sneeuwspecial

Berichtdoor jan Baksteen » di jan 25, 2011 10:21 pm

Vanmiddag ging ik na school op het station in de Ako kijken en kwam dit tegen.
Er staat een Carl Barks in en andere herdrukken, een verhaal vond ik wel nieuw.
Zijn jullie dit blad al tegen gekomen?
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor Donald Duck » di jan 25, 2011 10:25 pm

Ik zal donderdag even in de winkel kijken of ik hem zie. Wist nog niet eens dat er een sneeuwspecial uit kwam.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rubberduck » vr jan 28, 2011 3:23 am

Ik heb het zeker wel meteen gekocht. Oké, het is even doorbijten met de zoveelste Barks-herdruk en het walgelijk slecht getekende Woudlopers-verhaaltje, maar de rest is prachtig. Ik bedoel, wie laat er nou 24 pagina's Mickey Mouse door César Ferioli schieten? Dit soort prachtig tekenwerk hoeven we in het Weekblad niet te verwachten, waar we vergast worden op eeuwenoude Tello Team en Murry misbaksels. Nee, dan dit: da's pas genieten. En natuurlijk die prachtige Midas Wolf van Dick Matena! Vergelijk die passie in het tekenwerk eens met de steriele levenloosheid van het ComicUp-Boze Wolf grapje. Man, dat waren pas tijden, toen zelfs aan bijfiguren als Midas zoveel aandacht werd besteed. Heel goed dat een nieuwe generatie hier eens van mee mag genieten. Heb ook nog even hartelijk gelachen om dat 'unieke' kaartspel dat geadverteerd wordt. Dat zat 10 jaar geleden al bij de Beste Verhalen serie.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Dubbelduck » vr jan 28, 2011 5:50 pm

Ik heb hem ook gekocht en het eerste wat me opviel was de prijs. Waren deze specials vorig jaar nog 2,95, dit jaar zijn ze 3,25.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Donald Duck » vr jan 28, 2011 6:58 pm

Een leuke special! Wat de prijs betreft, het is normaal dat die elk jaar iets hoger wordt. Het weekblad is iets duurder geworden, de pockets kosten meer en ook de specials moeten er aan geloven. Stijgende kosten maken stijgende prijzen. Uiteindelijk moet de uitgever er toch financieel beter van worden;)
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Berichtdoor Rubberduck » za jan 29, 2011 4:17 am

Dat Heymans-verhaal ken ik uit DD 7-1994! Dat was echt hilarisch! Ik ken dat hele verhaal uit m'n hoofd! :lol:

(Helaas is deze special een album noch een boek, dus is dit topic een beetje verkeerd geplaatst.)
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za jan 29, 2011 11:44 am

Donald Duck schreef:Een leuke special! Wat de prijs betreft, het is normaal dat die elk jaar iets hoger wordt. Het weekblad is iets duurder geworden, de pockets kosten meer en ook de specials moeten er aan geloven. Stijgende kosten maken stijgende prijzen. Uiteindelijk moet de uitgever er toch financieel beter van worden;)

ik word daar gek van! het is gestegen sinds 2009 van 2,75 naar 2,95! en nu naar 3,25 in 2011! 50 cent in 2 jaar! dat zou echt daar niet aan liggen. gewoon uitbuiterij. bij de groothandels kun je ze ook wel goedkoper krijgen. dat wordt natuurlijk doorverkocht maar toch.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Big Bad Wolf » za jan 29, 2011 9:12 pm

Ben er ook niet blij mee, maar uiteindelijk bepaal je zelf of je het koopt.
van mij mag het best een tandje minder bij Sanoma.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » zo jan 30, 2011 3:26 pm

Big Bad Wolf schreef:Ben er ook niet blij mee, maar uiteindelijk bepaal je zelf of je het koopt.
van mij mag het best een tandje minder bij Sanoma.

daar horen ze nog wel wat van bij sanoma......
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor McDuck Menu » za feb 12, 2011 1:41 am

Rubberduck schreef:Ik heb het zeker wel meteen gekocht. Oké, het is even doorbijten met de zoveelste Barks-herdruk en het walgelijk slecht getekende Woudlopers-verhaaltje, maar de rest is prachtig. Ik bedoel, wie laat er nou 24 pagina's Mickey Mouse door César Ferioli schieten? Dit soort prachtig tekenwerk hoeven we in het Weekblad niet te verwachten, waar we vergast worden op eeuwenoude Tello Team en Murry misbaksels. Nee, dan dit: da's pas genieten. En natuurlijk die prachtige Midas Wolf van Dick Matena! Vergelijk die passie in het tekenwerk eens met de steriele levenloosheid van het ComicUp-Boze Wolf grapje. Man, dat waren pas tijden, toen zelfs aan bijfiguren als Midas zoveel aandacht werd besteed. Heel goed dat een nieuwe generatie hier eens van mee mag genieten. Heb ook nog even hartelijk gelachen om dat 'unieke' kaartspel dat geadverteerd wordt. Dat zat 10 jaar geleden al bij de Beste Verhalen serie.

Het gaat mij bij die Mickey's in het weekblad niet eens zozeer om de tekeningen, maar om de zich herhalende verhaaltjes. Toch vind ik dit de laatste tijd wel meevallen in het weekblad. Ik vind dit wel een erg leuk Mickey verhaal, al kende ik niks van Doc Static. Komt die meer in de pockets of in de extra's voor? Erg mooi tekenwerk, vind vooral Ferioli's Goofy erg geslaagd.
Het Heymans verhaal kende ik nog niet, maar ben wel blij dat ik deze nu gelezen heb!
Volgens Inducks is het tekenwerk in het Midas verhaal niet van Dick Matena, maar van Wilbert Plijnaar. Ik herken er ook eigenlijk geen Matena in, zijn wolven hebben vaak wat kleinere ogen. Het is wel een leuke en aantrekkelijke tekenstijl, een echte strip, niet steriel inderdaad. Ik heb wel het idee dat het bij Comicup niet zozeer aan de tekeningen ligt, maar aan de manier van inkten. De schetsen die de redactie hier vorig jaar liet zien, vond ik erg mooi. Toen de geïnkte versie werd getoond, was ik wat minder enthousiast. Zou dat inktwerk soms op de computer worden gedaan?

Iedere keer als ik die onderkaak van die geheim agent in dat Barks verhaal zie, moet ik weer lachen. Het lijkt ook wel of die kinnebak steeds groter wordt :P
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Rubberduck » zo feb 13, 2011 4:31 am

Ja, over die Wolf zat ik al te twijfelen, maar het is wat mij betreft duidelijk dat Plijnaar duidelijk naar Matena heeft gekeken. (Matena, wier Wolf- en Konijn-verhaal sinds eind jaren '80 overigens naar een abominabel niveau zijn afgegleden, by the way.)

Doc Static komt inderdaad in veel (nieuwe) Mickey-verhalen voor, o.a. ook in de Weekblad-verhalen waarin Donald 'verdwenen' was (vorig jaar?).
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Hidde » zo feb 13, 2011 1:06 pm

McDuck Menu schreef:Ik heb wel het idee dat het bij Comicup niet zozeer aan de tekeningen ligt, maar aan de manier van inkten. De schetsen die de redactie hier vorig jaar liet zien, vond ik erg mooi. Toen de geïnkte versie werd getoond, was ik wat minder enthousiast. Zou dat inktwerk soms op de computer worden gedaan?

Dat vind ik nou ook, zoals in het topic Studio Comicup, De tekeningen zien er prachitg uit maar aan de geïnkte versie zie je niet dat het met de hand geïnkt is, en ik vind dat je dat moet zien. (overigens zie ik dat bij Bas Heymans het meest)
McDuck Menu schreef:Iedere keer als ik die onderkaak van die geheim agent in dat Barks verhaal zie, moet ik weer lachen. Het lijkt ook wel of die kinnebak steeds groter wordt :P

Soo, inderdaad!!:lol:
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Dubbelduck » ma feb 14, 2011 8:28 pm

Rubberduck schreef:Doc Static komt inderdaad in veel (nieuwe) Mickey-verhalen voor, o.a. ook in de Weekblad-verhalen waarin Donald 'verdwenen' was (vorig jaar?).

Twee jaar geleden alweer :O. Wat gaat de tijd toch snel!
Overigens werd hij toen professor Statistiek genoemd.
Hij komt ook weleens in de pockets voor, onder andere vorig jaar in De jacht op de Zwarte Schim en ook dit jaar verschijnt hij in het Mickey verhaal van pocket 183. De McGreals gebruiken hem ook vaak in hun verhalen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten

cron