dec 14, 2009 5:27 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DD » ma dec 07, 2009 6:43 pm

Ik vind vooral die ZJ verhaal grappig :D
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ei » ma dec 14, 2009 5:38 pm

Cleaning Windows. 13 pagina's. Tekst Terje Nordberg, tekeningen Arild Midthun.
http://coa.inducks.org/s.php?c=D%2FD+2006-001

Als Ei zich niet ernstig vergist bevat dit verhaal een fout. De zonnestralen gaan door het smalle gedeelte van de telescoop naar binnen. Op die manier wordt het licht verspreid door het brede gedeelte. Er ontstaat geen brandpunt, waarin het licht zich bundelt. Om een brandpunt te maken had de telescoop andersom moeten staan, zoals op een voorplaat van Barks. (DD 71)
http://coa.inducks.org/s.php?c=W+DD+++71-00
Daar schijnt het zonlicht wel door het brede gedeelte en wordt het gebundeld door het smalle gedeelte.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma dec 14, 2009 6:32 pm

Ik vond het weer een zeer aardige uitgave, en heb tot nu toe geen spijt van mijn hernieuwde abonnement op DD Extra. Vooral om dat laatste verhaal (waar Ei over schrijft) heb ik krom gelegen van het lachen. Leuk getekend ook. Zulk fris tekenwerk mis ik in Donald Duck Weekblad.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Michiel P » di dec 15, 2009 2:03 pm

Rubberduck schreef:Leuk getekend ook. Zulk fris tekenwerk mis ik in Donald Duck Weekblad.

Volgens Inducks heet de tekenaar Arild Midthun. Toevallig ook de tekenaar van de geweldige weekblad-cover van vorige week! :)

Afbeelding

Bron: http://coa.inducks.org/story.php?c=XFC+VK+2006BD
Avatar gebruiker
Michiel P
Member
 
Berichten: 1005
Geregistreerd: ma maart 05, 2007 5:28 pm

Berichtdoor Mr. Happy » wo dec 16, 2009 10:54 pm

Ik vond het een erg leuke uitgave. Met name het laatste verhaal sprak me erg aan. Deze heeft een wat meer klassieke verhaallijn. Donald blijkt tóch ergens in uit te blinken, krijgt flinke klandizie en bekendheid maar weet het toch weer grandioos te verprutsen.
Dit type verhalen doet mij denken aan het Donald Duck weekblad van begin jaren 90, het verschil met nu valt dan direct op.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do dec 17, 2009 5:58 pm

Of de Barks ten-pagers in het begin van de jaren 60, voor de Walt Disney´s Comics and Stories.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Dubbelduck » do dec 24, 2009 3:35 pm

Een leuke uigave met goed verhalen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Van Drakenstein » di dec 29, 2009 7:01 pm

Ei schreef:Cleaning Windows. 13 pagina's. Tekst Terje Nordberg, tekeningen Arild Midthun.
http://coa.inducks.org/s.php?c=D%2FD+2006-001

Als Ei zich niet ernstig vergist bevat dit verhaal een fout. De zonnestralen gaan door het smalle gedeelte van de telescoop naar binnen. Op die manier wordt het licht verspreid door het brede gedeelte. Er ontstaat geen brandpunt, waarin het licht zich bundelt. Om een brandpunt te maken had de telescoop andersom moeten staan, zoals op een voorplaat van Barks. (DD 71)
http://coa.inducks.org/s.php?c=W+DD+++71-00
Daar schijnt het zonlicht wel door het brede gedeelte en wordt het gebundeld door het smalle gedeelte.

Volgens mij bestaat een telescoop uit twee lenzen. Eentje bij het oculair (het smalle gedeelte) en eentje bij het objectief (het brede gedeelte) en beiden hebben gewoon hun eigen brandpuntsafstand en overigens heeft een positieve lens aan beide kanten een brandpunt. En dus is het theoretisch mogelijk op beide manieren iets in brand te steken. Vergelijk maar met een vergrootglas. Dat heeft ook aan beide kanten een brandpunt.
Daarmee is het verhaal overigens nog niet foutloos, want het lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat de brandpuntsafstand zo groot is dat je iets een paar kilometer verderop in brand kan steken. Waarmee het plaatje van Barks dus wat realistischer is.
Laatst bijgewerkt door Van Drakenstein op wo jan 13, 2010 12:33 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Van Drakenstein
Member
 
Berichten: 56
Geregistreerd: wo jun 17, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckie Duck » wo dec 30, 2009 5:40 pm

Na twee jaar afwezig te zijn geweest bij de Donald Duck Extra, heb ik weer een vernieuwd abonnement!! =D
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron