DD Extra 2010-01

Berichtdoor kwok » do dec 31, 2009 2:36 pm

Hoi wat vinden jullie van de extra nr. 1 voorplaat was leuk. De inhoud kan ik niks over zeggen want hij is van me zusje en ik mag hem zo as. Pas lezen.
Laatst bijgewerkt door kwok op wo jan 13, 2010 3:05 am, in totaal 1 keer bewerkt.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DuckBoy » do dec 31, 2009 2:57 pm

Het bijzondere aan dit nummer is, dat voor het eerst het Woudloper deel van ode aan barks in staat
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Dubbelduck » do dec 31, 2009 3:03 pm

DuckBoy schreef:Het bijzondere aan dit nummer is, dat voor het eerst het Woudloper deel van ode aan barks in staat

Bedoel je het verhaal The Man Of Medals?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Fuzzy » do dec 31, 2009 3:38 pm

Ik vond het eerste verhaal best wel leuk, ik vond dat ze een erg leuke wending aan het verhaal gaven.
Ook het verhaal over de verjaardag van Donald vond ik erg leuk. En het laatste verhaal vond ik niet extreem goed maar gewoon "normaal".
Al met al niet zo'n hele slechte Duck Extra.
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Rubberduck » do dec 31, 2009 6:41 pm

En wederom een voorbeeld van een uitgave waaruit blijkt dat je voor goede Duck-verhalen tegenwoordig bij andere bladen moet zijn dan het 'vrolijk weekblad'. Zelfs Daan Jippes wordt nu in DD Extra geplaatst! En ook één van de twee nog ontbrekende 'Ode aan Barks'-verhalen. Waarom nu pas? Het is een raadsel. Maar ik ben er wel blij mee. Ook het middelste verhaal is goed getekend. Ik heb ze nog niet gelezen, maar ben nu al tevreden.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor AJ » do dec 31, 2009 7:48 pm

Heeft iemand al enig idee welk verhaal er volgende keer in de dd extra komt, de titel spreekt me erg aan.
AJ
Member
 
Berichten: 50
Geregistreerd: do jul 16, 2009 7:20 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr jan 01, 2010 6:21 pm

Het laatste verhaal, het Woudlopers-verhaal, heeft een scène die rechtstreeks verwijst naar een Barks-verhaal. Wie heeft 'm herkend?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jan 01, 2010 7:16 pm

Rubberduck schreef:En ook één van de twee nog ontbrekende 'Ode aan Barks'-verhalen.

Verwacht niet dat het laatste verhaal gaat komen, Rubberduck! Het laatste verhaal heeft Brigitta Gans erin, als grote rol! Misschien nog in een pocket dan...
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DuckBoy » vr jan 01, 2010 7:53 pm

Rubberduck schreef:Het laatste verhaal, het Woudlopers-verhaal, heeft een scène die rechtstreeks verwijst naar een Barks-verhaal. Wie heeft 'm herkend?

Ik weet het niet zeker maar de ontwerper graaft zich in het zand in net zoals donald en de neefjes dat doen tegen het vuur in Vacation Time.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Rubberduck » vr jan 01, 2010 7:56 pm

DuckBoy schreef:
Rubberduck schreef:Het laatste verhaal, het Woudlopers-verhaal, heeft een scène die rechtstreeks verwijst naar een Barks-verhaal. Wie heeft 'm herkend?

Ik weet het niet zeker maar de ontwerper graaft zich in het zand in net zoals donald en de neefjes dat doen tegen het vuur in Vacation Time.

Goed gezien! Dat bedoelde ik.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » vr jan 01, 2010 9:56 pm

In het tweede verhaal is er ook een verwijzing. Waarin Willie Wortel tegen Donald zegt dat geen enkele eend als Donald kan zeggen dat hij vierkante eiren heeft gevonden.

Het eerste verhaal klopt volgens mij niet helemaal. Magica zegt dat spullen alleen in goud veranderen als ze de amulet om heeft. Maar ze heeft de hele tijd het amulet om en raakt van alles aan dat niet in goud veranderd. Aan het eind bijvoorbeeld als ze wordt opgepakt door de bewakers.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Fuzzy » vr jan 01, 2010 10:29 pm

DD schreef:In het tweede verhaal is er ook een verwijzing. Waarin Willie Wortel tegen Donald zegt dat geen enkele eend als Donald kan zeggen dat hij vierkante eiren heeft gevonden.

Het eerste verhaal klopt volgens mij niet helemaal. Magica zegt dat spullen alleen in goud veranderen als ze de amulet om heeft. Maar ze heeft de hele tijd het amulet om en raakt van alles aan dat niet in goud veranderd. Aan het eind bijvoorbeeld als ze wordt opgepakt door de bewakers.

Op blz. 4 het 3de plaatje staat dat de spreuk is verbeterd en dat hij niet op planten en dieren werkt. En alle inwoners van Duckstad zijn toch dieren?
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor DD » vr jan 01, 2010 11:01 pm

Fuzzy schreef:
DD schreef:In het tweede verhaal is er ook een verwijzing. Waarin Willie Wortel tegen Donald zegt dat geen enkele eend als Donald kan zeggen dat hij vierkante eiren heeft gevonden.

Het eerste verhaal klopt volgens mij niet helemaal. Magica zegt dat spullen alleen in goud veranderen als ze de amulet om heeft. Maar ze heeft de hele tijd het amulet om en raakt van alles aan dat niet in goud veranderd. Aan het eind bijvoorbeeld als ze wordt opgepakt door de bewakers.

Op blz. 4 het 3de plaatje staat dat de spreuk is verbeterd en dat hij niet op planten en dieren werkt. En alle inwoners van Duckstad zijn toch dieren?

Mensdieren. Een fictief wezen. Daar werkt het waarschijnlijk niet op :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Mr. Happy » za jan 02, 2010 12:29 am

Rubberduck schreef:
DuckBoy schreef:
Rubberduck schreef:Het laatste verhaal, het Woudlopers-verhaal, heeft een scène die rechtstreeks verwijst naar een Barks-verhaal. Wie heeft 'm herkend?

Ik weet het niet zeker maar de ontwerper graaft zich in het zand in net zoals donald en de neefjes dat doen tegen het vuur in Vacation Time.

Goed gezien! Dat bedoelde ik.

Volgens mij is er in dat verhaal nog een verwijzing, maar ik ben niet zeker of dat Barks is. Namelijk het fluitje dat alle dierengeluiden na kan doen. Dat ben ik al eens eerder tegengekomen.
Verder vond ik dit een behoorlijke extra, enkel het tweede verhaal over Donalds verjaardag vond ik wat slap en oninteressant.
Mr. Happy
Member
 
Berichten: 86
Geregistreerd: vr okt 09, 2009 4:44 pm

Berichtdoor DD » za jan 02, 2010 11:31 am

Inderdaad. Er is een verhaal (ik denk ook van Barks maar weet het niet zeker meer) waar de neefjes steeds dieren lokken met een fluitje en dat Dagobert ze het verbiedt. Maar op het komt het van pas.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Volgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron