DD Extra 2011-03

Berichtdoor kwuk duck » vr feb 25, 2011 4:47 pm

Laatst bijgewerkt door kwuk duck op vr feb 25, 2011 6:31 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Bruno » vr feb 25, 2011 6:39 pm

Ik dacht wel echt: tjongejonge, alwéér een mastery... Het begint saai te worden.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » zo feb 27, 2011 5:26 am

Bruno Kopsky schreef:Ik dacht wel echt: tjongejonge, alwéér een mastery...

Come again...?

Ik vond het wel een lekker nummer. Twee keer Midthun is misschien wat veel, maar hij (zij?) tekent lekker weg. Een wat langer avontuurlijk verhaal zou in de Extra trouwens niet misstaan. Dat wordt wel weer eens tijd.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Hidde » zo feb 27, 2011 2:06 pm

Rubberduck schreef:Twee keer Midthun is misschien wat veel, maar hij (zij?) tekent lekker weg.

Arild Midthun is een hij: http://coa.inducks.org/creator.php?c=AMi
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Topolino » zo feb 27, 2011 10:21 pm

Hij tekent inderdaad lekker weg,
alleen die strik van Katrien is echt mega :P
Topolino
Member
 
Berichten: 40
Geregistreerd: wo okt 06, 2010 3:42 pm

Berichtdoor Bruno » zo feb 27, 2011 10:32 pm

Rubberduck schreef:
Bruno Kopsky schreef:Ik dacht wel echt: tjongejonge, alwéér een mastery...

Come again...?

Ik vond het wel een lekker nummer. Twee keer Midthun is misschien wat veel, maar hij (zij?) tekent lekker weg. Een wat langer avontuurlijk verhaal zou in de Extra trouwens niet misstaan. Dat wordt wel weer eens tijd.

Mastery story. Dat ie ergens heel erg goed in is, maar dat het uiteindelijk misgaat.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Rubberduck » ma feb 28, 2011 11:11 pm

Bruno Kopsky schreef:Mastery story. Dat ie ergens heel erg goed in is, maar dat het uiteindelijk misgaat.

Ja, daar schijnt Midthun patent op te hebben, althans, de verhalen die we in Nederland te zien krijgen. Ik weet alleen niet of hij die verhalen zelf schrijft. Maar ja, anders zou Nederland eens wat anders moeten dan de geijkte Barks-klonen en dan zou er wel eens vernieuwing op kunnen treden, of andere personages... Oom Thom krijgt al de kriebels als hij er aan denkt.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » ma feb 28, 2011 11:32 pm

Rubberduck schreef:
Bruno Kopsky schreef:Mastery story. Dat ie ergens heel erg goed in is, maar dat het uiteindelijk misgaat.

Ja, daar schijnt Midthun patent op te hebben, althans, de verhalen die we in Nederland te zien krijgen. Ik weet alleen niet of hij die verhalen zelf schrijft. Maar ja, anders zou Nederland eens wat anders moeten dan de geijkte Barks-klonen en dan zou er wel eens vernieuwing op kunnen treden, of andere personages... Oom Thom krijgt al de kriebels als hij er aan denkt.

Lees je eigen reactie nou eens nog een keer... Het slaat echt nergens op!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » di maart 01, 2011 4:16 pm

Bruno Kopsky schreef:Ik dacht wel echt: tjongejonge, alwéér een mastery... Het begint saai te worden.

Nu pas? De master-verhalen waren 10 jaar geleden al een cliché. (snotter)

Bruno Kopsky schreef:
Rubberduck schreef:Maar ja, anders zou Nederland eens wat anders moeten dan de geijkte Barks-klonen en dan zou er wel eens vernieuwing op kunnen treden, of andere personages... Oom Thom krijgt al de kriebels als hij er aan denkt.

Lees je eigen reactie nou eens nog een keer... Het slaat echt nergens op!

Vrije vertaling door Ui: in plaats van vernieuwing gebruikt de Roepredactie liever een oud, uitgekauwd Barks-thema. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor McDuck Menu » di maart 01, 2011 6:03 pm

Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:Ik dacht wel echt: tjongejonge, alwéér een mastery... Het begint saai te worden.

Nu pas? De master-verhalen waren 10 jaar geleden al een cliché. (snotter)

Bruno Kopsky schreef:
Rubberduck schreef:Maar ja, anders zou Nederland eens wat anders moeten dan de geijkte Barks-klonen en dan zou er wel eens vernieuwing op kunnen treden, of andere personages... Oom Thom krijgt al de kriebels als hij er aan denkt.

Lees je eigen reactie nou eens nog een keer... Het slaat echt nergens op!

Vrije vertaling door Ui: in plaats van vernieuwing gebruikt de Roepredactie liever een oud, uitgekauwd Barks-thema. (snik)

Barks gebruikte het thema ook vaak. Het werkt, en levert toch wel leuke verhalen op? Natuurlijk moet je wel blijven variëren, maar dat is bij de DD Extra toch niet echt een probleem? De verhalen in de Donald Duck extra kwamen altijd op mij over als meer 'anders' vertelde verhalen, en er staan voornamelijk verhalen uit het buitenland in. Dan heeft de redactie dus alleen maar invloed bij de keuze in verhalen, in het geval van de extra.

Zijn er dan verhalen getekend door Midthun, die niet traditioneel (blijkbaar uitgekauwd) worden verteld? Noem eens voorbeelden, want zo'n claim vind ik een beetje makkelijk. Van wat ik op Inducks heb gezien (vluchtig) komt Midthun ook niet buiten de klassieke cast in zijn verhalen, en dat kun je de NL redactie moeilijk verwijten, die verhalen komen immers van Egmont. Dat er andere tekenaars zijn die wél andere personages gebruiken, kun je de redactie eventueel weer wel verwijten, want die verhalen zouden prima kunnen in de Duck of Extra. ( Al vind ik dat er altijd ruimte moet zijn voor de traditionele/klassieke vertel- en tekenstijl, als er maar wordt gevarieerd )
Mijn portfolio: http://timartz.com
Avatar gebruiker
McDuck Menu
Tekent eenden
Member
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: di jan 02, 2007 10:11 pm
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Bruno » di maart 01, 2011 8:28 pm

Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:Ik dacht wel echt: tjongejonge, alwéér een mastery... Het begint saai te worden.

Nu pas? De master-verhalen waren 10 jaar geleden al een cliché. (snotter)

Het gaat er eigenlijk meer om HOE het cliché wordt toegepast. Dit was een flauwe, maar er bestaan prachtige varianten van.

Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:
Rubberduck schreef:Maar ja, anders zou Nederland eens wat anders moeten dan de geijkte Barks-klonen en dan zou er wel eens vernieuwing op kunnen treden, of andere personages... Oom Thom krijgt al de kriebels als hij er aan denkt.

Lees je eigen reactie nou eens nog een keer... Het slaat echt nergens op!

Vrije vertaling door Ui: in plaats van vernieuwing gebruikt de Roepredactie liever een oud, uitgekauwd Barks-thema. (snik)

Je bedoelt: de schrijvers en tekenaar gebruiken een Barks-thema (dat zeker niet uitgekauwd is - het is maar hoe je erop kauwt). De redactie (die inderdaad onder leiding van Roep is, maar dat doet hier NIET ter zake) kan er niets aan doen als er niet genoeg goede 'vernieuwende' verhalen zijn. Ik weet trouwens niet of vernieuwing wel zo goed is: wil jij Dubbelduck en Superdonald en al dat soort nieuwe dingen in het weekblad? Ik niet!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » di maart 01, 2011 8:33 pm

Is het niet ironisch dat er gezeurd wordt dat het weekblad achteruit gaat doordat 'Thom Roep zo conservatief is', terwijl die gewilde 'vernieuwingen' juist dingen zijn waar niemand het mee eens zou zijn? Anders wil ik wel eens wat van die vernieuwingen horen. In plaats van 'Gaat het weekblad achteruit?' wil ik wel eens een 'Hoe kan het weekblad vooruit?'
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » di maart 01, 2011 8:40 pm

Bruno Kopsky schreef:weekblad

Is Donald Duck Extra niet een maandblad? (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Rubberduck » di maart 01, 2011 8:44 pm

Bruno Kopsky schreef:Is het niet ironisch dat er gezeurd wordt dat het weekblad achteruit gaat doordat 'Thom Roep zo conservatief is', terwijl die gewilde 'vernieuwingen' juist dingen zijn waar niemand het mee eens zou zijn? Anders wil ik wel eens wat van die vernieuwingen horen. In plaats van 'Gaat het weekblad achteruit?' wil ik wel eens een 'Hoe kan het weekblad vooruit?'

Waarom kan er in de traditionele Barks-georiënteerde Scandinavische landen dan wél een Otto van Drakenstein, Brigitta McBridge of Diederik Duck in de weekbladen opduiken? Romano Scarpa kwam voor Egmont werken en mocht prompt zijn eigen personage Brigitta gebruiken: zomaar, hup, zonder gedoe of introductie in de bladen geplaatst. Egmont was die duffe huis-tuin-en-keuken Mickey Mouse zat en kwam zomaar met de avontuurlijke korte-broek Mickey op de proppen. Geen gezeur, gewoon doorvoeren! Het was zelfs Egmont dat kwam met een fantasy-serie rondom de Ducks, nota bene getekend door de Italiaan Cavazzano. Dat was een paradepaardje dat in de vlaggenschippen van Egmont werd gepubliceerd.

Ja, het kán allemaal, hoor! Maar Nederland is het *enige* land ter wereld waar deze nieuwe zaken niet werden overgenomen. Schuif er nog maar een Mickey van Murry uit de jaren '50 in, en kit het geheel lekker af met een Vicar die al jaren oogt alsof hij met zijn voeten tekent.
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor Bruno » di maart 01, 2011 9:20 pm

Rubberduck schreef:
Bruno Kopsky schreef:In plaats van 'Gaat het weekblad achteruit?' wil ik wel eens een 'Hoe kan het weekblad vooruit?'

Waarom kan er in de traditionele Barks-georiënteerde Scandinavische landen dan wél een Otto van Drakenstein, Brigitta McBridge of Diederik Duck in de weekbladen opduiken? Romano Scarpa kwam voor Egmont werken en mocht prompt zijn eigen personage Brigitta gebruiken: zomaar, hup, zonder gedoe of introductie in de bladen geplaatst. Egmont was die duffe huis-tuin-en-keuken Mickey Mouse zat en kwam zomaar met de avontuurlijke korte-broek Mickey op de proppen. Geen gezeur, gewoon doorvoeren! Het was zelfs Egmont dat kwam met een fantasy-serie rondom de Ducks, nota bene getekend door de Italiaan Cavazzano. Dat was een paradepaardje dat in de vlaggenschippen van Egmont werd gepubliceerd.

Ja, het kán allemaal, hoor! Maar Nederland is het *enige* land ter wereld waar deze nieuwe zaken niet werden overgenomen. Schuif er nog maar een Mickey van Murry uit de jaren '50 in, en kit het geheel lekker af met een Vicar die al jaren oogt alsof hij met zijn voeten tekent.

Dat laatste was alleen weer niet echt constructief, maar dit klinkt goed! Ga verder!

Het weekblad kan volgens jou dus vooruit door Otto van Drakenstein, Brigitta McBridge en Diederik Duck te laten opduiken? Is dat het enige?
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Volgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron