DD Extra 2010-07

Berichtdoor Appie Aap » vr jun 18, 2010 5:02 pm

Donald Duck Extra nummer 7 is getiteld 'Donalds plaag' en bevat de volgende verhalen:

Donald Duck: 'Als muggenjager' door Arild Midthun
http://coa.inducks.org/s.php?c=D+2008-248

De Zware Jongens: 'De boeven van Blijblijland' door José Massaroli
http://coa.inducks.org/s.php?c=D+2007-036

Donald Duck: 'Pas op de snotaap!' door Vicar
http://coa.inducks.org/s.php?c=D++2426

Het laatste verhaal is een herdruk, want hij stond eerder in Donald Duck 1976-25.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 18, 2010 5:57 pm

Hoe ziet de voorkant van 7 1/2 eruit? Want traditiegewijs staat dat er nu al in.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Appie Aap » vr jun 18, 2010 6:58 pm

Op de achterkant staat de volgende advertentie:

Afbeelding

Mickey steekt uit achter de rode cirkel. Mogen we er vanuit gaan dat er dan een verhaal met Mickey en Donald samen in deze uitgave komt?
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DD » vr jun 18, 2010 7:40 pm

Neuh. In tegenstelling tot de DD Extra hebben de covers van de Extra DD Extra geen band met het hoofdverhaal.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 18, 2010 8:02 pm

Dat verhaal zag ik net toevallig op Inducks! Ik dacht toen al, dat zouden ze in Nederland ook moeten gaan publiceren.
http://coa.inducks.org/s.php?c=D+2008-402
Cover: http://coa.inducks.org/s.php?c=D+24580
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr jun 18, 2010 8:03 pm

DD schreef:Neuh. In tegenstelling tot de DD Extra hebben de covers van de Extra DD Extra geen band met het hoofdverhaal.

Je hebt dus ongelijk deze keer. Lekker puh! :P
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » vr jun 18, 2010 8:06 pm

Ik heb geen ongelijk, de redactie wijkt gewoon af :D Dus!!

Maar het zou ook kunnen dat ze gewoon die cover gebruiken zonder het verhaal te publiceren.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » vr jun 18, 2010 8:10 pm

Wacht ik herinner me opeens dat de cover van de Extra uit 2006 wél op het verhaal sloeg.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » za jun 19, 2010 7:15 pm

Dat verhaal zie ik graag in Nederland verschijnen. De voorplaat is denk ik hertekend, want hij lijkt niet op Rota's stijl.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Rubberduck » za jun 19, 2010 7:19 pm

De cover van het vakantienummer is gewoon van Michel Nadorp.

Maar wat te denken van de cover van dít nummer 7? Een mooie van Gerban Valkema! Let eens op al die verschillende jolige kikkers. Leuk, hoor, echt vakwerk met zorg gedaan.

De inhoud valt wat tegen. Wat men bezielt zo'n aftands verhaal te herdrukken, is me een raadsel. Het openingsverhaal daarentegen is wel mooi getekend en de plot is wel leuk, maar ook erg voorspelbaar. Toen ze zoveel kikkers mee naar huis brachten, wist ik al hoe het verhaal verder zou gaan en af zou lopen. Het Zware Jongens verhaal is belabberd getekend en ik had moeite wakker te blijven bij het suffe verhaal. Véél te lang voor Zware Jongens: acht bladzijden is voor hen echt wel genoeg.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Ferdi F » za jun 19, 2010 8:18 pm

Rubberduck schreef:De cover van het vakantienummer is gewoon van Michel Nadorp.

Dat klopt. En dat verhaal staat inderdaad ook in nummer 7,5.

Rubberduck schreef:Het Zware Jongens verhaal is belabberd getekend en ik had moeite wakker te blijven bij het suffe verhaal.

Wat jammer. Ik kan me herinneren dat je voorheen wel te spreken was over het tekenwerk van Massaroli.
Ferdi F
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: do jan 15, 2009 12:34 am

Berichtdoor Rubberduck » zo jun 20, 2010 2:36 am

Ferdi F schreef:Wat jammer. Ik kan me herinneren dat je voorheen wel te spreken was over het tekenwerk van Massaroli.

Ja, maar iedere tekenaar heeft betere en slechtere momenten. Zoals gezegd complimenten voor het openingsverhaal, dat was wel mooi getekend. En jullie eigen Gerben Valkema heeft wederom een mooie cover gemaakt. Ik kijk uit naar de extra DD Extra; die zijn altijd het best. Fijn dat er een Donald & Mickey-verhaal van Ferioli in komt.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Appie Aap » vr jun 25, 2010 10:46 am

De voorkant is inderdaad geslaagd. Het is geen voorkant die je ziet en daarna maar vergeet, want na een paar keer ontdek je vast weer een grappige kikker.

Het verhaal dat erbij hoort is nogal voorspelbaar en het einde is ook te makkelijk. Bovendien zegt Donald op plaatje 5: "Deze chemische rommel heb ik gelukkig niet meer nodig!" en wat doet hij ermee? Juist, hij gooit het in een afvalbak op straat. Hij geeft dus niet bepaald het goede voorbeeld.
Het tekenwerk is daarentegen over het algemeen erg mooi en fris.

Het tweede verhaal staat wat het tekenwerk betreft in schril contrast met het eerste. De karakters hebben soms totaal verkeerde gezichtsuitdrukkingen, pupillen zijn bij vlagen zonder reden enorm klein en sommige vormen kloppen niet. Verder stoor ik me bij José Massaroli heel vaak aan de tamelijk chaotische pagina-indeling. Gelukkig is dit in dit verhaal minder, maar helaas nog steeds aanwezig (bijv. op blz 16 en 21). Het verhaal is lang. Hoewel ik hier vaak blij mee ben, werkt het alleen maar tegen dit verhaal, want het wordt over te veel pagina's uitgesmeerd. Bovendien is de opbouw niet bepaald goed: eerst wordt Zware Jongen 100-111 geïntroduceerd en daarna gaan gaan de Zware Jongens meneer Blijblij beroven. Hoe zal dat nou aflopen?

Het laatste verhaal is betrekkelijk simpel, maar gelukkig is het niet te lang en ook nog wel leuk getekend. Het is alleen wel jammer dat het een herdruk is.

Conclusie: niet helemaal een Extra waar ik op gehoopt had.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor DuckBoy » vr jun 25, 2010 3:41 pm

Ik vond het eerste verhaal een beetje in de stijl van de nieuwe Scarpa verhalen. Ook wel een leuk plot. Tweede verhaal vond ik een leuk en lekker lang verhaal.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Daniel73 » vr jun 25, 2010 6:16 pm

Appie Aap schreef:Op de achterkant staat de volgende advertentie: [afbeelding voorplaat Extra Donald Duck Extra 2010-7,5]

Zie topic:
DD Extra 2010-07,5
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1598

Duckfan van Down Under schreef:Dat verhaal zag ik net toevallig op Inducks! Ik dacht toen al, dat zouden ze in Nederland ook moeten gaan publiceren.
http://coa.inducks.org/s.php?c=D+2008-402
Cover: http://coa.inducks.org/s.php?c=D+24580

Wat heeft dit met Donald Duck Extra 2010-07 te maken? Zoiets kun je beter plaatsen in het verhalenverzoek-topic:
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?t=1114

DD schreef:Wacht ik herinner me opeens dat de cover van de Extra uit 2006 wél op het verhaal sloeg.

Wat heeft dit met Donald Duck Extra 2010-07 te maken?

Rubberduck schreef:Maar wat te denken van de cover van dít nummer 7? Een mooie van Gerban Valkema! Let eens op al die verschillende jolige kikkers. Leuk, hoor, echt vakwerk met zorg gedaan.

Hé, eindelijk is iemand on-topic!! :)
Ik vind de voorplaat ook heel mooi. Echt vakwerk, ja.
Jammer dat de kikkers in de hoek linksonder, deels zijn bedekt.

Rubberduck schreef:De inhoud valt wat tegen. Wat men bezielt zo'n aftands verhaal te herdrukken, is me een raadsel.

Dat is dan een heel simpel raadseltje. :) Eenmaal raden waarom men herdrukt.

Rubberduck schreef:Het Zware Jongens verhaal is belabberd getekend en ik had moeite wakker te blijven bij het suffe verhaal. Véél te lang voor Zware Jongens: acht bladzijden is voor hen echt wel genoeg.

Belabberd getekend vind ik hard uitgedrukt. Ik mis een motivatie.

Wat mij gaat tegenstaan aan de verhalen over de Zware Jongens, is dat ze drie hoofdpersonages bevatten die elk exact hetzelfde uiterlijk en dezelfde kleding hebben. Dit gaat zelfs Kwik, Kwek en Kwak voorbij.
Maar goed, de immer geestdodende Thom Roep ziet in de Extra blijkbaar liever een eindeloze reeks van dit soort eentonige verhalen, dan dat er eens verhalen over Otto van Drakenstein, Diederik Duck en Brigitta Gans verschijnen. ;)

Appie Aap schreef:Bovendien zegt Donald op plaatje 5: "Deze chemische rommel heb ik gelukkig niet meer nodig!" en wat doet hij ermee? Juist, hij gooit het in een afvalbak op straat. Hij geeft dus niet bepaald het goede voorbeeld.

Slordig. Dit had de Roepredactie eenvoudig kunnen oplossen, door een etiket met de tekst "chemobox" op de vuilnisbak te plakken.

Appie Aap schreef:Het laatste verhaal is betrekkelijk simpel, maar gelukkig is het niet te lang en ook nog wel leuk getekend. Het is alleen wel jammer dat het een herdruk is.

Conclusie: niet helemaal een Extra waar ik op gehoopt had.

U vraagt een frisse wind met Brigitta Gans, u krijgt........ een herdruk!
Ja, service van de zaak. :)

Welkom bij de nieuwste bezuinigingsronde: Donald Duck Extra gaat herdrukken.
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron