Extra Donald Duck Voetbalspecial

Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor Dubbelduck » wo mei 30, 2012 6:02 pm

De nieuwe special heeft als thema voetbal (als vooruitzicht op het komende EK). Er staat een lang verhaal in van Kwik, Kwek en Kwak waarvan de herkomst niet bekend is. Verder staat er een Braziliaans (!) verhaal in van Joe Carioca en een herdrukte Wolfje. Als laatste een nieuw Deens verhaal van Kari Korhonen.
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor Karel » vr jun 01, 2012 7:02 am

Dit is hem. http://coa.inducks.org/issue.php?c=nl%2FEDS2012-02
Ik heb hem gisteren in de winkel zien liggen. Hij ziet er leuk uit! Maar het eerste verhaal heb ik nog nooit gezien!
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm

Re: Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor TOMDS » vr jun 01, 2012 9:45 am

alleen vreemd dat er in het weekblad van deze week geen reclame voor gemaakt wordt.
TOMDS
Member
 
Berichten: 80
Geregistreerd: za sep 26, 2009 11:09 am

Re: Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor Duck » vr jun 01, 2012 4:16 pm

Je kan hem ook op Donaldduck.nl winnen en er staat in de nieuwtjesbrief dat ie te koop is.
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor De Zwarte Schim » vr jun 01, 2012 6:52 pm

kan ik me vergissen of ziet de voorkant er een beetje buitenlands uit? kan me niet voorstellen dat de voorplaat door een Nederlandse tekenaar is getekend. Hier gebruiken ze normaal gesproken niet van die felle kleuren met inkleuren etc. En de gezichten van de neefjes zien er ook anders uit dan normaal.
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor Duck » vr jun 01, 2012 7:58 pm

Die voorplaat hoort geloof ik bij het eerste verhaal,want de personages op de voorplaat die achter Kwik,Kwek en Kwak rennen, zijn ook op de 1e pagina van het 1e verhaal te zien( zie Inducks).
De voorplaat is geloof ik wel echt buitenlands, ik zit zelfs even aan Braziliaans te denken, maar ik zal het wel mis hebben! :P
It all starts with a pencil and it all ends with a Duck....
But the Duck is just the begin of a comic.....
And a world of fun!
________________________________________________
Make a wish upon a star!
Avatar gebruiker
Duck
Meer dan een lezer!
Member
 
Berichten: 2143
Geregistreerd: vr mei 06, 2011 3:34 pm

Re: Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor DD » ma jun 11, 2012 11:35 am

Deze uitgave is naar mijn mening een vooruitgang en tegelijkertijd ook een achteruitgang op onze Nederlandse Donald Duck cultuur.

Persoonlijk vind ik Nederlandse uitgaven er over het algemeen saaier uit zien dan buitenlandse. Met name omdat (bijna) alle covers worden (na)getekend door Michel Nadorp. Niet dat hij een slechte tekenaar zou zijn, integendeel! Maar op een gegeven moment wordt het gewoon saai vooral ook in combinatie met de "saaie" kleuren vergeleken met buitenlandse uitgaven. En als ik dan op Inducks covers uit andere landen zie wordt ik soms best jaloers. Neem de Duitse pockets bijvoorbeeld.
Maar om bij mijn verhaal te blijven: De Nederlandse Redactie heeft ons deze keer toch erg verwend met een kleurrijke (niet Nederlandse?) cover. Verder bevat het blad een Italiaans verhaal uit een voor ons nieuwe subreeks met nieuwe figuren. Aangezien ze ons, voordat het verhaal begint, kennis laten maken met de nieuwe figuren (wat ze ook destijds deden met de Superdonald subreeks) en gezien er aan het einde van het verhaal een hint wordt gegeven dat zij misschien wel nog meer avonturen gaan beleven, geloof ik dat deze subreeks doorgaat in Nederland. Iets waar ik mij zeer op verheug en vooral als de kleuren blijven zoals ze in dit verhaal zijn. Ontzettend mooi, kleurrijk en niet Nederlandse stijl. Nogmaals er is niks mis met de Nederlandse stijl maar zo nu en dan verandering kan nooit kwaad.
Verder is het tweede verhaal Braziliaans. Ook niet echt een dagelijkse ervaring voor ons. Het blad gaat door met een prachtige Toonder verhaal (hoewel een herdruk maar dat is al weer jaren geleden. 1966!), gevolgd door een vertrouwd Deens verhaal.
De vooruitgang vind ik dus dat er voor ons vreemde verhalen in voorkwamen. Maar de achteruitgang is dat deze verhalen echt ontzettend inhoudsloos en niet grappig zijn! Het enige waar ik echt van genoot was het Deense verhaal.

Conclusie: De Nederlandse Redactie doet er goed en slim aan door zich meer te richten op (kwalitatieve) verhalen die zij altijd publiceren ipv vreemde verhalen. Maar zo nu en dan verandering is altijd welkom.
Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Extra Donald Duck Voetbalspecial

Berichtdoor Karel » ma jun 11, 2012 4:40 pm

Ik denk dat ik hem toch maar ga kopen.
"I was alone, me against the world, and the world was winning!"
Scrooge McDuck - A letter from home
Avatar gebruiker
Karel
Een echte Don Rosa Fan!
Member
 
Berichten: 818
Geregistreerd: wo jan 25, 2012 8:35 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten

cron