De teloorgang van Donald Duck Extra

Berichtdoor De Zwarte Schim » di apr 12, 2011 7:51 pm

Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:Ik vind het zo jammer dat het papier is veranderd een paar jaar geleden, want daardoor krijgt het blad een beetje een kille sfeer terwijl het oude papier zo sfeervol was (als iemand begrijpt wat ik bedoel). Ik vraag me af waarom dat is veranderd en ik hoop heel erg dat het papier van het weekblad nooit zal veranderen.

Het huidige papier is van betere kwaliteit. Het oude papier is van pulpkwaliteit en vergeelt snel. Het stralend witte papier kan wat kil ogen, maar dat kan ook komen omdat matige inkleuring meer opvalt.

Het nieuwe papier gaat wel heel snel kapot. Het scheurt bij het minste of geringste. Het oude papier was ook iets dikker.

klopt. en het was fijner om aan te raken. maar bij de donald duck extra,s en katriens gebruiken ze wel papier van betere kwaliteitt! maar daar betaal je ook veel meer geld voor. maar ja....... het kost weer geld he, als ze het oude papier weer gebruiken...........
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Bruno » di apr 12, 2011 7:59 pm

Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:De iPod is een moderne technologie voor Antimuziekliefhebbers? Ik heb anders helemaal niks tegen muziekliefhebbers en toch heb ik een iPod!

Echte muziekliefhebbers draaien alleen schellak platen op een handaangedreven grammofoon. Een iPod met een slinger zou een gat in de markt zijn. (snik)

Meen je dat? In dat geval: absoluut niet mee eens.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » di apr 12, 2011 8:03 pm

de zwarte schim schreef:
Duckfan van Down Under schreef:
Ui schreef:Het huidige papier is van betere kwaliteit. Het oude papier is van pulpkwaliteit en vergeelt snel. Het stralend witte papier kan wat kil ogen, maar dat kan ook komen omdat matige inkleuring meer opvalt.

Het nieuwe papier gaat wel heel snel kapot. Het scheurt bij het minste of geringste. Het oude papier was ook iets dikker.

klopt. en het was fijner om aan te raken. maar bij de donald duck extra,s en katriens gebruiken ze wel papier van betere kwaliteitt! maar daar betaal je ook veel meer geld voor. maar ja....... het kost weer geld he, als ze het oude papier weer gebruiken...........

Ik vond het de verhalen beter maken. De kleuren werden er mooier van.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » di apr 12, 2011 8:19 pm

Bruno Kopsky schreef:
Ui schreef:Echte muziekliefhebbers draaien alleen schellak platen op een handaangedreven grammofoon. Een iPod met een slinger zou een gat in de markt zijn. (snik)

Meen je dat? In dat geval: absoluut niet mee eens.

Overtuig jezelf. Hier een schellakplaat op 78 toeren:
In The Mood - Glen Miller And His Orchestra
http://www.youtube.com/watch?v=NVEBZEBwM30

Bruno Kopsky schreef:[oude papier] Ik vond het de verhalen beter maken. De kleuren werden er mooier van.

De kleuren werden er mooier van? Of oogden ze minder lelijk? De huidige, harde Egmont-kleuren worden door pulppapier enigszins verzacht. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » wo apr 13, 2011 3:22 am

Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:
Ui schreef:Echte muziekliefhebbers draaien alleen schellak platen op een handaangedreven grammofoon. Een iPod met een slinger zou een gat in de markt zijn. (snik)

Meen je dat? In dat geval: absoluut niet mee eens.

Overtuig jezelf. Hier een schellakplaat op 78 toeren:
In The Mood - Glen Miller And His Orchestra
http://www.youtube.com/watch?v=NVEBZEBwM30

Ha, Glenn Miller! Ken je Tuxedo Junction van hem? Echt super! Maar die luister ik dus gewoon op MP3. Daar ben ik niet een minder grote muziekliefhebber door.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » wo apr 13, 2011 3:24 am

Voor de duidelijkheid: ik vind echte platen ook best mooier klinken (al ben ik er niet echt mee opgegroeid en ik het bijna nooit doe), maar ik vind dat je mij niet een minder grote muziekliefhebber kan noemen doordat ik niet platen maar MP3's luister.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » wo apr 13, 2011 5:01 pm

Bruno Kopsky schreef:Ha, Glenn Miller! Ken je Tuxedo Junction van hem?

Nee. Bedankt voor de tip! (snik)

Bruno Kopsky schreef:Voor de duidelijkheid: ik vind echte platen ook best mooier klinken

Voor de duidelijkheid: Ui bedoelt platen van schellak. Niet dat vreselijke vinyl, dat muziek doet klinken als zacht rubber.
Het allerbeste geluid komt echter van cilinders, niet van platen. Platen lijden onder "inner-groove distortion" en (op meeste platenspelers) de veranderende hoek van de naald. (snotter)

Overtuig jezelf. Een fonograaf uit 1897:
http://www.youtube.com/watch?v=nGaLJv6q1ks
"This is a model B Eagle playing a Columbia cylinder #32260".

On-topic. Over teloorgang van de Extra. Wat vindt men van de Extra in vergelijking met Stripgoed, dat de voorganger was? In Stripgoed verscheen Rockerduck, bijvoorbeeld.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Bruno » wo apr 13, 2011 5:26 pm

Je doet hier wel alsof jij de enige waarheid spreekt. Ik ken alleen vinyl en vindt het raar dat je zelfs dát nu afkraakt. Best dat jij zo kan genieten van die bepaalde platen, maar het is maar wat je gewend bent of wat je smaak is. Daar gaat het niet om de muziek zélf.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Ui » wo apr 13, 2011 7:36 pm

Bruno Kopsky schreef:Ik ken alleen vinyl en vindt het raar dat je zelfs dát nu afkraakt.

Zelfs? Even alle grapjes terzijde: vinyl is vreselijk overschat, en in principe is een cilinder beter dan een ronde schijf. (snotter)

On-topic. Herhaling. Over de teloorgang van de Extra. Wat vindt men van de Extra in vergelijking met Stripgoed, dat de voorganger was? In Stripgoed verscheen Rockerduck, bijvoorbeeld.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor jan Baksteen » wo apr 13, 2011 8:05 pm

Ui schreef:On-topic. Over teloorgang van de Extra. Wat vindt men van de Extra in vergelijking met Stripgoed, dat de voorganger was? In Stripgoed verscheen Rockerduck, bijvoorbeeld.

JAAAAA! Vandaag heb ik bij Dumpie in Leiden een aantal nummers van Stripgoed gekocht.
Dat was een goeie tijd zeg!
De vergelijking is dat ze in Stripgoed Italiaanse verhalen zetten.
Als ze in de extra van nu staan is het net of ze de plaatjes hebben verkleind, dat is jammer.
Kwek heeft een vlekje in z'n pupil, Kwik heeft een rimpel op z'n duim en Kwak heeft een raar sproetje
jan Baksteen
Member
 
Berichten: 479
Geregistreerd: di feb 06, 2007 8:22 pm

Berichtdoor De Zwarte Schim » za aug 27, 2011 11:42 pm

waarom staat er in de donald duck extra meestal een donald duck verhaal, dan een zware jongens verhaal, en dan weer een donald duck verhaal?
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Berichtdoor Ui » zo aug 28, 2011 2:42 pm

De Zwarte Schim schreef:waarom staat er in de donald duck extra meestal een donald duck verhaal, dan een zware jongens verhaal, en dan weer een donald duck verhaal?

Omdat Oom Thom een gruwelijke hekel heeft aan variatie? Stel je voor, dat men varieert en de verkoopcijfers gaan omlaag! :O (huil huil)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: De teloorgang van Donald Duck Extra

Berichtdoor snowmansion » vr dec 30, 2011 6:31 pm

Wat was eigenlijk de reden dat men afweek van het concept van een lang verhaal (van een bladvullend verhaal) tot het 3 verhalen concept anno nu?

Blijkt het dat men de variatie per nummer in de figuren/verhalen meer waardeert?
Verzamelaar van Donald Duck weekblad | Extra | Pockets 1, 2 en 3 serie| Dubbelpocket | Beste Verhalen van Donald Duck & Oom Dagobert | 1e publicaties in WDC en FC | Kuifje | Agent 327 | Tom Poes Bezige Bij Oblong Uitgaven | Blake & Mortimer | January Jones | Storm | Trigie | Robbedoes & Kwabbernoot | Asterix | Lucky Luke | Batman | X-Men | Dragon Ball Z | Graphic Novels
Avatar gebruiker
snowmansion
Member
 
Berichten: 1141
Geregistreerd: do okt 23, 2008 4:58 pm

Re: De teloorgang van Donald Duck Extra

Berichtdoor Ridder ter Geit » za dec 31, 2011 9:22 am

Misschien het aanbod? Er staan doorgaans nieuwe Deense verhalen in. In de tijd dat Don Rosa verhalen maakte was er nog weleens een verhaal van 24, 28 of 32 pagina's, die het hele of bijna het hele blad konden vullen. Ik weet niet of zulke lange verhalen nog veel gemaakt worden bij Egmont.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: De teloorgang van Donald Duck Extra

Berichtdoor Duck » wo maart 28, 2012 10:31 pm

de Arald Mithun verhalen die er de laatste tijd meer in voorkomen vind ik bovengemiddeld leuke verhalen!
Is weer een iets anders,en de scenario's zijn vaak wel leuk!
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten