DD Extra 2010-01

Berichtdoor Robb_K » za jan 02, 2010 12:13 pm

DD schreef:Inderdaad. Er is een verhaal (ik denk ook van Barks maar weet het niet zeker meer) waar de neefjes steeds dieren lokken met een fluitje en dat Dagobert ze het verbiedt. Maar op het komt het van pas.

Jawel. Dat is een Barks verhaal uit 1956 ("Uncle Scrooge" Nr. 16) "The Mines of King Solomon".
Ik heb alles geleerd van Professor Desiderius Netelmans van de Universiteit van Duckstad.
Avatar gebruiker
Robb_K
Klassiek Barksist
Member
 
Berichten: 1118
Geregistreerd: wo jan 03, 2007 11:47 pm
Woonplaats: Los Angeles/Nederland/Muenchen

Berichtdoor Rubberduck » za jan 02, 2010 7:18 pm

Ik vond het tweede verhaal juist wel erg leuk. Ik vind de tegenstelling tussen de herinnering van Donald en de anderen grappig. Lekker getekend ook.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jan 05, 2010 6:50 pm

Vanwege het Ode aan Barks-verhaal heb ik 'm ook maar gekocht. Met deze verhalen:

http://coa.inducks.org/story.php?c=D%2FD+2006-019
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2007-052
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2000-190

Ziet er leuk uit; misschien moet je voor interessantere verhalen inderdaad bij de Extra zijn!

Toch typisch; Rubberduck zoekt z'n heil inmiddels bij de Extra en Ei bij de pockets... Ridder houdt het nog bij het weekblad, maar ziet de manco's natuurlijk ook wel in.
Laatst bijgewerkt door Ridder ter Geit op wo jan 13, 2010 3:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » di jan 05, 2010 10:55 pm

Ik heb hem gelezen; vooral erg leuk verhaal met Magica! Het verhaal raakt aan de hart van de Magica-kwestie; haalt naar boven waarin ze destijds begon met de jacht op het dubbeltje en laat zelfs zien hoe ze haar doel bereikt ZONDER Dagoberts dubbeltje! Best een baanbrekend Magica-verhaal!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Appie Aap » di jan 05, 2010 11:47 pm

Ik heb hem nu ook gelezen. Het eerste verhaal is leuk, mede vanwege wat Ridder ter Geit zegt, en is ook goed getekend.
Het tweede verhaal vind ik werkelijk om te smullen, zowel qua plot als tekenwerk. Het laatste verhaal is ook goed gedaan.
Al met al een Extra zoals ik ze graag zie! :)
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Caspar » wo jan 06, 2010 8:53 am

Nou, deze moet ik dan ook maar eens kopen! Hoe duur is het blaadje tegenwoordig?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Fuzzy » wo jan 06, 2010 9:23 am

Caspar schreef:Nou, deze moet ik dan ook maar eens kopen! Hoe duur is het blaadje tegenwoordig?

2,30 maar dit nummer is het zeker waard :)
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo jan 06, 2010 6:36 pm

AJ schreef:Heeft iemand al enig idee welk verhaal er volgende keer in de dd extra komt, de titel spreekt me erg aan.

De titel spreekt mij ook erg aan. Wat me nog meer aanspreekt, is dat je zelf kunt meehelpen om het mysterie op te lossen. Overigens heb ik verhaal op Inducks gevonden, kijk maar eens hier. De voorplaat is deze keer geen Nederlandse voorplaat, maar een Amerikaanse zie hier. Het verhaal is trouwens wel 32 bladzijden lang, dus er staat in de volgende extra slechts één verhaal, maar een verhaal dat, ondanks dat het geen Deen is, volgens mij wel de moeite waard zal zijn. Ga de volgende dus ook zeker kopen! Deze extra is trouwens ook erg leuk.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Dubbelduck » wo jan 06, 2010 6:46 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Rubberduck schreef:En ook één van de twee nog ontbrekende 'Ode aan Barks'-verhalen.

Verwacht niet dat het laatste verhaal gaat komen, Rubberduck! Het laatste verhaal heeft Brigitta Gans erin, als grote rol! Misschien nog in een pocket dan...

In een pocket? Dat lijkt me niet. Ten eerste omdat de layout van het verhaal 4 stroken per pagina en in de pocket is de layout, zoals je vast wel weet, 3 stroken per pagina. Ten tweede omdat er altijd een equivalente inhoud van de pocket is. Maar er zijn ook twee andere redenen waarom het verhaal wel in Nederland zou worden gepubliceerd. Ten eerste omdat de hoofdpersoon en de persoon op het plaatje Oom Dagobert is, en niet Brigitta Gans en ten tweede omdat er één ander Deens verhaal met Brigitta erin werd gepubliceerd in een Donald Duck extra (nummer 3 van 2009), namelijk het verhaal The Next Best Thing (Zakenliefde).
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo jan 06, 2010 6:49 pm

Dubbeluck schreef:
AJ schreef:Heeft iemand al enig idee welk verhaal er volgende keer in de dd extra komt, de titel spreekt me erg aan.

De titel spreekt mij ook erg aan. Wat me nog meer aanspreekt, is dat je zelf kunt meehelpen om het mysterie op te lossen. Overigens heb ik verhaal op Inducks gevonden, kijk maar eens hier. De voorplaat is deze keer geen Nederlandse voorplaat, maar een Amerikaanse zie hier. Het verhaal is trouwens wel 32 bladzijden lang, dus er staat in de volgende extra slechts één verhaal, maar een verhaal dat, ondanks dat het geen Deen is, volgens mij wel de moeite waard zal zijn. Ga de volgende dus ook zeker kopen! Deze extra is trouwens ook erg leuk.

Ik heb het in het Engels. Erg leuk!
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo jan 06, 2010 7:27 pm

Dat lijkt me een zeer originele insteek; een kies-je-eigen-avontuur versie van een Donald Duck strip! Ook maar op de volgende Extra letten, dan!
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor DuckBoy » wo jan 06, 2010 9:50 pm

ik denk eerder dat het verhaal over twee extra's verspreid gaat worden, net zoals met strijd om de sampo van Don Rosa
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jan 07, 2010 9:01 am

Dat lijkt me niet, want het is een apart verhaal, dus kan mooi in één thema-nummer. Verder is het een kies-je-eigen-avontuur verhaal, als ik het goed begrijp, en die kun je niet zo makkelijk in tweeen splitsen. En zeker niet als deel 2 pas 4 weken later komt.
Tenslotte hebben verhalen van tot aan 32 bladzijden altijd in één keer in de Extra gestaan, het enige vervolgverhaal was het Sampo-verhaal, omdat het méér dan 32 bladzijden had.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Dubbelduck » do jan 07, 2010 5:10 pm

De strijd om de sampo had overigens 33 bladzijden, 1 bladzij meer dan een normale extra. Ik vraag me af waarom ze die niet gewoon in één extra hebben gedaan.
Toen ik gisteren deze extra las, viel mij iets op. In het tweede verhaal wordt er over Messingman gesproken, een figuur dat de jonge Donald graag wil hebben voor zijn verjaardag. In het derde verhaal wordt er ook over Messingman gesproken, en deze keer is het een stripheld.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jan 07, 2010 6:38 pm

Waarom een 32-pagina verhaal niet in een 32-pagina Extra kan? Dan zou het verhaal op de cover moeten beginnen om erin te passen.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron