Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Donald Duck » do okt 10, 2013 9:39 pm

Normaal gesproken komt er jaarlijks een Donald Duck Halloweenspecial. Doorgaans is dit nr. 10 1/2. Komt deze dit jaar ook? Aangezien we ook al een 8 1/2 (zomerspecial) en 9 1/2 (herfstspecial) gehad hebben.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Maestroduck » do okt 10, 2013 10:52 pm

De halloweenspecial is dit jaqr een herfstspecial. Dus dat was nr. 9.5
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet
Avatar gebruiker
Maestroduck
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 2:39 pm

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Jordy » vr okt 11, 2013 9:14 pm

Misschien expres gedaan omdat de pocketserie ook al een Halloween editie heeft?
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Maestroduck » za okt 12, 2013 10:39 am

In de pocketserie is deze special er ook al een aantal jaar als pocket. Ik snap anderzijds niet waarom sommige mensen zo gefocust zijn op het thema halloween. Het is een dom feest zonder daadwerkelijke inhoud. Zonde van het geld wat eraan besteedt wordt.
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet
Avatar gebruiker
Maestroduck
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 2:39 pm

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Ae Daily » za okt 12, 2013 12:51 pm

Maestroduck schreef:In de pocketserie is deze special er ook al een aantal jaar als pocket. Ik snap anderzijds niet waarom sommige mensen zo gefocust zijn op het thema halloween. Het is een dom feest zonder daadwerkelijke inhoud. Zonde van het geld wat eraan besteedt wordt.


Halloween is eigenlijk gewoon Sint Maarten maar dan op verschillende manieren voor iedereen.

Maar Halloween is hier eigenlijk gewoon geen ding, dus ik ben ook nooit gehecht geweest aan de Halloweenspecials.
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Ridder ter Geit » za okt 12, 2013 9:43 pm

Het doet wel aan Sint Maarten denken. Eigenlijk is het 'All Hallows Eve', de avond voor Allerheiligen. De katholieken hier vieren dat en herdenken dan degenen die overleden zijn.
De tegenwoordig vooral bekende invulling van halloween heb je toch vooral in Amerika, dus ik snap ook niet zo goed wat we er hiermee zouden moeten. Wij hebben inderdaad genoeg eigen tradities, zoals Sint Maarten.
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Maestroduck » za okt 12, 2013 10:01 pm

Indwrdaad. Donald Duck besteedt er elk jaar aandacht aan maar verder doet bijna niemand in Nederland aan halloween. Dat Donald Duck dan aandacht aan het feest geeft snap ik niet.
Wat de boer niet kent, dat eet hij niet
Avatar gebruiker
Maestroduck
Member
 
Berichten: 81
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 2:39 pm

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Ae Daily » zo okt 13, 2013 11:41 am

Maestroduck schreef:Indwrdaad. Donald Duck besteedt er elk jaar aandacht aan maar verder doet bijna niemand in Nederland aan halloween. Dat Donald Duck dan aandacht aan het feest geeft snap ik niet.


Er zitten altijd wel goede verhalen tussen, dus ik snap wel waarom je die zou willen releasen, maar dat is ook nooit genoeg reden voor Italië om een Sinterklaas special te printen.

(En ik merk Halloween altijd wel, trouwens. Pompoen-vormige prut in de Action, etc. Maar er wordt hier zeker niet ge-trick-or-treat, en ik heb ook nog nooit een gesneden Halloween pompoen zien staan.)
Avatar gebruiker
Ae Daily
Member
 
Berichten: 65
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 3:11 pm

Re: Donald Duck halloweenspecial 2013 (?!)

Berichtdoor Donald Duck » ma okt 14, 2013 7:35 pm

Ik had eerlijk gezegd wel een uitgave verwacht dit jaar, maar dat ie er niet komt vind ik ook geen probleem. Want we hebben al genoeg 1/2 nummers en specials gehad dit jaar.
Donald Duck
Member
 
Berichten: 954
Geregistreerd: do jan 11, 2007 11:36 am


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

cron