Kerstspecial 2010

Berichtdoor Dubbelduck » do nov 25, 2010 8:15 pm

De Kerstspecial van dit jaar ligt vanaf deze week in de winkel. De kerstspecial opent met het Barks verhaal Silent Night. De verloren halve bladzijde is deze keer niet opgevuld door die van Nadorp, maar door die van Jippes. Na het barks verhaal vinden we een verhaal van de Booswichtenclub dat al eerder is gepubliceerd in Donald Duck 1997-52. Het verhaal daarna is echter geen herdruk, maar een verhaal van Arild Midthun uit 2009. Dan weer een herdruk van Goofy getekend door Tony Strobl. Daarna een oud Deens verhaal geschreven en getekend door Freddy Milton, nog niet eerder verschenen. Het daaropvolgende verhaal is een verhaal van Peter Pan, dat onvindbaar is in Inducks. Daarna zien we wederom een Midthun. Net als het verhaal De kerstfrabiek uit de Een vrolijke kerst met Donald Duck van vorig jaar is dit verhaal op een wat vreemd formaat. Het vreemde formaat is te danken (of te wijten) aan het feit dat de verhalen in Norwegen in dagbladen zijn verschenen. Het laatste verhaal is een Mau Heymans verhaal dat al eerder is verschenen in Donald Duck 1997-51.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Bruno » vr nov 26, 2010 12:57 am

Dubbelduck schreef:De Kerstspecial van dit jaar ligt vanaf deze week in de winkel. De kerstspecial opent met het Barks verhaal Silent Night. De verloren halve bladzijde is deze keer niet opgevuld door die van Nadorp, maar door die van Jippes. Na het barks verhaal vinden we een verhaal van de Booswichtenclub dat al eerder is gepubliceerd in Donald Duck 1997-52. Het verhaal daarna is echter geen herdruk, maar een verhaal van Arild Midthun uit 2009. Dan weer een herdruk van Goofy getekend door Tony Strobl. Daarna een oud Deens verhaal geschreven en getekend door Freddy Milton, nog niet eerder verschenen. Het daaropvolgende verhaal is een verhaal van Peter Pan, dat onvindbaar is in Inducks. Daarna zien we wederom een Midthun. Net als het verhaal De kerstfrabiek uit de Een vrolijke kerst met Donald Duck van vorig jaar is dit verhaal op een wat vreemd formaat. Het vreemde formaat is te danken (of te wijten) aan het feit dat de verhalen in Norwegen in dagbladen zijn verschenen. Het laatste verhaal is een Mau Heymans verhaal dat al eerder is verschenen in Donald Duck 1997-51.

Ik snap nog steeds niet dat ik dat niet gewoon in de brievenbus krijg terwijl ik lid ben van Donald Duck EN Donald Duck Extra! Heel frustrerend, want daardoor heb ik al menig zoveeleneenhalf/special-blad gemist......... Hmpf!
Laatst bijgewerkt door Bruno op vr nov 26, 2010 5:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor DD » vr nov 26, 2010 2:12 am

Je kan ze toch gewoon kopen. Als je deze site in de gaten houdt weet je precies wat er komt en gaat. Dankzij fanatiekelingen als Dubbelduck mis ik niks. Hierbij mijn dank aan hen!
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Ridder ter Geit » vr nov 26, 2010 10:37 am

Wat voor mij werkt is bij mijn dagelijkse boodschappen even langs het tijdschriften en stripboekenrek lopen in de supermarkt. Daar zie ik altijd in één oogopslag of er wat nieuws bij zit en dat kijk in dan even door.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Bruno » vr nov 26, 2010 12:40 pm

Ja ik heb ze ook niet allemaal gemist, maar het is wel frustrerend omdat ik het eerst niet wist en er dan later achterkom, en onbegrijpelijk dat het een 'extra' Donald Duck Extra is die dan weer niet bij het ABONNEMENT VAN DONALD DUCK EXTRA ZIT. Maar goed, dit zal dan wel financieel gunstiger zijn voor ze want anders zie ik het nut er niet van in.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Donald Duck » zo nov 28, 2010 11:17 pm

Ik heb hem gekocht en gelezen. Vond het een leuke uitgave!

Wat ik wel iets minder vond, dat was de glitterlaag op de cover. Aan de zijkant liet ie namelijk los. Heb hem zo voorzichtig mogelijk in een bewaarmapje gedaan, om verdere beschadigingen te voorkomen.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor DD » ma nov 29, 2010 7:10 pm

Donald Duck schreef:Wat ik wel iets minder vond, dat was de glitterlaag op de cover. Aan de zijkant liet ie namelijk los. Heb hem zo voorzichtig mogelijk in een bewaarmapje gedaan, om verdere beschadigingen te voorkomen.

Bij mij is er niks aan de hand.

Ik heb alleen nog maar de eerste paar verhalen gelezen. Het is erg jammer dat het eerste verhaal identiek is aan dit:
http://coa.inducks.org/story.php?c=W+WDC+248-01

Dan lijkt het net alsof je je tijd aan het verspillen bent wanneer je het leest :P

In dit topic heb ik er een vraag over:

http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopi ... 134#p29134
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor DD » do dec 02, 2010 9:44 pm

"Kerst op de Glibberberg" bestaat duidelijk uit allemaal korte strookjes. Want elke strook bevat op zich een eigen grap. Ze zouden in een krant gestaan kunnen hebben. Volgens Inducks niet.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Berichtdoor Dubbelduck » vr dec 03, 2010 6:43 pm

DD schreef:"Kerst op de Glibberberg" bestaat duidelijk uit allemaal korte strookjes. Want elke strook bevat op zich een eigen grap. Ze zouden in een krant gestaan kunnen hebben. Volgens Inducks niet.

Volgens Inducks wél. Er staat bij: "Christmas story in strip format."
Kijk bovendien is bij de publicatie in Noorwegen. In Noorwegen zijn ze gepubliceerd in Dagbladet, wat zou dat anders dan dagbladen (=kranten) kunnen zijn?
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor DD » vr dec 03, 2010 7:21 pm

Hmm, ja inderdaad. Publiceerden Nederlandse kranten maar zulke strips..
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron