Extra Donald Duck kampeerspecial

Berichtdoor Appie Aap » zo mei 23, 2010 11:53 am

Rubberduck schreef:Appie Aap heeft het over kwantiteit; ik had het over kwaliteit. Da's een heel verscjil. Appie heeft het uitsluitend over het aantal pagina's of stroken in verhouding tot de prijs. Wat ik bedoelde, is dat de beste verhalen bewaard blijven voor de DD Extra en de vele, vele, véle 'specials' en dat de rest gedumpt wordt in DD Weekblad. Hoeveel verschillende specials hebben we nu al niet gehad? De Sinterklaas special, de Kerst special, de Wintersport special, de Halloween special, de Avonturenspecial, de jaarlijks terugkerende DD Extra Vakantiespecial en nu dus weer de Kampeerspecial. Als al die goede verhalen die daarin geplaatst worden nu naar het Weekblad gaan, hoeft men het Weekblad niet meer te vullen met die derderangsverhaaltjes van ze.

Ik heb het over allebei. Mijn punt is dat de mogelijkheid om langere verhalen te drukken (kwantiteit), een grotere kans op verhalen met kwaliteit geeft. In de Donald Duck is er op dit moment vooral sprake van korte, nietszeggende verhalen. En de langere verhalen zijn nu in de specials, extra's en pockets te vinden. Die verhalen zijn van betere kwaliteit. Zulke verhalen vind je ook in de tijdschriften in het buitenland (bijv. Italië, de Verenigde Staten en misschien ook wel Duitsland).
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Rubberduck » zo mei 23, 2010 4:04 pm

Lange verhalen kunnen ook in het Weekblad, da's nou net m'n punt. En de lengte van een verhaal zegt helemaal niks over de kwaliteit.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Appie Aap » zo mei 23, 2010 5:06 pm

Rubberduck schreef:Lange verhalen kunnen ook in het Weekblad, da's nou net m'n punt. En de lengte van een verhaal zegt helemaal niks over de kwaliteit.

Hoe lang kunnen die verhalen dan maximaal zijn denk je? En de lengte van een verhaal zegt inderdaad over het algemeen niets over de kwaliteit van het verhaal zelf, maar de hoeveelheid pagina's die een tijdschrift openstelt voor strippagina's zorgt wel voor een grotere variatie aan verhalen en ook aan een betere kwaliteit van het blad. Langere verhalen geven meer mogelijkheden, waardoor de kwaliteit van de verhalen ook beter wordt. In Nederland worden verhalen van hooguit 10 bladzijden gemaakt, wat een beperking is voor de vrijheid van ideeën voor de langere avonturen. Dit wordt voor mij door buitenlandse bladen alleen maar bevestigd. Ik vind het een groot gemis dat er geen lange(re) verhalen in de Donald Duck staan.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor admin » zo mei 23, 2010 5:47 pm

Off-topic.

Voor discussie over de kwaliteit van Donald Duck Weekblad, zie:

Gaat het weekblad achteruit?
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=66

Kopie van berichten: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=24382#p24382
Laatst bijgewerkt door admin op zo mei 23, 2010 6:09 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
admin
Site Admin
 
Berichten: 409
Geregistreerd: di aug 14, 2007 12:35 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Dubbelduck » di jun 01, 2010 3:47 pm

Dan nu on-topic. Ik heb deze uitgave vandaag gekocht. Er staat één nieuw verhaal in, de rest zijn herdrukken. Het hoofdverhaal, het enige niet-herdruk verhaal, is een 20 bladzijden lang avontuur en heet Het geheim van de gletsjer. Net als in Rosa's De laatste slee naar Dawson vindt Dagobert een slee uit zijn goudzoekerstijd. Eigenlijk heeft Rosa het idee hergebruikt, omdat dit verhaal eerder is gemaakt dan De laatste slee naar Dawson. Verder staan er twee tekenfilmverhalen in, verhalen die op een (korte) tekenfilm gebaseerd zijn. Verder: een Nederlands verhaal, een Goofy geeft les en drie oude Amerikanen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Otto » di jun 01, 2010 11:20 pm

één nieuw verhaal, en dan ook nog eentje van Strobl... nee, ik sla deze maar over... :S
W.H.A.D.A.L.O.T.T.A.J.A.R.G.O.N
Otto
Member
 
Berichten: 249
Geregistreerd: wo sep 16, 2009 10:25 pm

Berichtdoor Daniel73 » do jun 03, 2010 6:40 pm

Dubbelduck schreef:Het hoofdverhaal, het enige niet-herdruk verhaal, is een 20 bladzijden lang avontuur en heet Het geheim van de gletsjer. Net als in Rosa's De laatste slee naar Dawson vindt Dagobert een slee uit zijn goudzoekerstijd. Eigenlijk heeft Rosa het idee hergebruikt, omdat dit verhaal eerder is gemaakt dan De laatste slee naar Dawson.

Volgens Inducks gebruikt 'Last Sled to Dawson' een idee uit dit verhaal van Fallberg en Strobl, 'The Secret Of The Glacier'.
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+DD+++51-02
http://coa.inducks.org/story.php?c=AR+113

Is dit verhaal niet interessant? Waar zijn de Rosafans gebleven?
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 03, 2010 9:44 pm

Ik heb dit willen kopen, maar heb uiteindelijk toch het Jonge Woudlopers Vakantieboek gekocht. Veel goedkoper, en ook veel leuker. En ook heb ik "Walt Disney's Mickey and the Gang" besteld daar.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ferdi F » do jun 03, 2010 9:49 pm

Duckfan van Down Under schreef:En ook heb ik "Walt Disney's Mickey and the Gang" besteld daar.

Oh, dat is een prachtig boek. Echt een aanrader! Daar staan ook de housekeeping pagina's in die wij wel eens onder de noemer 'Cartoon Classics' plaatsen.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 04, 2010 5:53 pm

Daarom ook. Ik heb op Inducks alle Gemstone strips nagezocht (dat zijn de enige die je tegenwoordig nog uit het buitenland ken bestellen) en ik had zin om deze te kopen. Normaal konden ze Engelstalige strips niet bestellen, maar wonder boven wonder - deze wel! Donald Duck 325 en 339, en Barks/Rosa Collection 2 niet, helaas.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 25, 2010 3:53 pm

Donald Duck schreef:Dit betreft geen Donald Duck extra, maar een 'extra' Donald Duck. Er staat namelijk geen vermelding op van 6 1/2.

Toch zou ik deze uitgave willen scharen onder de Extra. Het gaat om een extra Donald Duck, wat ook de gedachte achter de Donald Duck Extra is.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Vorige

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten