De teloorgang van Donald Duck Extra

Berichtdoor Rockerduck » wo jun 03, 2009 1:02 pm

Ridder ter Geit schreef:Er kan ook afgewisseld worden met nieuwe verhalen en af en toe een Barks-herdruk. Al zou ik dat liever in het weekblad zien. Dan kan de Extra inderdaad voor de nieuwe werken blijven.

Ik zie liever helemaal geen herdrukken meer, zeker niet in de bladen. De albums staan er al vol mee.

@ DvDU: ja, Duitsland is eigenlijk kampioen herdrukken. Vooral Rosa's verhalen worden om de 2 jaar ofzo herdrukt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » wo jun 03, 2009 1:11 pm

:lol: Typisch Duits, al dat herdrukken *Druk, druk, dubbeldruk.* :D
on-topic, welke tekenaars in Denemarken wil je dan in de extra zien, welk nieuw talent vind je mooi?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Ridder ter Geit » do jun 04, 2009 9:23 am

Ja, maar het blijft sneu voor de kinderen van heden ten dage.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Berichtdoor Rick Vansloneker » do jun 04, 2009 10:37 am

Ook ik zit niet direct te wachten op herdrukken van Barks verhalen die ik al heb in de Donald Duck weekbladen.
Aan de andere kant is de kwaliteit van de Extra nu toch wel zo diep gezonken dat alles beter is dan dit. Dan zie ik er nog liever Don Rosa(!) in of de zoveelste herdruk van Barks.
Die Schlappen müssen runter!
Rick Vansloneker
Member
 
Berichten: 83
Geregistreerd: do jan 22, 2009 8:42 pm

Berichtdoor mcDuck King » do jun 04, 2009 1:18 pm

Dat krijg je ervan als je bij T. Roep Vicar gaat afzeiken, nu heeft hij Vicar uit het blad geschreven, is dit nou wat jullie willen. :mad:
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 04, 2009 3:47 pm

Typisch. Jij bent een echte Vicar-fan, terwijl de meeste dat niet zijn (dat was gewoon omdat hij te vaak in weekblad kwam). Wat is er zo goed aan Vicar dat hij in de top 10 heel dicht bij Barks komt?
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 04, 2009 3:48 pm

Trouwens, Vicar was nog het betere in de Extra. Het echte slechte vind ik de Deense Zware Jongens en Branca.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Ei » do jun 04, 2009 5:47 pm

Duckfan van Down Under schreef:Het echte slechte vind ik de Deense Zware Jongens en Branca.

Branca slecht? Wat zou de Extra zijn zonder Branca?
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor mcDuck King » do jun 04, 2009 6:10 pm

Duckfan van Down Under schreef:Typisch. Jij bent een echte Vicar-fan, terwijl de meeste dat niet zijn (dat was gewoon omdat hij te vaak in weekblad kwam). Wat is er zo goed aan Vicar dat hij in de top 10 heel dicht bij Barks komt?

Ik snap best dat het niet leuk is als Vicar telkens weer in het blad woord gepropt voorbeeld:"Kijk nou een extra, bleh, 2!!! 2 hele Vicar verhalen, doe er dan minstens 1 zodat er nog ruimte overblijft voor een andere tekenaar, want er moet ook nog perse de Zware Jongens strip bij, ik lat hem lekker in de winkel liggen, adios." Dat begrijp ik best hoor, maar hoe vaak gaat Vicar nu nog komen??? 1x per jaar, het is geen extra meer, het is meer "Donald Duck's prop wat je erin kan proppen blad" :mad: hier hou ik als koning zeinde niet van.
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 04, 2009 6:27 pm

Ei schreef:
Duckfan van Down Under schreef:Het echte slechte vind ik de Deense Zware Jongens en Branca.

Branca slecht? Wat zou de Extra zijn zonder Branca?

Een goed blad. Ik heb gesproken.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jun 04, 2009 9:04 pm

Duckfan van Down Under schreef:Trouwens, Vicar was nog het betere in de Extra. Het echte slechte vind ik de Deense Zware Jongens en Branca.

:o

Ik herhaal: :o

Daniel Branca was, volgens mij, één van de allerbeste Donald Duck-tekenaars ooit! Ik geef toe dat hij in de laatste jaren van zijn (helaas veel te korte) leven enorm ging overdrijven met de expressies van de Ducks, maar over het algemeen was het altijd erg prettig leesbaar. Een goed verhaal van Branca leest als een film. Zelfs de meest belabberde scenario's werden nog leesbaar door zijn tekeningen.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Duckfan van Down Under » do jun 04, 2009 9:21 pm

Sorry. Het zou wel de slechte eind jaren 1980 DD Extra inkleuring zijn. In de nieuwste Grappiste Verhalen zijn z'n verhalen wel goed.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor Rockerduck » do jun 04, 2009 10:46 pm

Duckfan van Down Under schreef:Sorry. Het zou wel de slechte eind jaren 1980 DD Extra inkleuring zijn. In de nieuwste Grappiste Verhalen zijn z'n verhalen wel goed.

Dat vind ik grappig. Die vind IK nou juist weer wat minder. Maar eigenlijk kan je bij Branca niet snel fout gaan.

Ik vind het leuk dat Cesar Ferioli steeds vaker in zowel de Extra als het Weekblad verschijnt. Laatst zelfs nog een verhaal van hem met Brigitta McBrdige (Gitta Gans)! Ook dat mag vaker van mij: meer afwisseling in personages.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Carl Rosa » do jun 04, 2009 11:13 pm

mcDuck King schreef:Dat krijg je ervan als je bij T. Roep Vicar gaat afzeiken, nu heeft hij Vicar uit het blad geschreven, is dit nou wat jullie willen. :mad:

Thom Roep spoort toch niet helemaal: hij vindt Don Rosa maar niets omdat het niet op Barks lijkt en volgens hem Rosa met de Barks-verhalen 'rommelt'.
De rolschaats-broertjes vinden dat ook en zelfs onze eigen Danier heeft het niet zo op met Rosa...
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 05, 2009 8:45 pm

Carl Rosa schreef:Thom Roep spoort toch niet helemaal: hij vindt Don Rosa maar niets omdat het niet op Barks lijkt en volgens hem Rosa met de Barks-verhalen 'rommelt'.

Huh? Waar haal je dat vandaan? Oom Thom heeft zich, in ieder geval publiekelijk, nooit negatief uitgelaten over Don Rosa. Hij heeft zelfs ieder nieuw verhaal van Rosa "een feestelijke verrassing" genoemd. Het was ook onder zijn hoofdredactie dat de Dagobert-reeks helemaal aan Don Rosa werd geweid, en laatst nog een Grappigste Avonturen-album. Dus je mag mij wel eens uitleggen waar je dit vandaan hebt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron