De teloorgang van Donald Duck Extra

Berichtdoor mcDuck King » za jun 06, 2009 8:37 am

Nou, volgens mij heeft Carl Rosa gelijk, maar niet dat van dat het niet op Barks lijkt, maar hij heeft wel een hekel aan zijn steil.
Maar hij doet Rosa er puur in om zijn zakken te vullen, maar hij heeft tussendoor een hekel aan zijn steil, heb je dit al een keer gelezen, Rockerduck http://www.donaldduckweb.nl/artikelen/uitgaven/albums/
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Carl Rosa » za jun 06, 2009 10:36 pm

Rockerduck schreef:
Carl Rosa schreef:Thom Roep spoort toch niet helemaal: hij vindt Don Rosa maar niets omdat het niet op Barks lijkt en volgens hem Rosa met de Barks-verhalen 'rommelt'.

Huh? Waar haal je dat vandaan? Oom Thom heeft zich, in ieder geval publiekelijk, nooit negatief uitgelaten over Don Rosa. Hij heeft zelfs ieder nieuw verhaal van Rosa "een feestelijke verrassing" genoemd. Het was ook onder zijn hoofdredactie dat de Dagobert-reeks helemaal aan Don Rosa werd geweid, en laatst nog een Grappigste Avonturen-album. Dus je mag mij wel eens uitleggen waar je dit vandaan hebt.

Het is helaas toch echt waar! Wat ik je brom! Die kliek zit zo aan Barks vast dat zij het liefst Barks-klonen aan het werk zien!
Waarom denk je dat er geen Don Rosa verhalen in de wekelijkse DD staan? DD loop goed dus geen verandering... zeker geen risico! Middle-off-the-road verhalen erin! Lijkt China wel: pas op dat de kinderzieltjes niet besmet worden met een nieuwe bedreiging uit Amerika!
Thom Roep zit al jaren vastgeroest met die hele kliek om zich heen en instrueert zijn nieuwe leerlingen om maar goed Barks na te tekenen. Ook al heb je 10-tallen verhalen verprutst zoals Sander Gulien (kijk naar de a-symetrische achtergronden die per plaatje veranderen bijv. van smalle stoeppaden naar enorme trottoirs en idem-dito huizen, auto's en wegen.Totaal uit het lood geslagen decor's en landschappen en ledematen van personen die regelmatig van proporties veranderen) je mag gewoon doorklooien, als je maar Barks natekend! Onbegrijpelijk! Ik ben een hele grote Barks-fan maar ook een hele grote Rosa-fan (heb alles van beide heren). Als je open staat voor andere dingen en gewoon de verhalen gaat lezen en tekeningen gaat bekijken zonder vooroordelen zijn ze allebei brilliant. Als je een voorkeur hebt en geen ruimte laat voor andere vormen beperk je jezelf niet alleen maar als je invloedrijk bent (zoals Roep en zijn trawanten) dan dupeer/beïnvloed en onthoudt je andere mensen ook nog van een andere inkijk met je eigen eigenwijze gedrag.
Ik ben werkzaam in de strips en heb in de loop van de tijd veel mensen en meningen aangehoord. Vandaar deze treurige wijsheid. Ik zal nooit vergeten dat ik rond 1990 een medewerker van de Duck-afdeling aansprak over een nieuw fenomeen op het Duck-gebied; Don Rosa (ik verzamelde de Gladstone comics die in 1984 waren begonnen en kende zo de Rosa verhalen en de lovende kritieken in Amerika). Wat schetste mij verbazing toen deze heer mij wazig aan begon te kijken en daarna hard begon te lachen alsof ik gezegd had dat BZN beter was dan The Beatles. Haarfijn werd me uitgelegd dat het helemaal niks was omdat de plaatjes allemaal volgetekend werden en er á la Barks geen plaats voor 'het weglaten' was en de rondjes met sjablonen getekend werden. Verbijsterd bleef ik achter en mijn gevoel bevestigde me weer eens dat sommige mensen af en toe behoorlijk beperkt kunnen zijn.

Einde deel 1; ik heb nu even geen tijd verder.
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Rockerduck » zo jun 07, 2009 2:16 am

mcDuck King schreef:Nou, volgens mij heeft Carl Rosa gelijk, maar niet dat van dat het niet op Barks lijkt, maar hij heeft wel een hekel aan zijn steil.
Maar hij doet Rosa er puur in om zijn zakken te vullen, maar hij heeft tussendoor een hekel aan zijn steil,

Dit heb je allemaal zelf bij elkaar verzonnen.

Carl Rosa schreef:Het is helaas toch echt waar! Wat ik je brom! Die kliek zit zo aan Barks vast dat zij het liefst Barks-klonen aan het werk zien!

Carl Rosa zegt dat het waar is, dus is het waar. :rolleyes:

Carl Rosa schreef:Waarom denk je dat er geen Don Rosa verhalen in de wekelijkse DD staan? DD loop goed dus geen verandering... zeker geen risico!

Don Rosa heeft meermalen in DD Weekblad gestaan, met verhalen als 'The money pit', 'The pied piper' en meerdere korte verhalen op scenario van Nederlandse tekenaars. Volgens Thom Roep is Rosa weer uit het blad verdwenen omdat het "klachten regende" over die merkwaardige tekenstijl. Welk motief heeft Thom Roep om dit uit zijn duim te zuigen? Thom Roep heeft zelfs risico genomen door eind jaren '90 en in 2001 en 2002 mini-boekjes in Donald Duck op te nemen met Rosa-verhalen.

Carl Rosa schreef:Middle-off-the-road verhalen erin! Lijkt China wel: pas op dat de kinderzieltjes niet besmet worden met een nieuwe bedreiging uit Amerika!

Wat een zeldzaam onzinnige vergelijking die kant noch wal raakt.

Carl Rosa schreef:Thom Roep zit al jaren vastgeroest met die hele kliek om zich heen en instrueert zijn nieuwe leerlingen om maar goed Barks na te tekenen. Ook al heb je 10-tallen verhalen verprutst zoals Sander Gulien (kijk naar de a-symetrische achtergronden die per plaatje veranderen bijv. van smalle stoeppaden naar enorme trottoirs en idem-dito huizen, auto's en wegen.Totaal uit het lood geslagen decor's en landschappen en ledematen van personen die regelmatig van proporties veranderen) je mag gewoon doorklooien, als je maar Barks natekend! Onbegrijpelijk!

Over Sander Gulien kunnen we het eens zijn: die man kan niet tekenen en had allang buiten gezwierd moeten zijn. Maar je kan toch kwalijk beweren dat Gulien, de gemankeerde schoolkrant-tekenaar, Barks natekent? Maar dat is inmiddels zó off-topic dat het hoort in een ander topic.

Carl Rosa schreef:Ik ben een hele grote Barks-fan maar ook een hele grote Rosa-fan (heb alles van beide heren). Als je open staat voor andere dingen en gewoon de verhalen gaat lezen en tekeningen gaat bekijken zonder vooroordelen zijn ze allebei brilliant.

Jij presenteert dat als een feit, terwijl het een mening is. Ik heb alle verhalen van Don Rosa gelezen en ben jarenlang een trouwe fan geweest, maar als je kritisch gaat kijken, dan blijkt dat hij er uiteindelijk weinig van bakt, met verhalen die gebaseerd zijn op drijfzand en plotgaten waar je met een vrachtwagen doorheen kan rijden. Rosa laat gewoon heel vaak de naam 'Barks' vallen en verwijst in zijn verhalen naar die van Barks. Dat is gewoon een goedkope en gemakzuchtige manier om populair te worden bij een bepaald soort lezers, die blijkbaar uiterlijke waarde hoger inschatten dan verhaalopbouw, structuur en tekenkwaliteiten.

Carl Rosa schreef:Als je een voorkeur hebt en geen ruimte laat voor andere vormen beperk je jezelf niet alleen maar als je invloedrijk bent (zoals Roep en zijn trawanten) dan dupeer/beïnvloed en onthoudt je andere mensen ook nog van een andere inkijk met je eigen eigenwijze gedrag.

Thom Roep heeft Rosa aanvankelijk Donald Duck Weekblad binnengehaald. Thom Roep heeft de Dagobert-reeks opnieuw opgestart en geheel aan Rosa gewijd. Maar Thom Roep moest uit arren moede dubbeldikke albums gaan maken, omdat de reeks na 'Het Levensverhaal' niet meer aan de man te brengen was. Terwijl de Donald-reeks nog steeds loopt als een tierelier.

Carl Rosa schreef:Ik ben werkzaam in de strips en heb in de loop van de tijd veel mensen en meningen aangehoord. Vandaar deze treurige wijsheid.

Carl Rosa heeft een paar mensen gesproken. Carl Rosa kan het weten. Carl Rosa zit opgesloten in zijn eigen gelijk en verwijt dan andere mensen dat ze opgesloten zitten in hun eigen gelijk.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Carl Rosa » zo jun 07, 2009 12:37 pm

Rockerduck schreef:
mcDuck King schreef:Nou, volgens mij heeft Carl Rosa gelijk, maar niet dat van dat het niet op Barks lijkt, maar hij heeft wel een hekel aan zijn steil.
Maar hij doet Rosa er puur in om zijn zakken te vullen, maar hij heeft tussendoor een hekel aan zijn steil,

Dit heb je allemaal zelf bij elkaar verzonnen.

Carl Rosa schreef:Het is helaas toch echt waar! Wat ik je brom! Die kliek zit zo aan Barks vast dat zij het liefst Barks-klonen aan het werk zien!

Carl Rosa zegt dat het waar is, dus is het waar. :rolleyes:

Carl Rosa schreef:Waarom denk je dat er geen Don Rosa verhalen in de wekelijkse DD staan? DD loop goed dus geen verandering... zeker geen risico!

Don Rosa heeft meermalen in DD Weekblad gestaan, met verhalen als 'The money pit', 'The pied piper' en meerdere korte verhalen op scenario van Nederlandse tekenaars. Volgens Thom Roep is Rosa weer uit het blad verdwenen omdat het "klachten regende" over die merkwaardige tekenstijl. Welk motief heeft Thom Roep om dit uit zijn duim te zuigen? Thom Roep heeft zelfs risico genomen door eind jaren '90 en in 2001 en 2002 mini-boekjes in Donald Duck op te nemen met Rosa-verhalen.

Carl Rosa schreef:Middle-off-the-road verhalen erin! Lijkt China wel: pas op dat de kinderzieltjes niet besmet worden met een nieuwe bedreiging uit Amerika!

Wat een zeldzaam onzinnige vergelijking die kant noch wal raakt.

Carl Rosa schreef:Thom Roep zit al jaren vastgeroest met die hele kliek om zich heen en instrueert zijn nieuwe leerlingen om maar goed Barks na te tekenen. Ook al heb je 10-tallen verhalen verprutst zoals Sander Gulien (kijk naar de a-symetrische achtergronden die per plaatje veranderen bijv. van smalle stoeppaden naar enorme trottoirs en idem-dito huizen, auto's en wegen.Totaal uit het lood geslagen decor's en landschappen en ledematen van personen die regelmatig van proporties veranderen) je mag gewoon doorklooien, als je maar Barks natekend! Onbegrijpelijk!

Over Sander Gulien kunnen we het eens zijn: die man kan niet tekenen en had allang buiten gezwierd moeten zijn. Maar je kan toch kwalijk beweren dat Gulien, de gemankeerde schoolkrant-tekenaar, Barks natekent? Maar dat is inmiddels zó off-topic dat het hoort in een ander topic.

Carl Rosa schreef:Ik ben een hele grote Barks-fan maar ook een hele grote Rosa-fan (heb alles van beide heren). Als je open staat voor andere dingen en gewoon de verhalen gaat lezen en tekeningen gaat bekijken zonder vooroordelen zijn ze allebei brilliant.

Jij presenteert dat als een feit, terwijl het een mening is. Ik heb alle verhalen van Don Rosa gelezen en ben jarenlang een trouwe fan geweest, maar als je kritisch gaat kijken, dan blijkt dat hij er uiteindelijk weinig van bakt, met verhalen die gebaseerd zijn op drijfzand en plotgaten waar je met een vrachtwagen doorheen kan rijden. Rosa laat gewoon heel vaak de naam 'Barks' vallen en verwijst in zijn verhalen naar die van Barks. Dat is gewoon een goedkope en gemakzuchtige manier om populair te worden bij een bepaald soort lezers, die blijkbaar uiterlijke waarde hoger inschatten dan verhaalopbouw, structuur en tekenkwaliteiten.

Carl Rosa schreef:Als je een voorkeur hebt en geen ruimte laat voor andere vormen beperk je jezelf niet alleen maar als je invloedrijk bent (zoals Roep en zijn trawanten) dan dupeer/beïnvloed en onthoudt je andere mensen ook nog van een andere inkijk met je eigen eigenwijze gedrag.

Thom Roep heeft Rosa aanvankelijk Donald Duck Weekblad binnengehaald. Thom Roep heeft de Dagobert-reeks opnieuw opgestart en geheel aan Rosa gewijd. Maar Thom Roep moest uit arren moede dubbeldikke albums gaan maken, omdat de reeks na 'Het Levensverhaal' niet meer aan de man te brengen was. Terwijl de Donald-reeks nog steeds loopt als een tierelier.

Carl Rosa schreef:Ik ben werkzaam in de strips en heb in de loop van de tijd veel mensen en meningen aangehoord. Vandaar deze treurige wijsheid.

Carl Rosa heeft een paar mensen gesproken. Carl Rosa kan het weten. Carl Rosa zit opgesloten in zijn eigen gelijk en verwijt dan andere mensen dat ze opgesloten zitten in hun eigen gelijk.

Goed zo wordt maar hatelijk! Je voelt je in je wiek geschoten of denk je het zelf beter te weten?
Nou, Rockerduck... als je het zo goed weet hoe kom jij dan aan die wijsheid om jouw wel te geloven? Geef je identiteit maar bloot want ik fantaseer niets! Waarom zou ik dat doen? Ik heb DD lief en heb geen enkele reden om iemand negatief te bejegenen. Ik vertel alleen wat ik weet en speculeer en fantaseer niets.
Op de Duck redactie zitten de mensn die Don Rosa niet veel aan vinden en Thom hoopte dat Don Rosa goed zou gaan verkopen maar die hield er ook niet zo van. Zelfs Daan Jippes houd niet van Don Rosa. Don Rosa weet het en heeft ook niet veel op met de Nederlandse redactie van de DD.
Ik ben blij dat er nieuwe Nederlandse strip-uitgevers zijn (Oog en Blik, Silvester) die regelmatig uit liefde voor het vak boekjes uitgeven die niet middle-off-the-road zijn waar de wekelijkse DD altijd blijft steken in kinderachtigheid om er voor te zorgen dat ouders met hun kinderen samen risicoloos op de bank de DD kunnen lezen.
Sander Gulien moest in de Barks-stijl tekenen maar kan het niet.
Maar we dwalen helemaal af want ik zie dat dit de DDE topic is :D
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Ei » zo jun 07, 2009 3:42 pm

Carl Rosa schreef:Maar we dwalen helemaal af want ik zie dat dit de DDE topic is :D

Ei stelt voor om verder te gaan in het topic 'Nederlandse Redactie', waarnaar Ei jullie discussie gekopieerd heeft.
zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14316#p14316
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Carl Rosa » zo jun 07, 2009 4:17 pm

Ei schreef:
Carl Rosa schreef:Maar we dwalen helemaal af want ik zie dat dit de DDE topic is :D

Ei stelt voor om verder te gaan in het topic 'Nederlandse Redactie', waarnaar Ei jullie discussie gekopieerd heeft.
zie: http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14316#p14316

Okee, Ei! lijkt me een goed idee!
Carl Rosa
Member
 
Berichten: 330
Geregistreerd: do mei 14, 2009 10:04 pm

Berichtdoor Caspar » vr jun 12, 2009 6:22 pm

Ik heb al in geen tijden een Donald Duck Extra meer gekocht of ook maar ingekeken (vroeger las ik die altijd in de winkel maar tegenwoordig heb ik daar nooit zin in of tijd voor), dus misschien klopt wat ik nu ga schrijven niet helemaal maar aangezien ik tegenwoordig nog steeds niet vaak echt positieve posts over de extra lees denk ik dat het wel redelijk klopt.

Ik had altijd begrepen dat de extra was voor de wat gevorderde lezers, met ingewikkelde verhalen van bijvoorbeeld Don Rosa. In de tijd dat Rosa nog regelmatig werd gedrukt in de extra (bijvoorbeeld verhalen als 'de toverspreuk' ofzo, dat was echt een goed verhaal, maar ook hier misschien als 'slecht' genoemde verhalen 'A Letter from Home' en de 3 caballeros vond ik leuk om te lezen. Alleen the Prisoner was wat minder) ging dat goed en was het weekblad ook echt een blad voor die doelgroep. Ondanks soms flauwe verhaaltjes met de zware jongens of een overload aan saaie verhalen van Vicar, zat er regelmatig iets leuks tussen.

Nu heb ik het idee dat dat tegenwoordig niet meer zo het geval is. Zoals ik al zei heb ik niet zo vaak meer een extra bekeken maar het feit dat er hier niet meer over gepraat wordt toont volgens mij wel aan dat er niet echt interessante dingen in staan. Terwijl het concept heel mooi was geweest natuurlijk. Een Donald Duck waar langere avonturenverhalen inkonden, de verhalen die McDrakers al heel graag zouden willen zien in Nederland. Zoals Dragonloards, dat verhaal met die Zodiaksteen of een van de andere verhalen die Rockerduck en anderen hier al zovaak hebben genoemd.

Om meer lezers aan de extra te binden zouden er bijvoorbeeld vervolgverhalen in kunnen komen, groot op de voorkant aangekondigd. "NU IN DE DONALD DUCK! HET 1e DEEL VAN DE ZODIAKSTEEN". Of het 12-delige Dragonlords verdeeld over 12-delen. Da's een handige manier om mensen een jaar-abbonement aan te smeren (ik zou er dan zeker eentje nemen hoor!). Dat zou toch geweldig zijn?

Of laat een paar van de betere Nederlandse tekenaars (Heymans, Jippes, zo'n soort iemand) speciale verhalen maken en die in de extra plaatsen, in plaats van de minder goede verhalen van Egmont te kopen. Bijvoorbeeld dat Jonker-verhaal dat niet in de Donald Duck mag komen, waarom niet in de extra? Of zou het een idee zijn om de lezers (en McDrake-ideeen) verhaalscripts in te laten sturen, en dat de beste (of de beste 3 bijvoorbeeld) door een Nederlandse tekenaar worden getekend en bij elkaar in een extra verschijnen.

Nu zie ik de extra vooral als een bijproduct van het gewone weekblad, meer van hetzelfde voor wie de Donald Duck elke week te snel uit heeft een de herleeswaarde van dat blaadje 0 vindt. Terwijl er zoveel meer mee gedaan zou kunnen worden. Alle personages die de redactie misschien niet in het weekblad wil (Otto, Diederik, Brigitta) kunnen toch gewoon in de Extra? Misschien toch beter met persoonsintroductie, maar alsnog, de redactie zou met de extra wat meer kunnen experimenteren en met het weekblad op safe spelen, als de extra dan beter verkoopt door de nieuwe (betere) verhalen dan kunnen ze het ook doorvoeren naar het gewone Weekblad. Da's toch wel het proberen waard?
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Ega Bevan » vr jun 12, 2009 8:48 pm

Ik vind het te gekke ideeën! Vooral dat van vervolgverhalen spreekt mij wel aan. Dan wil ik geen nummer meer missen.
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Ei » vr jun 12, 2009 9:03 pm

Caspar schreef:Of laat een paar van de betere Nederlandse tekenaars (Heymans, Jippes, zo'n soort iemand) speciale verhalen maken en die in de extra plaatsen, in plaats van de minder goede verhalen van Egmont te kopen.

Het maken van Nederlandse verhalen speciaal voor de Extra zal ongetwijfeld te duur gevonden worden.

Caspar schreef:Bijvoorbeeld dat Jonker-verhaal dat niet in de Donald Duck mag komen, waarom niet in de extra?

Van dat kerstverhaal van Jonker bestaat alleen een afgekeurd scenario, dat nooit is uitgetekend.
Meer informatie onder topic 'Nederlandse Redactie':
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14531#p14531
http://bb.mcdrake.nl/neddisney/viewtopic.php?p=14548#p14548

Er is wel een kant-en-klaar verhaal van Mau Heymans dat nooit in Donald Duck weekblad is gepubliceerd, alleen in een reclameblad. In dat verhaal is Donald een reclameman. Hij werkt voor een Tell-Sell-achtig bedrijf, dat televisie-reclame maakt.
http://coa.inducks.org/s.php?c=H+24043
Als dit verhaal niet in Donald Duck weekblad mag komen, zou de Extra een goed alternatief kunnen zijn. Vindt Ei.
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Rockerduck » vr jun 12, 2009 11:02 pm

Ik snap niet waar Caspar het vandaan haalt dat de jaren waarin Donald Duck Extra met de grote Vicar-spuit volgespoten werd, leuker en beter waren dan de huidige Extra. Is er eens variatie, komt men alsnog klagen. Brigitta Gans is in de Extra gepubliceerd. Er is meer afwisseling in tekenaars en er staan verschillende soorten verhalen in, zowel avonturenverhalen als huis-, tuin- en keukenverhalen. Zo is er voor ieder wat wils.

Nee, het is niet meer Vicar voor en Vicar na. Het is ook niet meer steeds maar diezelfde heilige drie-eenheid van Rosa, Van Horn en Rota. Die eentonigheid is gelukkig voorbij. Redactie, dank u voor de Extra.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcDuck King » za jun 13, 2009 7:06 am

Rockerduck schreef:Ik snap niet waar Caspar het vandaan haalt dat de jaren waarin Donald Duck Extra met de grote Vicar-spuit volgespoten werd, leuker en beter waren dan de huidige Extra. Is er eens variatie, komt men alsnog klagen. Brigitta Gans is in de Extra gepubliceerd. Er is meer afwisseling in tekenaars en er staan verschillende soorten verhalen in, zowel avonturenverhalen als huis-, tuin- en keukenverhalen. Zo is er voor ieder wat wils.

Nee, het is niet meer Vicar voor en Vicar na. Het is ook niet meer steeds maar diezelfde heilige drie-eenheid van Rosa, Van Horn en Rota. Die eentonigheid is gelukkig voorbij. Redactie, dank u voor de Extra.

Vind je de nieuwe extra leuker? Het is een enorme bakker zul je bedoelen. Geweldig stom, hoe heeft de Redactie het voor elkaar, koop jij nu eigenlijk wel de extra? Ik heb een abonnement, maar de strips vind ik wel belabbert. Geef mij maar Vicar, Jippes, Rota, Van Horn. Nee, mijn keuze is dat de extra met Vicar beter was. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » za jun 13, 2009 9:31 am

Ja, zoals ik al zei Rockerduck, ik ben niet zo op de hoogte van de extra. Vroeger (tot ong. 2 jaar geleden?) vond ik de extra in elk geval echt een leuk blad en kocht/las ik ze nog regelmatig. Tegenwoordig kijk ik er niet eens meer naar, dus daarom heb ik eigenlijk maar aangenomen dat het niet echt beter is geworden, anders zou ik toch wel er wat over hebben gelezen op McDrake?

Maar als jij zegt dat de extra tegenwoordig zoveel beter is, dan zal ik er binnenkort maar eens eentje kopen :)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 13, 2009 10:14 am

Caspar schreef:Ja, zoals ik al zei Rockerduck, ik ben niet zo op de hoogte van de extra. Vroeger (tot ong. 2 jaar geleden?) vond ik de extra in elk geval echt een leuk blad en kocht/las ik ze nog regelmatig. Tegenwoordig kijk ik er niet eens meer naar, dus daarom heb ik eigenlijk maar aangenomen dat het niet echt beter is geworden, anders zou ik toch wel er wat over hebben gelezen op McDrake?

Maar als jij zegt dat de extra tegenwoordig zoveel beter is, dan zal ik er binnenkort maar eens eentje kopen :)

Oh, kom dan niet terug op 'mcDrake Disney' met een chagrijnige bui. ;)
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Caspar » za jun 13, 2009 10:28 am

Huh? Ik ben niet chagrijnig hoor? Ik opperde alleen wat ideetjes om de extra beter te maken, en misschien ook wat kritiek, maar jij hebt zelf ook in topics hier over de extra geklaagd dat hij slecht was hoor ;)
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor mcDuck King » za jun 13, 2009 10:38 am

Caspar schreef:Huh? Ik ben niet chagrijnig hoor? Ik opperde alleen wat ideetjes om de extra beter te maken, en misschien ook wat kritiek, maar jij hebt zelf ook in topics hier over de extra geklaagd dat hij slecht was hoor ;)

Heb je hem net gekocht?
:D Ik heb mijn fortuin vergaard door slimmer te zijn dan slimst, en harder dan hardst!
(zie Terugkeer naar Doffe Ellende)
mcDuck King
Member
 
Berichten: 1404
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 7:57 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron