DD Extra 2010-04,5

Berichtdoor Appie Aap » zo apr 11, 2010 6:48 pm

Ik heb hem eindelijk ook gekocht en gelezen. Een uitstekende uitgave was dit, mede door de voortreffelijke eerste strip van Arild Midthun. Prachtige tekeningen een een goed verhaal. De gezichtsuitdrukkingen zijn zo goed en er zit erg veel detail in de plaatjes, wat de houdbaarheid alleen maar ten goede komt. Ook de verwijzingen naar Lego vond ik erg leuk. En dan het einde, wat prachtig!
Het tweede verhaal was ook erg vermakelijk. Het taalgebruik van de Zware Jongens tegenover veel netter taalgebruik zetten werkt hilarisch! :D Ook het verhaal is leuk en qua tekenstijl is het ook niet mis (verrassend dat dit Andrea Freccero is)
Het Oom Dagobert verhaal had eveneens een leuk script. Het tekenwerk is wel goed, alleen zijn de expressies en de manier van bewegen suggereren hier wat minder. Maar toch ook een goede strip.
Het laatste verhaal was ondanks de aparte lay-out ook leuk. Leuk dat de Scarpa humor weer eens terug komt. :)
Ik ben dus erg blij met de aankoop.

Nog over dat laatste verhaal: die is toch niet ingekort?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » zo apr 11, 2010 8:34 pm

DiederikDuck_DDD schreef:je begrijpt dat 't laatste verhaal er anders geen 'ns in paste?
ik vond 'm zo juist heel erg leuk en goed, de plaatjes waren veel beter dan als 't groot was geweest.

Hoe kan dat nou? Hoe kunnen plaatjes nou béter zijn als ze kleiner zijn? Dat bestaat niet. Je zit gewoon weer iets te verkondigen, alléén maar om het oneens te zijn. Stoer, hoor...

En ik had al uitgelegd hoe het beter had kunnen passen, door advertenties weg te laten.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » ma apr 12, 2010 12:19 am

Rubberduck schreef:En ik had al uitgelegd hoe het beter had kunnen passen, door advertenties weg te laten.

Denk je nou echt dat het mogelijk is om advertenties weg te halen? Zo een blad wordt mede mogelijk gemaakt DOOR die advertenties.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor McDuck Menu » ma apr 12, 2010 12:37 am

Hm.. Dan moet ik het eerste verhaal nog maar eens rustig doorlezen.. Ik vond het maar van hot naar her vliegen.. Wel mooie tekeningen!
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » ma apr 12, 2010 1:24 am

DD schreef:
Rubberduck schreef:En ik had al uitgelegd hoe het beter had kunnen passen, door advertenties weg te laten.

Denk je nou echt dat het mogelijk is om advertenties weg te halen? Zo een blad wordt mede mogelijk gemaakt DOOR die advertenties.

Reken maar dat dat mogelijk is. Normaal gesproken staan er ook geen advertenties in een (extra) Donald Duck Extra. Dit is gewoon paginavulling.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwok » ma apr 12, 2010 8:16 am

Die advertenties. Zijn juist goed anders is het niet meer betaalbaar.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DiederikDuck_DDD » ma apr 12, 2010 5:04 pm

Rubberduck schreef:
DiederikDuck_DDD schreef:je begrijpt dat 't laatste verhaal er anders geen 'ns in paste?
ik vond 'm zo juist heel erg leuk en goed, de plaatjes waren veel beter dan als 't groot was geweest.

Hoe kan dat nou? Hoe kunnen plaatjes nou béter zijn als ze kleiner zijn? Dat bestaat niet. Je zit gewoon weer iets te verkondigen, alléén maar om het oneens te zijn. Stoer, hoor...

En ik had al uitgelegd hoe het beter had kunnen passen, door advertenties weg te laten.

Als ik teken is het mooier dan als 't kleiner is dan dan dat 't groot is. Dat is bij sommigen tekenaars zo.
Dit kwam juist heel goed uit, kijk maar op de eerste pagina boven aan van het eind verhaal, die tv schermen waren foeilelijk geweest al waren ze in het groot geweest, het hele verhaal zou dan slechter zijn.
DiederikDuck_DDD
Member
 
Berichten: 204
Geregistreerd: do mei 21, 2009 10:37 pm
Woonplaats: Noord-Holland

Berichtdoor DuckBoy » ma apr 12, 2010 5:39 pm

kwok schreef:Die advertenties. Zijn juist goed anders is het niet meer betaalbaar.

dat valt reuze mee hoor
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor kwok » ma apr 12, 2010 7:37 pm

zeg dat nooit te hoort :=)
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Rubberduck » di apr 13, 2010 1:19 am

kwok schreef:Die advertenties. Zijn juist goed anders is het niet meer betaalbaar.

Onzin, eerdere DDE Specials hadden ook geen advertenties en die waren even duur.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor kwok » di apr 13, 2010 3:30 pm

ooo dan is het inderdaad onzin maar dd weekblad zal wel duurder zijn zonder ad's
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor Appie Aap » di apr 13, 2010 3:40 pm

Het kan toch ook zijn dat de Extra Donald Duck Extra's in verhouding duurder zijn geworden om te maken.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DuckBoy » di apr 13, 2010 7:21 pm

Waarom dan Appie? het zijn gewoon twee keer zoveel pagina's.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Ei » ma apr 19, 2010 3:59 pm

Rubberduck schreef:
kwok schreef:Die advertenties. Zijn juist goed anders is het niet meer betaalbaar.

Onzin, eerdere DDE Specials hadden ook geen advertenties en die waren even duur.

Appie Aap schreef:Het kan toch ook zijn dat de Extra Donald Duck Extra's in verhouding duurder zijn geworden om te maken.

Als Ei het beursgerichte denken van tegenwoordig goed begrijpt, moet per jaar meer winst gemaakt worden. Wat vorig jaar genoeg winst was, is nu te weinig. Men kan de winst verhogen door advertenties te plaatsen.

Is de prijs gelijk aan die van een Extra Extra van vorig jaar? Dan is er ook sprake van inflatie. Zo is de huidige Extra Extra in kosten duurder dan die van vorig jaar.

Een andere kostenpost kan zijn, dat er misschien jaarlijks minder kopers zijn.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor DubbelD » wo jun 02, 2010 12:31 am

In dit topic zijn niet meer dan 2 inhoudelijke reacties op de uitgave zelf te vinden: back to topic?

Ik heb hem uiteindelijk zelf ook gekocht, beter laat dan nooit. Ik sluit me er helemaal bij aan dat het openingsverhaal geweldig was. De subtiele verwijzingen naar Volvo en Ikea en de wat minder subtiele verwijzingen naar LEGO waren heel leuk. Ik vatte niet helemaal waarom ze steeds naar een nieuw museum gingen, alsof daar echt een kans was het medallion te vinden, maar misschien begrijp ik het beter als ik hem nog eens doorlees. Is kpt. Bofferskjond trouwens een vorouder van Guus Geluk? Je weet wel: Bofkont, Geluk, zijn uiterlijk is bijna hetzelfde... Ook legt Midthun een hele subtiele mogelijkheid voor een vervolgverhaal met Dannold. In het laatste plaatje zegt Dannold: "Als jullie ooit toevallig driehonderd jaar geleden in Kopenhagen zijn, kom dan gerust langs!" Dat kan natuurlijk niets betekenen, maar een andere tekenaar kan hier zo mee verder: Donald en de neefjes belanden in het oude Denenmarken, daar zoeken ze Dannold en zijn familie op, etc.
Zoals al eerder gezegd is Arild Midthun een zeer goede tekenaar. Ik hoop nog veel meer van hem te zullen zien.

Het Zware Jongensverhaal was ook wel leuk, hoewel ik geen fan van ZJ ben. Hij was echter goed te lezen en een leuk einde. Het verhaal over het booreiland was ook leuk. Lekker lang en mooie plaatjes van het booreiland en dergelijke. Het FBI-verhaal was een beetje vreemd, maar het zag er ook een beetje antiek uit en bovendien apart door de vijf stroken. Ik wist eerst niet zo goed welke volgorde ik de plaatjes moest lezen :P Is wel een grappig verhaal, beetje flauw met "FBI" in plaats van "EBL", maargoed, dat nemen we maar voor lief. Uiteindelijk bleek het een leuk verhaal te zijn, maar niets verassend.

Ik vond deze speciale uitgave bijzonder goed, mede dankzij het openingsverhaal. De specials zijn het geld het meeste waard van alle uitgaven geloof ik.
DubbelD
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 4:05 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

cron