DD Extra 2010-02

Berichtdoor kwok » vr jan 29, 2010 3:02 pm

wat vinden jullie van deze extra???


EDIT: zie ook het eerdere topic
Laatst bijgewerkt door kwok op ma feb 01, 2010 4:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Duckie Duck » vr jan 29, 2010 3:16 pm

Maar één verhaal zag ik net.
Duckie Duck
Member
 
Berichten: 173
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 5:05 pm

Berichtdoor DD » vr jan 29, 2010 3:18 pm

Ga hem zo lezen.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor snowmansion » vr jan 29, 2010 9:14 pm

Weet iemand war GEM 109 voor staat?

Ik probeerde net te kijken op Inducks, maar ik kreeg niets.
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 29, 2010 9:21 pm

snowmansion schreef:Weet iemand war GEM 109 voor staat?

Ik probeerde net te kijken op Inducks, maar ik kreeg niets.

GEM staat voor Gemstone, een Amerikaanse uitgave. En dit is vast het verhaal wat je bedoelt.
Wat mij bij de extra opvalt, is dat de abonnees hem eerder hebben dan de winkels.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Fuzzy » vr jan 29, 2010 9:31 pm

Dat is toch logisch? Dat abbonees hem eerder hebben. Ik vind dit soort verhalen helemaal niet zo heel erg leuk als ik eerlijk ben.
Ik heb liever een normaal verhaal in de extra.
Hoi :)
Fuzzy
Member
 
Berichten: 82
Geregistreerd: do dec 10, 2009 2:30 pm

Berichtdoor kwok » vr jan 29, 2010 9:35 pm

Ik vind deze verhalen wel leuk!
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 29, 2010 9:37 pm

Ik hou ook wel van dit soort verhalen en ga hem dus zeker kopen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor snowmansion » vr jan 29, 2010 9:59 pm

Dubbeluck schreef:
snowmansion schreef:Weet iemand war GEM 109 voor staat?

Ik probeerde net te kijken op Inducks, maar ik kreeg niets.

GEM staat voor Gemstone, een Amerikaanse uitgave. En dit is vast het verhaal wat je bedoelt.
Wat mij bij de extra opvalt, is dat de abonnees hem eerder hebben dan de winkels.

Hoe weten jullie dit allemaal? :)

En hoe zoeken jullie daar dan op hehe.. ALs ik die code intoetste bij COA Inducks kreeg ik helemaal niets...
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Rubberduck » za jan 30, 2010 3:14 am

Nou, ik ben abonnee, en ik heb 'm nog niet. :(
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » za jan 30, 2010 12:00 pm

snowmansion schreef:
Dubbeluck schreef:
snowmansion schreef:Weet iemand war GEM 109 voor staat?

Ik probeerde net te kijken op Inducks, maar ik kreeg niets.

GEM staat voor Gemstone, een Amerikaanse uitgave. En dit is vast het verhaal wat je bedoelt.
Wat mij bij de extra opvalt, is dat de abonnees hem eerder hebben dan de winkels.

Hoe weten jullie dit allemaal? :)

En hoe zoeken jullie daar dan op hehe.. ALs ik die code intoetste bij COA Inducks kreeg ik helemaal niets...

Veel landen geven de codes uit de uitgaven een verhaalcode met de afkorting van de uitgave erin. Een voorbeeld is Italië. Hun weekblad, Topolino (libretto), heeft (op Inducks) de afkorting TL. Een verhaalcode uit Topolino (libretto) nummer 2000 krijgt dus de code I TL 2000- en daarachter een cijfer of een nummer. Als je dus bij Inducks GEM intoets, kom je bij de Amerikaanse uitgave Gemstone. Codes van de uitgave Gemstone, krijgen de code XU GEM en dan nog iets. Aangezien in de vorige extra al een aankondiging stond waarbij stond dat het een lang verhaal zou zijn, heb ik gelijk op Inducks gekeken. En daar vond ik het verhaal.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » za jan 30, 2010 6:00 pm

Ik heb ook liever een gewoon verhaal. Ik had steeds het gevoel dat ik "Mickey lost het op" aan het lezen was.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Otto » za jan 30, 2010 6:13 pm

ik vond het juist wel een leuk verhaal... het tekenwerk viel me wel tegen, maar het verhaal op zich was heel leuk. Er zat wel een fout in helaas.... aan het eind zij een van de neefjes dat hij de kogels uit het pistool had gehaal toen hij in het kantoor was van de dader.... echter in mijn volgorde van het verhaal waren ze niet eens in dat kantoor geweest... dat was wel beetje jammer....
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Rubberduck » ma feb 01, 2010 2:50 am

Ik vond het concept heel leuk (kende het natuurlijk wel van eerdere verhalen), en ik vond het een leuke afwisseling in de Extra. Daarom was ik extra teleurgesteld in het verhaal. Ik ken het kies-je-eigen-verhaal concept op een manier waarin de keuzes die je maakt ook resulteren in verschillende eindes aan een verhaal. Hier is er één standaard einde. Alleen de manier waarop je daar aankomt verschilt. Eigenlijk is het niet meer dan een verschillende volgorde waarin je de aanwijzingen ontvangt, want hoe dan ook krijg je alles te lezen voordat je bij de ontknoping komt. Het kies-je-eigen-verhaal concept heeft voor dit verhaal dus geen enkele toegevoegde waarde. Misschien is het gedaan om de lezer af te leiden van het feit dat het anders een wel heel erg saai verhaal was geweest? Eentje waarin je alleen de neefjes op en neer ziet lopen om te praten met verschillende figuren?

Over de tekeningen: tja, Pat Block is een beetje de Amerikaanse Gulien: zo hard z'n best gedaan om goed te gaan tekenen, maar nooit gelukt. Zijn figuren blijven altijd stijf en bewegen ongemakkelijk, en de anatomie klopt ook niet altijd. Ook worden figuren vaak op rare plaatsen 'afgesneden'. Toch staat Block altijd nog een treetje hoger dan Gulien, omdat hij ondanks al zijn gebreken wel vaak een Barksiaanse sfeer weet op te roepen (Barks' lange avonturenverhalen uit de late jaren '40). Al is dit niet zijn sterkste werk, met belachelijk veel kale achtergronden (mooi opgevuld door de fijne computerinkleuring).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » di feb 02, 2010 5:39 pm

Vandaag was hij in de winkel en heb ik hem ook gekocht, omdat ik benieuwd was geworden naar dit verhaal. Fijn lang avonturenverhaal. Inderdaad, op deze manier voegt het zelf kiezen niet zo veel toe, maar goed, het is wel weer eens wat anders.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Volgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron