Extra Donald Duck Extra Zeilspecial

Berichtdoor DubbelD » wo aug 04, 2010 12:19 am

Wéér een DD Extra ...-special. Dit keer de zeilspecial. Ik heb vooralsnog alleen het eerste verhaal gelezen, getekend door Sander Gulien en het was een zeer leuk en goed verhaal. Heeft iemand anders deze ook al?
DubbelD
Member
 
Berichten: 44
Geregistreerd: ma jun 09, 2008 4:05 pm

Berichtdoor Rubberduck » wo aug 04, 2010 2:26 am

Zeilspecial? Doet Donald Duck nu ook al mee aan de Laura-hype?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DD » wo aug 04, 2010 10:51 am

Volgens mij heeft het daar echt een beetje mee te maken. Anders wel toevallig dat het een dag voor Laura vertrekt uitkomt.
Heeft ze mooi iets om onderweg te lezen :P

Dit is de cover:

Afbeelding
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Duckfan van Down Under » wo aug 04, 2010 11:30 am

Ik kan me een Marco Rota (?) tekening herinneren die Donald ook zo liet zien. Weet iemand welke het is? Ik kan hem niet vinden.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Daniel73 » wo aug 04, 2010 12:19 pm

DD schreef:Volgens mij heeft het daar echt een beetje mee te maken. Anders wel toevallig dat het een dag voor Laura vertrekt uitkomt.
Heeft ze mooi iets om onderweg te lezen :P

Als 14-jarig "Zeilmeisje" Laura Dekker niet had mogen vertrekken voor haar wereldreis, was het óók nieuws geweest. Dan had ze iets om thuis te lezen. Deze Zeilspecial was dus altijd gelegen gekomen.

Inmiddels heeft zou Laura een exclusief contract hebben gesloten met Eyeworks, het bedrijf van Reinout Oerlemans. Ik ben benieuwd hoe al die voorstanders zullen reageren als ze verdrinkt. Toen de slimme meid vorig jaar wilde vertrekken had ze geen EHBO-diploma. En maar foeteren over de overheid.
Een deal is duidelijk. In geval van een reddingsoperatie zijn de kosten voor de overheid. In geval van succes is de winst voor haar.
(Aaargh, nu ga ook ik aandacht aan die arrogante mini-tante zitten geven!) :O

Duckfan van Down Under schreef:Ik kan me een Marco Rota (?) tekening herinneren die Donald ook zo liet zien. Weet iemand welke het is? Ik kan hem niet vinden.

De voorplaat lijkt ook een beetje op die van nummer 2010-4,5, waarop Donald is afgebeeld als piraat. Dat maakt twee Extra Extra's met zeilboten.
http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl/EDE2010-04
Daniel73
Member
 
Berichten: 922
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 12:26 am
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Appie Aap » wo aug 04, 2010 7:08 pm

Duckfan van Down Under schreef:Ik kan me een Marco Rota (?) tekening herinneren die Donald ook zo liet zien. Weet iemand welke het is? Ik kan hem niet vinden.

Afbeelding
http://coa.inducks.org/story.php?c=IC+ZP+++71

Ik denk dat je deze bedoelt. Deze cover is van Marco Rota en hierop staat Dagobert in exact dezelfde houding als Donald op de Zeilspecial. Zelfs de meeuw erboven is gekopieerd.

Overigens een kleine nuance: dit is een 'Extra Donald Duck' en geen 'Extra Donald Duck extra'.
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do aug 05, 2010 5:57 pm

Dat is 'm! Als deze special straks wordt geindext, waarschijnlijk door Dubbelduck, zou je dat er dan bij kunnen zeggen, Dubbelduck?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor DD » do aug 05, 2010 6:28 pm

De colofon is letterlijk gekopieerd van de colofon uit de kampeerspecial. Helaas is het iets té letterlijk. Er staat namelijk Kampeerspecial... in de zeilspecial :P
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Rubberduck » do aug 05, 2010 10:33 pm

DD schreef:De colofon is letterlijk gekopieerd van de colofon uit de kampeerspecial. Helaas is het iets té letterlijk. Er staat namelijk Kampeerspecial... in de zeilspecial :P

Leggen ze nou, behalve de 'Katrien', ook al colofons onder het kopieërapparaat?
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor DordrechtDuck » do aug 05, 2010 11:49 pm

Dat is wel erg onzorgvuldig gedaan dan, zeker na de laatste brief aan DvDU dat ze schrijvers in overvloed hebben, dus heel kritisch kunnen zijn. En disneykwalitieitseisen.

Laat ze niet vergeten dat er ook lezers zijn die eisen stellen aan een blad. En dat er strips in overvloed zijn.

Terwijl er genoeg verhalen zijn die nooit in NL zijn uitgegeven. En dan gaan ze zulke fratsen uithalen, en voetbalpockets kopieeren.
Tot in de lengte der dagen, blijf je zitten met vragen.
DordrechtDuck
Member
 
Berichten: 756
Geregistreerd: di apr 20, 2010 9:36 pm
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Duckfan van Down Under » vr aug 06, 2010 5:03 pm

DordrechtDuck schreef:Dat is wel erg onzorgvuldig gedaan dan, zeker na de laatste brief aan DvDU dat ze schrijvers in overvloed hebben, dus heel kritisch kunnen zijn.

Technisch gezien was dat de eerste. Je weet wel, the one that started it all. Maar dit is off-topic.

Ik heb de zeilspecial ook gekocht en even doorgelezen. 18-pagina verhaal van Gulien ([H 2010-099), een oud Four Color verhaal met Mickey en Goofy (W OS 141-01), een Tokkie Tor van 20 jaar oud (H 91063), Goofy geeft les over boten (H 21106) en een van mijn Barks-favorieten: de wedstrijd Duckstad-Gran Salaria (W US 27-04). Die zou ik voor geen goud willen missen. Dus heb ik hem gekocht. Alleen jammer om te weten dat er geen enkel verschil is met de versie uit DD 09-1989 of uit BV 121 (2004). O ja, en nog een Knabbel en Babbel verhaal uit 1957 (W CND 10-02).
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rubberduck » za aug 07, 2010 2:56 am

Dit is een leuke toevoeging aan het rijtje kampeerspecial, kerstspecial, sinterklaasspecial, voorjaarsspecial, winterspecial, halloweenspecial, vakantiespecial en sintjuttemisspecial.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » di aug 10, 2010 1:11 pm

Duckfan van Down Under schreef:Dat is 'm! Als deze special straks wordt geindext, waarschijnlijk door Dubbelduck, zou je dat er dan bij kunnen zeggen, Dubbelduck?

Heb ik gedaan. Hij is iets later dan gebruikelijk geindext, maar dat komt omdat ik op vakantie was.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor mcDuck King » vr aug 13, 2010 11:11 am

Ziet er leuk uit. Maar ik lees eigenlijk nooit Tookie Tor en Mickey Mouse :/
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Rubberduck » za aug 14, 2010 2:06 am

mcDuck King schreef:Ziet er leuk uit. Maar ik lees eigenlijk nooit Tookie Tor en Mickey Mouse :/

Waarom lees je nooit Mickey Mouse? Dan heb je héél veel héél leuke, goede, spannende, knappe, grappige verhalen gemist. Dus als ik jou was, zou ik mijn verzameling strips nog maar eens napluizen en de Mickey-strips lezen. (Tja, er zitten natuurlijk ook slechte tussen, maar dat heb je met alle strips...)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Volgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron