DD Extra 2011-04

Berichtdoor Bruno » vr maart 25, 2011 7:46 pm

Nou, blijkbaar is er hier nog niks over, dus dan doe ik het maar...

Deze Extra heet 'Het schateiland'. Hee, er is op de eerste pagina reclame voor Dubbelpocket 40 'De koelbloedige Donaldakis'! Die wil ik kopen, ziet er leuk uit! Maar goed:

Het openingsverhaal heet 'De schat van de schipbreukeling'/'The Best-Kept Treasure' en is geschreven en getekend door Wanda Gattino.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2006-261&search=
Kijk naar pagina 4, eerste plaatje en daarna naar pagina 5, laatste plaatje. Je zou zeggen dat de ton vol water loopt met zo'n gat.
Verder een heel leuk verhaal! Met eigenlijk een best onverwacht einde!

Dan De Zware Jongens: 'Fout van oud'/'The Naughty Boys', geschreven door Gail Renard en Peter Snejbjerg met de schetsen van Santiago Barreira.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2005-346&search=
Tja.

Vervolgens een Donald Duckverhaal, geschreven door hetzelfde duo Gail Renard en Peter Snejbjerg, met schetsen van José Maria Millet Lopez: 'Uitvissen'/'Tag'.
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2006-315&search=
Deze wel leuk!

Nog een oud stripje door Al Taliaferro.

En op de een-na-laatste pagina Kwik, Kwek en Kwak's Kwaakpagina (ik wist niet dat het zo heette, is dat nieuw?).
Laatst bijgewerkt door Bruno op vr maart 25, 2011 10:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Dubbelduck » vr maart 25, 2011 7:56 pm

Bruno Kopsky schreef:En op de een-na-laatste pagina Kwik, Kwek en Kwak's Kwaakpagina (ik wist niet dat het zo heette, is dat nieuw?).

Nee, dit is al langer zo.
Laatst bijgewerkt door Dubbelduck op vr maart 25, 2011 10:40 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Rubberduck » vr maart 25, 2011 11:31 pm

Bruno Kopsky schreef:En op de een-na-laatste pagina Kwik, Kwek en Kwak's Kwaakpagina (ik wist niet dat het zo heette, is dat nieuw?).

Pas sinds 1995 ofzo...

Het openingsverhaal vond ik clichématig en een vervelende herhaling van zetten. Het is alsof Donald en Guus mekaar proberen af te troeven met valsspelerij, maar dit keer zijn het Dagobert en Goudglans. De uiterst voorspelbare clou zag ik uiteraard al pagina's vantevoren aankomen. "Die zogenaamde schat van die vent is natuurlijk helemaal niks waard en dan zit Govert opgescheept met allemaal rotzooi", dacht ik nog. En jawel, hoor...

Het Zware Jongens-verhaal was erg leuk getekend, al overdreef de tekenaar het wel met de ufo in het splashpanel op de laatste pagina; die leidt af en is onnodig. Verder leuke characters en veel variatie in de ontwerpen van de bijfiguren. Daar kunnen de Heymansjes nog wat van opsteken. Alleen jammer dat de Zware Jongens bij de Denen zulke kneusjes zijn geworden, in vergelijking met wat ze eens waren bij Barks.

Laatste verhaal was wel lekker getekend door Millet, met een wat ongebruikelijke lay-out. Ik moest wel lachen toen Donald zoveel moeite had gedaan Dagobert met een list af te schudden en hem dan uiteindelijk zelf opviste. :lol:
Oooh, mama! Can this really be the end?
To be stuck inside of Mobile with the Memphis blues again!
Rubberduck
Member
 
Berichten: 1098
Geregistreerd: vr nov 13, 2009 4:34 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma apr 04, 2011 10:18 pm

weetje wat ik altijd zo duf vindt.......... ze zetten eigenlijk nooit meer donald duck op ontdekkingsreis door de natuur op de achterkant! en als het een keer op de achterkant staat dan staat er bij: elke maand met donald duck op ontdekkingsreis door de natuur! dat is pas oplichterij en bedriegerij.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten

cron