Kerstspecial

Kerstspecial

Berichtdoor Ridder ter Geit » di dec 04, 2012 7:18 pm

Naast 'Een vrolijke kerst met Donald Duck' is er ook de Donald Duck extra kerstspecial. Ook met een lang Carl Barks verhaal over kerst, Peter Pan, en Deense verhalen.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Kerstspecial

Berichtdoor Koen » di dec 04, 2012 7:21 pm

Ik heb hem nog niet gezien! Hoe ziet hij eruit? En welk lang Barks-verhaal staat erin? En ben je toch niet in de war met die andere kerstspecial,waar ''In Letter To Santa'' in staat?
BarksJippesRotaFerioliKarpGottfredsonScarpaVicarFan!
''I'm going to try to buy Mount Everest, the Taj Mahal, and Hong Kong, and move them to my Amusement Park in Duckburg!''
~Scrooge McDuck (1963)
Avatar gebruiker
Koen
-_-
Member
 
Berichten: 1359
Geregistreerd: zo sep 16, 2012 3:38 pm
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kerstspecial

Berichtdoor Ridder ter Geit » di dec 04, 2012 7:25 pm

Ik heb hem haastig doorgebladerd omdat ik snel verder moest. Ik weet even niet zo goed welk lang Barks-verhaal het was. Het heet volgens mij 'Kerst in Duckstad'. Volgens mij is het dit verhaal: http://coa.inducks.org/story.php?c=W+CP++++9-01
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Kerstspecial

Berichtdoor DD » wo dec 05, 2012 12:44 am

Vader van 'n schattige, kleine Duck.
Avatar gebruiker
DD
Verzamelaar zonder grenzen
Member
 
Berichten: 2849
Geregistreerd: wo feb 27, 2008 1:36 am

Re: Kerstspecial

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo dec 05, 2012 9:17 am

Een Boze Wolf verhaal met Leo de Beo erin, dat is ook wel bijzonder. En de Dick Matena/Ruud Straatman Wolvenverhalen waren sowieso erg goed.
Ik denk dat 'SAN' misschien slaat op 'SANTA' op Deense verhalen met de kerstman?
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Kerstspecial

Berichtdoor Dubbelduck » wo dec 05, 2012 6:24 pm

Ridder ter Geit schreef:Ik denk dat 'SAN' misschien slaat op 'SANTA' op Deense verhalen met de kerstman?

Leuk bedacht! In werkelijkheid staat SAN echter voor Sanoma, niet de Nederlandse uitgever maar de Finse. D/SAN verhalen/covers worden speciaal voor Finland gemaakt en worden niet heel vaak in het buitenland geplaatst. Dit verhaal is het eerste D/SAN verhaal dat in Nederland wordt gepubliceerd. Er zijn al wel eerder twee covers in Nederland gedrukt (die van Donald Duck 2012-23 en die van de mini-Katrien die als bijlage bij DD 2009-47 zat).
Overigens worden die verhalen vaak door Finnen gemaakt (bijvoorbeeld door Kari Korhonen), maar een enkele keer werken ook Nederlandse tekenaars mee. Michel Nadorp maakt vaak de covers voor de Finse Donald Duck Extra. Ook is er een verhaal verschenen waaraan vijf Nederlandse tekenaars hebben meegewerkt. Daarnaast heb je nog D/SAN2009-037, een 13-paginatellend verhaal dat geschreven en getekend is door Wilma van den Bosch. Ik ben benieuwd of ze dat verhaal ook nog eens zullen publiceren.

(Ik realiseer me dat dit bericht lichtelijk off-topic is. Als men hierop wil reageren, stel ik voor dat er een nieuw topic voor wordt geopend.)
Rule #16: If someone thinks they have the upper hand, break it.
Avatar gebruiker
Dubbelduck
Agent zonder angst
Member
 
Berichten: 2609
Geregistreerd: ma okt 19, 2009 2:27 pm

Re: Kerstspecial

Berichtdoor Scrooge$ » za dec 08, 2012 3:30 pm

Leuk dat zo'n Barks verhaal in staat ik had dit verhaaltje nog niet maar was er wel al naar op zoek
omdat ik altijd kerstverhaaltjes leuk vindt om te lezen tijdens de kerstvakantie
Scrooge$
Member
 
Berichten: 336
Geregistreerd: vr dec 07, 2012 11:36 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron