DD Extra 2011-07

Berichtdoor Dubbelduck » za jun 18, 2011 9:35 am

Donald Duck extra 2011-07 heet De strandbende. Ik vermoed dat dit Rota verhaal erin staat: https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2008-193. Zeker weet ik dat niet, want ik ben geen abonnee en hij ligt nog niet in de winkels.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Berichtdoor Appie Aap » za jun 18, 2011 12:01 pm

Deze Donald Duck Extra bevat de volgende verhalen:

Donald Duck: 'Sterspotters op het Strand' door Paul Halas en Marco Rota.
https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2008-193

Donald Duck: 'Verjaardag in Vergetelheid' door Carol McGreal, Pat McGreal en Cèsar Ferioli Pelaez.
https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2009-237

Donald Duck: 'Op Zoek naar Barnsteen' door Bo Torstensen en Ignasi Calvet Estéban.
https://coa.inducks.org/s.php?c=D+93184
Avatar gebruiker
Appie Aap
Liefhebber
Member
 
Berichten: 1069
Geregistreerd: zo nov 22, 2009 1:15 am
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Hidde » za jun 18, 2011 12:17 pm

Geen Midthun? Hoe is het mogelijk! Ik ben blij dat Rota erin staat! Hij kan geweldig tekenen.
Avatar gebruiker
Hidde
Barks-fan
Member
 
Berichten: 2514
Geregistreerd: za sep 11, 2010 9:48 pm
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Duck » za jun 18, 2011 3:52 pm

deze ga ik kopen,ook fijn:een keer GEEN zware jongens.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Berichtdoor Dirk McDuck » za jun 18, 2011 4:17 pm

huil, huil, zou nu al binnen moeten zijn, maar gister weg, dus nu kan ik de donald duck en de donald duck extra niet vinden.
iedereen op onbetaald verlof!
nu meteen!!!!!!!!
Avatar gebruiker
Dirk McDuck
Member
 
Berichten: 250
Geregistreerd: vr maart 18, 2011 7:48 pm
Woonplaats: friesland

Berichtdoor Ui » za jun 18, 2011 4:33 pm

Appie Aap schreef:Donald Duck: 'Sterspotters op het Strand' door Paul Halas en Marco Rota.
https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2008-193

Donald Duck: 'Verjaardag in Vergetelheid' door Carol McGreal, Pat McGreal en Cèsar Ferioli Pelaez.
https://coa.inducks.org/s.php?c=D+2009-237

Ui vindt de openingspagina's van deze twee verhalen, niet uitnodigend om verder te lezen. Er gebeurt op het oog niets. In de opening van het Rota-verhaal lopen Donald en Katrien alleen maar wat te praten. In de opening van het Ferioli-verhaal lijkt het te gaan om een gag van 1 pagina. Er is in beide gevallen geen cliffhanger. (snik)

Appie Aap schreef:Donald Duck: 'Op Zoek naar Barnsteen' door Bo Torstensen en Ignasi Calvet Estéban.
https://coa.inducks.org/s.php?c=D+93184

Deze opening oogt wat uitnodigender voor Ui. Hoewel Donald die door een krab wordt gebeten, een cliché is. Maar de lezer wordt tenminste nieuwsgierig gemaakt wat zijn reactie zal zijn.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor snowmansion » zo jun 19, 2011 4:11 pm

Ik vind het openingsverhaal mooi getekend, of beter gezegd, deze stijl van tekenen. Ik herkende dit meteen als zijnde een tekenstijl die ik eerder zag en mooi vond alleen wist niet van wie. Dit is dus Marco Rota :)..
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Berichtdoor Ui » zo jun 19, 2011 6:10 pm

snowmansion schreef:[Marco Rota] Ik vind het openingsverhaal mooi getekend, of beter gezegd, deze stijl van tekenen.

Het perspectief in de openingsplaat klopt niet helemaal. De man en de vrouw op de voorgrond, "onder" Donald en Katrien, zijn te klein getekend. Verder vindt ook Ui het tekenwerk mooi. En de inkleuring. Maar er gebeurt op het oog niets. Donald en Katrien lopen wat te kwekken op een druk strand. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor kwuk duck » zo jun 19, 2011 10:29 pm

Ik vindt het teken werk van het eerste verhaal minder.......( ronduit slecht)
It was me against the world, and the world was winning!
kwuk duck
Member
 
Berichten: 1245
Geregistreerd: ma mei 03, 2010 5:43 pm
Woonplaats: Duckstad

Berichtdoor Redmess » ma jun 27, 2011 7:42 pm

Ik vond dit een goede Extra.

Het eerste verhaal is redelijk origineel. En Katrien die Donald lieverd noemt? Een hoogtepunt in de relatie. :D

Het tweede verhaal lijkt het standaard verjaardagsverhaaltje te zijn, al meteen is duidelijk dat ofwel iedereen hem wil verrassen, ofwel hij zich in de datum heeft vergist. Het einde is dan weer redelijk origineel.

Het derde verhaal is ook leuk, met een iets subtielere variant op Guus heeft geluk zelfs als hij pech heeft.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Bruno » ma jun 27, 2011 9:19 pm

Redmess schreef:En Katrien die Donald lieverd noemt? Een hoogtepunt in de relatie. :D

Maar het zou wel vaker moeten. Bij Barks was Katrien ook vaak gewoon een 'leuk' vriendinnetje. Bij de meeste verhalen nu is het een agressieve heks! Dat vind ik eigenlijk niet goed.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Redmess » ma jun 27, 2011 9:26 pm

Je hebt helemaal gelijk en dat is ook wat ik bedoelde. Er kan in het weekblad geen vriendelijk woord of zoen vanaf. De romantiek is ver te zoeken, het is verdorie net een verzuurd oud echtpaar! Dit verhaal is wat dat betreft een hele vooruitgang.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Bruno » ma jun 27, 2011 9:32 pm

Overigens zijn veel karakters op deze manier verdraaid. Zie bijvoorbeeld de Willie Wortel van deze week. Een 'echte' Willie Wortel zou nooit gemeen zijn en valsspelen etc. Die is veel te bescheiden en eerlijk.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor De Zwarte Schim » ma jun 27, 2011 9:46 pm

Bruno schreef:Overigens zijn veel karakters op deze manier verdraaid. Zie bijvoorbeeld de Willie Wortel van deze week. Een 'echte' Willie Wortel zou nooit gemeen zijn en valsspelen etc. Die is veel te bescheiden en eerlijk.

klopt. maar het is wel eens vaker voorgekomen, toen joegen ze hem ook weg. omdat hij het met een aantrekkingsmagneet deed
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Redmess » di jun 28, 2011 12:15 am

Een nepvis gebruiken vind ik nog wel een hele stap verder dan uitvindingen die hem een oneerlijk voordeel geven. Bovendien is er in veel van die visverhalen geen sprake van een officiele wedstrijd, slechts afgunst van andere vissers.
Avatar gebruiker
Redmess
Member
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: za maart 17, 2007 10:06 pm
Woonplaats: Nederland

Volgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

cron