DD Extra 2013-11

Re: DD Extra 2013-11

Berichtdoor Big Bad Wolf » ma okt 07, 2013 8:11 pm

Lijkt wel op een neergang in de Deense verhalen.
Ik heb net even een redelijk recente Micky maus bekeken, staat geen enkel recent verhaal in. terwijl dat toch qua oplage het grootste Egmont-blad is. Sterker nog Egmont is de grootste verslinder van pagina’s Europees gezien. Dus je zou mogen verwachten dat ze een redelijke productie nodig hebben.
Misschien verschuift de markt meer naar pockets? Ook in Nederland worden we onderhand bedolven onder pockets.
Avatar gebruiker
Big Bad Wolf
Member
 
Berichten: 535
Geregistreerd: vr okt 26, 2007 12:30 am

Re: DD Extra 2013-11

Berichtdoor Oom Paspasu » di okt 08, 2013 3:24 pm

Big Bad Wolf schreef:Lijkt wel op een neergang in de Deense verhalen.

Ik vermoed dat, wanneer alle verhalen uit 2010, 2011 en 2012 gepubliceerd zullen zijn, de productie van die jaren niet onder het niveau van 2001 zal liggen.
Big Bad Wolf schreef:Misschien verschuift de markt meer naar pockets?

Helaas neemt het aantal Italiaanse verhalen ook af.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: DD Extra 2013-11

Berichtdoor Ridder ter Geit » wo okt 09, 2013 11:19 am

Ik heb de discussie gevonden waarop ik baseerde dat de productie bij Egmont afneemt: viewtopic.php?f=7&t=2008&start=15

Hierin staat het een en ander over tekenaars die daar geen werk meer krijgen en voor Sanoma gaan werken.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3835
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: DD Extra 2013-11

Berichtdoor Ui » di okt 15, 2013 2:00 pm

Hidde schreef:Donald Duck - Onderaardse Reuzen
http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2010-102

Maf verhaal over zogenaamde Lilliduckers die onder de grond leven, maar aan de andere kant wel grappig en origineel.

En wéér een verwijzing naar McDrake: "De mooiste tuin van de stad wint de felbegeerde Gouden Ui!"

In het tekenwerk is een ui of een bloembol te zien. Wat zegt het origineel? Gouden Ui? Gouden Bloembol? Iets anders?

Het kan hoe dan ook geen verwijzing naar McDrake zijn, want Ui is een Loden Ui. (huil huil)

Ui heeft op het eerste gezicht genoten van het verhaal. Mooi tekenwerk, mooie "feel good"-sfeer.
Maar bij het laatste plaatje begon de twijfel. Die "Gouden Ui" is blijkbaar een historische vondst. Hoe kan zo'n belangrijke vondst een prijs zijn geworden voor een wedstrijd tuinieren? En als de "Gouden Ui" blijkbaar elk jaar wordt uitgereikt, gaat het blijkbaar om wisseltrofee. Maar hoe kan Katrien de trofee retourneren voor de volgende winnaar, als ze deze heeft teruggegeven aan de Lilliduckianen?
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Vorige

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron