DDE 2007-06

Berichtdoor Rockerduck » za mei 26, 2007 12:02 am

Bevat de volgende verhalen:

Verhaalcode: D 2003-290
Titel: Donald Duck en de kibbelende kahuna's
Titelheld: Donald Duck
Bladzijden: 12
Layout: 4 stroken per pagina
Voorkomende figuren: Donald Duck, Kwik Kwek en Kwak
Plot en script: Carol McGreal, Pat McGreal
Potlood: Vicar
Inkt: ?

http://coa.inducks.org/story.php?c=D+2003-290&search=

Wel een aardig verhaal, moet ik verrast vaststellen. Het is wel duidelijk dat Vicar's tekenwerk achteruit hold als je let op de vreselijke gezichten van Donald in plaatjes 3 en 4 op pagina 2. Verder vind ik het weer jammer dat ook in dit verhaal Donald weer een marionet, een lijdend voorwerp is geworden van andere personages in plaats van de bron van de actie, zoals hoort in een goed Duck-verhaal. Desondanks was het verhaal lang niet zo slecht als sommige andere verhalen van de afgelopen maanden. Kom, ik geef het een voldoende: een 6.

Bij de andere verhalen (heel gewone D-codes) geeft Inducks geen resultaten. Ei, u mag weer klagen.

*EDIT*: titel gestandariseerd. was 'DDExtra 6-2007'. op verzoek smilies uitgezet
Laatst bijgewerkt door Rockerduck op za mei 26, 2007 2:17 am, in totaal 1 keer bewerkt.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Rockerduck » za mei 26, 2007 12:03 am

En wil beheerder Daniel de onbedoelde smiley uit mijn link verwijderen, aangezien ik dat niet zelf kan doen?
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor Caspar » za mei 26, 2007 8:28 am

Ik ben benieuwd. Als de extra weer vaker met bovengemiddelde verhalen komt zoals het Mei-exemplaar moet ik me daar ook maar eens op gaan abonneren, en mijn weekblad abonnement afzeggen.
Caspar
McDrake's Willie Wortel
Member
 
Berichten: 799
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 6:38 pm

Berichtdoor Elco8183 » ma mei 28, 2007 1:58 pm

Ik vond het laatste verhaal maar een rommeltje met al die "oude bekenden" Zware jongens verhaal vond ik best leuk, leuke verhaallijn.
Rijk worden in het zweet des aanschijns, door de glorie van eerlijk en hard werk, DAT is pas een prestatie!
Elco8183
Member
 
Berichten: 195
Geregistreerd: di mei 08, 2007 10:08 pm

Berichtdoor Henrieke » ma mei 28, 2007 10:23 pm

Ik vond het eerste verhaal ook best leuk! Die van de Zware Jongens was mooi getekend, alleen... anders. Als je begrijpt wat ik bedoel.
William van Horn vind ik altijd leuk, al was het plot wel erg voorspelbaar.
Het meinummer heb ik niet gekregen, weet iemand of ik dit nog ergens kan krijgen?
Henrieke
Member
 
Berichten: 449
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 11:12 pm

Berichtdoor bolderbast » ma mei 28, 2007 10:54 pm

Henrieke schreef:Het meinummer heb ik niet gekregen, weet iemand of ik dit nog ergens kan krijgen?

Als je een abonnement hebt kun je 'm hier alsnog aanvragen:
http://poll.su.nl/service/bezorging.php
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor Rockerduck » ma mei 28, 2007 11:21 pm

Elco8183 schreef:Ik vond het laatste verhaal maar een rommeltje met al die "oude bekenden" Zware jongens verhaal vond ik best leuk, leuke verhaallijn.

Ik vond het juist leuk om al die oude bekenden terug te zien, al was er, zoals gewoonlijk, weer wat mis met de verwijzingen. Jammer dat Heisa verder geen rol speelde in het verhaal. Dat doet je afvragen waarom hij in het verhaal zit.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor bolderbast » di mei 29, 2007 7:35 am

Wat was er mis met de verwijzingen? Ik heb net gezocht, maar ze kloppen allemaal.
bolderbast
Member
 
Berichten: 34
Geregistreerd: wo mei 02, 2007 10:26 pm

Berichtdoor De steenrijke eend » di mei 29, 2007 9:22 am

Deze DDE lijkt me leuk!
Dagobert: "Jij verschrompelde augurkenbrein! Scharminkelige schaapskop! Blunderend ezelskuiken. Je bent ontslagen en denk erom,morgen kom je extra vroeg om de tijd in te halen die je verspilt door je te laten ontslaan!
De steenrijke eend
Member
 
Berichten: 251
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 9:38 am
Woonplaats: Somber Moeras

Berichtdoor Rockerduck » di mei 29, 2007 10:49 pm

bolderbast schreef:Wat was er mis met de verwijzingen? Ik heb net gezocht, maar ze kloppen allemaal.

Bij Heisa mist er een verwijzing naar zijn eerste optreden, waar hij nog Hannes Doorslaper wordt genoemd (en er geen familieconnectie wordt gelegd in de Nederlandse vertaling). Er wordt gezegd dat Dangerous Dan voor het eerst optrad in de Extra DDEXtra die in 2005 bij het Weekblad zat, maar in de jaren daarvoor heeft hij al vaak opgetreden, maar kreeg hij van de redactie steeds een andere naam. En de vlo Victor deed al veel eerder mee in een DuckTales-verhaal van Van Horn onder de naam Luicianno Puccerotti.
And if my thought-dreams could be seen
They'd probably put my head into a guillotine
Rockerduck
Member
 
Berichten: 2462
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 10:25 pm
Woonplaats: Helmond

Berichtdoor mcprul » do mei 31, 2007 5:19 pm

Leuk nummer. Het Vicar verhaal vond ik niet geweldig, maar de andere drie verhalen wel. Taliaferro was ook leuk en van de verwijzigingen naar oude bekenden vond ik ook mooi.

Deze week in de winkel heel veel leuke uitgaven. Deze Extra is de moeite waard, de Donald Duck is deze week boven gemiddeld, de Katrien ziet er ook wel heel uitnodigend uit en de Duck Out lijkt me ook wel leuk.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » do mei 31, 2007 5:20 pm

mcprul schreef:Taliaferro was ook leuk en van de verwijzigingen naar oude bekenden vond ik ook mooi.

Herstel: De Taliaferro strip was leuk en bij het Van Horn verhaal waren er verwijzingen naar oude bekenden, ook mooi gedaan.
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor mcprul » di jun 19, 2007 9:53 am

Komt Extra 7 aanstaande vrijdag uit?
mcprul
Member
 
Berichten: 388
Geregistreerd: za jan 06, 2007 7:03 pm

Berichtdoor arjan » di jun 19, 2007 12:26 pm

ja
arjan
 


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten