De teloorgang van Donald Duck Extra

Berichtdoor Ega Bevan » ma sep 28, 2009 12:19 pm

Er zullen toch ook wel goede Braziliaanse verhalen zijn? En de inkleuring van Braziliaanse verhalen van na 2000 ofzo is hartstikke mooi (vind ik).
Ega Bevan
Member
 
Berichten: 280
Geregistreerd: di dec 23, 2008 11:15 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma sep 28, 2009 6:50 pm

Ik vind de Extra mooi zoals-ie nu is. Alleen hoeven die Zware Jongens van mij niet zo nodig, maar ik stoor me er niet aan, en ze zijn een beetje traditie geworden in de DDE.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Van Drakenstein » di sep 29, 2009 8:39 am

Duckfan van Down Under schreef:Afwisseling: ja. Kwaliteit: nee.

Er zullen toch ook wel wat verhalen tussen zitten met enige kwaliteit? Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal slecht is, waarom lezen die Brazilianen het anders? En trouwens, om te oordelen of ze enige kwaliteit bezitten, moet je ze eerst lezen. Ik kan geen Portugees en heb ze dus ook niet gelezen.
Van Drakenstein
Member
 
Berichten: 56
Geregistreerd: wo jun 17, 2009 7:57 pm

Berichtdoor Kwekje » ma okt 05, 2009 2:07 am

Persoonlijk vind ik die ZJ storend, en het blad is los te duur omdat het te dun is. 2 verhaaltjes heb je dan...
Maar kopen doe ik ze wel altijd per partij dan
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Ei » ma okt 05, 2009 11:19 am

Rockerduck schreef:Ik vind de Extra mooi zoals-ie nu is. Alleen hoeven die Zware Jongens van mij niet zo nodig, maar ik stoor me er niet aan, en ze zijn een beetje traditie geworden in de DDE.

't Is maar wat je een "traditie" noemt. De redactie doet gewoon elke keer hetzelfde. Decennium in, decennium uit. Zware Jongens, Grote Boze Wolf, Madam Mikmak en Broer Konijn, ze blijven maar in high rotation. In de Extra is die sleur zo mogelijk nog saaier, omdat het daar alleen Zware Jongens zijn die afwisseling moeten bieden tussen de Duckverhalen. Waarom plaatst men daar bijvoorbeeld af en toe geen Diederik- en Otto-verhalen van Egmont voor in de plaats? Afwisseling!
Verandering van spijs doet eten, maar dat lijkt Oom Thom niet te weten.

(High rotation = hoge rotatie. Bijvoorbeeld een nieuwe plaat die ontzettend veel op de radio gedraaid wordt.)
Ei
Member
 
Berichten: 1826
Geregistreerd: zo dec 31, 2006 6:55 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » ma okt 05, 2009 5:24 pm

Plaat? Ra-di-oo? Ja hoor, ont-zet-tend! Zeg nou gewoon een hit op een I-Pod, dude! Dan ben je tenminste nog van deze eeuw! :) En ik ben het niet helemaal eens met wolvenverhalen. Die staan er al sinds het eerste nummer in, in kleur sinds 1953.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

Berichtdoor kwok » ma okt 05, 2009 5:44 pm

Ik vind die rota verhalen zo vaag getekend. Kan dat klopen? De verhaallijn vind ik wel leuk.
kwok duikt weer op
kwok
Member
 
Berichten: 514
Geregistreerd: wo jul 08, 2009 2:32 pm

Berichtdoor DuckBoy » ma okt 05, 2009 6:14 pm

Rota hanteert een klassieke, meer realistische stijl. Sommige mensen vinden dat minder mooi.
DuckBoy
Member
 
Berichten: 792
Geregistreerd: vr mei 01, 2009 12:39 pm
Woonplaats: kantens (groningen)

Berichtdoor Kwekje » ma okt 05, 2009 9:20 pm

Duckfan van Down Under schreef:Plaat? Ra-di-oo? Ja hoor, ont-zet-tend! Zeg nou gewoon een hit op een I-Pod, dude! Dan ben je tenminste nog van deze eeuw! :) En ik ben het niet helemaal eens met wolvenverhalen. Die staan er al sinds het eerste nummer in, in kleur sinds 1953.

Ohja :P hij weet niet wat een plaat is :P Nou ik kan je het wel uitleggen: Het is één groef die ontieglijk vaak op een ronde schijf geplaatst is ;) Hij heeft microscopisch kleine richeltjes zodat als er iets hards tegenaan komt je een soort boodschap te horen krijgt. Dat zouden ze kunnen uitzenden via ether frequenties zodat men het op een geluidsbron kan waarnemen. Zoiets wordt ook wel een "Radio" genoemd.

I-Pod = moderne technologie voor ANTI-Muziekliefhebbers, of mensen die geen échte muziek kennen maar in elkaar gepropte bits zodat men een geluidje hoort dat klinkt als iemand die een opstipatie heeft tijdens het poepen ;)

"Dude" Oh kijk meneer van Down under (het gootje) kan Engels :D Geweldig :D

Wat bedoelt die Duckfan van beneden met "Ja hoor, ont-zet-tend!" ?? Jaja dit geeft na te denken ;)

Waar eh... gaan we heen Duckfan van beneden ? :O
Niet aanbellen mijn live TV heeft geen pauzeknop Ik ben wel thuis maar ben daar niet
Avatar gebruiker
Kwekje
Member Of Honor
Member
 
Berichten: 808
Geregistreerd: ma feb 05, 2007 8:40 pm

Berichtdoor Bruno » wo jan 19, 2011 11:28 pm

Ik vind het zo jammer dat het papier is veranderd een paar jaar geleden, want daardoor krijgt het blad een beetje een kille sfeer terwijl het oude papier zo sfeervol was (als iemand begrijpt wat ik bedoel). Ik vraag me af waarom dat is veranderd en ik hoop heel erg dat het papier van het weekblad nooit zal veranderen.

Niet dat je dit per se 'teloorgang' moet noemen natuurlijk, maar ik vond het een puntje.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » wo jan 19, 2011 11:36 pm

Kwekje schreef:I-Pod = moderne technologie voor ANTI-Muziekliefhebbers, of mensen die geen échte muziek kennen maar in elkaar gepropte bits zodat men een geluidje hoort dat klinkt als iemand die een opstipatie heeft tijdens het poepen ;)[/b]

Kwekje, sorry voor de late reactie maar wat je daar allemaal schrijft is écht niet waar.

De iPod is een moderne technologie voor Antimuziekliefhebbers? Ik heb anders helemaal niks tegen muziekliefhebbers en toch heb ik een iPod!
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor Bruno » wo jan 19, 2011 11:38 pm

Ik hoop niet dat mijn reactie nu wordt overgeslagen die nog net op de vorige pagina staat.
Bruno
Member
 
Berichten: 1215
Geregistreerd: wo sep 29, 2010 5:52 am

Berichtdoor MatroosDuck » di apr 12, 2011 5:20 pm

Ik heb liever het weekblad dan de Extra. Maar de extra is ook wel leuk hoor.
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Berichtdoor Ui » di apr 12, 2011 7:37 pm

Bruno Kopsky schreef:Ik vind het zo jammer dat het papier is veranderd een paar jaar geleden, want daardoor krijgt het blad een beetje een kille sfeer terwijl het oude papier zo sfeervol was (als iemand begrijpt wat ik bedoel). Ik vraag me af waarom dat is veranderd en ik hoop heel erg dat het papier van het weekblad nooit zal veranderen.

Het huidige papier is van betere kwaliteit. Het oude papier is van pulpkwaliteit en vergeelt snel. Het stralend witte papier kan wat kil ogen, maar dat kan ook komen omdat matige inkleuring meer opvalt. De Egmont-inkleuring heeft weinig kleurvariatie en oogt daardoor vlak. (snotter)

Bruno Kopsky schreef:De iPod is een moderne technologie voor Antimuziekliefhebbers? Ik heb anders helemaal niks tegen muziekliefhebbers en toch heb ik een iPod!

Echte muziekliefhebbers draaien alleen schellak platen op een handaangedreven grammofoon. Een iPod met een slinger zou een gat in de markt zijn. (snik)
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Berichtdoor Duckfan van Down Under » di apr 12, 2011 7:46 pm

Ui schreef:
Bruno Kopsky schreef:Ik vind het zo jammer dat het papier is veranderd een paar jaar geleden, want daardoor krijgt het blad een beetje een kille sfeer terwijl het oude papier zo sfeervol was (als iemand begrijpt wat ik bedoel). Ik vraag me af waarom dat is veranderd en ik hoop heel erg dat het papier van het weekblad nooit zal veranderen.

Het huidige papier is van betere kwaliteit. Het oude papier is van pulpkwaliteit en vergeelt snel. Het stralend witte papier kan wat kil ogen, maar dat kan ook komen omdat matige inkleuring meer opvalt.

Het nieuwe papier gaat wel heel snel kapot. Het scheurt bij het minste of geringste. Het oude papier was ook iets dikker.
Duckfan van Down Under
Member
 
Berichten: 3852
Geregistreerd: ma sep 08, 2008 8:45 pm

VorigeVolgende

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten