Donald Duck Konings-special

Donald Duck Konings-special

Berichtdoor DonaldDuckFan » vr maart 14, 2014 8:02 pm

Dit jaar verschijnt er een Donald Duck konings-special! Vanaf 8 april overal te koop voor € 3,95! (https://twitter.com/donaldduckweb/status/444488164112355328)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door admin op vr sep 05, 2014 6:54 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: titel van topic gewijzigd. was: 'Donald Duck konings-special'
Ben jij een echte Donald Duck fan? Kijk dan eens op mijn website http://www.donaldduckweb.nl
Avatar gebruiker
DonaldDuckFan
Member
 
Berichten: 92
Geregistreerd: vr jul 13, 2012 3:51 pm


Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor De Zwarte Schim » di apr 08, 2014 9:43 pm

Jammer, 1 nieuw verhaal van 10 pagina's en 1 nieuwe one-pager. Voor de rest allemaal herdrukken..
Master in duistere zaakjes
Avatar gebruiker
De Zwarte Schim
Is iedereen te slim af!
Member
 
Berichten: 2338
Geregistreerd: ma dec 06, 2010 5:59 pm

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Oom Paspasu » wo apr 09, 2014 2:08 pm

Ook D 2003-335 is nog niet eerder in Nederland verschenen. Het is toch ook beter dat een uitgave die je alleen in de winkel kan kopen vol herdrukken staat, dan dat er in een blad met abonnees herdrukken verschijnen. Deze special met veertien nieuwe pagina's (en één extra plaatje) ga ik niet kopen, zeker omdat tien daarvan een Kruse/Gulien themaverhaal is. Fijn dat die niet in het Weekblad komt! Overigens sta ik ook niet te springen om de recente Marco Rota die in de komende Donald Duck komt te staan.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Meester Warbol » do apr 10, 2014 2:07 pm

Oom Paspasu schreef:Deze special met veertien nieuwe pagina's (en één extra plaatje) ga ik niet kopen.

Hoe triest, dat de jeugd deze uiterst leerzame special in de winkel laat liggen! Terwijl er juist voor de stamboompluizers een bijzonder interessante rubriek in geplaatst werd! Om maar te zwijgen van de educatief verantwoorde - immers moraliserende - bewerking van de mythe van Koning Midas. Om van te watertanden, vindt Meester Warbol. ;)
Avatar gebruiker
Meester Warbol
Schoolfrik
Member
 
Berichten: 100
Geregistreerd: ma maart 16, 2009 10:20 pm

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Oom Paspasu » do apr 10, 2014 11:50 pm

Een bijzonder interessante rubriek? Dat klink interessant!

"The Golden Touch" heb ik al in DD 2005-02. Door deze special niet te kopen kan ik sparen voor veel educatievere uitgaven, zoals een woordenboek of een grammatica.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Ui » zo apr 13, 2014 11:24 am

Meester Warbol schreef:Hoe triest, dat de jeugd deze uiterst leerzame special in de winkel laat liggen! Terwijl er juist voor de stamboompluizers een bijzonder interessante rubriek in geplaatst werd! Om maar te zwijgen van de educatief verantwoorde - immers moraliserende - bewerking van de mythe van Koning Midas. Om van te watertanden, vindt Meester Warbol. ;)

De kinderen van tegenwoordig willen niets leren.
Ze hebben toch geen toekomst, nu de dagen van onze beschaving geteld zijn. (snotter)

Ze zijn leeg op de wereld gekomen
en trachten deze leeg te verlaten. (snotter)

Ook de schotel van de meester, die wordt uitgelachen, blijft leeg. (huil huil)


Meer over koning Midas:
Midas (mythologie)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Midas_%28mythologie%29
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor MatroosDuck » zo apr 20, 2014 1:37 pm

Ik ga deze zeker halen!
Avatar gebruiker
MatroosDuck
:)
Member
 
Berichten: 1120
Geregistreerd: za apr 09, 2011 11:46 am

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Ridder ter Geit » di mei 06, 2014 9:05 am


Eerste Koningsdag in Duckstad is een feit

24.04.2014

Koningin B.A. Trix heeft hij al eens eerder ontmoet. Vorig jaar was hij nog aanwezig bij de Abduckatie en nu wordt Donald zelf ook koning! Speciaal ter ere van de allereerste Koningsdag in Nederland (en in Duckstad) en na de K(r)oningsspecial van 2013, is het nu tijd voor een extra Koningsdag special van Donald Duck.

De Donald Duck konings-special zit bomvol hoogheden als farao’s, prinsessen, graven en vorstinnen. In het bijzondere openingsverhaal rolt Duckstad meteen de rode loper al uit, want de belangrijke koning Kropvol van Luxestein komt op bezoek. Prins Pech, beter bekend als Donald Duck, speelt ook een rol in dit avontuur, dus hopelijk loopt dat niet in de koninginnensoep...

Poster met stamboom
Verder is er in deze uitgave ook een poster met stamboom van het Nederlandse koningshuis. Zo is precies zien wie de (bet)(over)(overgroot)ouders van de drie prinsesjes zijn.

Koning Midas en koning Solomon
Ook komt de lezer te weten wie de legendarische Koning Midas was. Alles wat deze heerser aanraakte, veranderde pardoes in blinkend goud. Dat klinkt fantastisch, maar is dat het ook? Daarnaast probeert speurneus Mickey een zaak op te lossen over het verdwenen fortuin van koning Solomon.

Hendrik Duck de Achtste en Willem van Oranje-Snavel
Ook beroemde heersers als Hendrik Duck de Achtste en Willem van Oranje-Snavel passeren de revue. En als klap op de vuurpijl: Donald wordt zélf ook koning!

Met andere woorden: deze special is een feest voor alle onderdanen! Nu overal te koop….


http://www.sanoma.nl/merken/nieuws/eers ... nald-duck/
Ridder ter Geit
Member
 
Berichten: 3836
Geregistreerd: ma jan 01, 2007 2:47 am

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Oom Paspasu » di mei 06, 2014 11:36 am

Aha! De uiterst leerzame special.

Sanoma schreef:en nu wordt Donald zelf ook koning! (...) En als klap op de vuurpijl: Donald wordt zélf ook koning!


Sanoma schreef:koning Solomon

Die heet in het Nederlands Salomo, of desnoods Salomon, de Latijnse weergave van zijn naam.

Sanoma schreef:Willem van Oranje-Snavel

Voorheen Willem de Kwaker. De geniale tekst is vervangen door iets sufs. Merk ook op dat de redactie het onnodig vond Willem enige ademruimte te laten.
AfbeeldingAfbeelding
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Oom Paspasu » ma sep 01, 2014 1:50 am

DD schreef:- http://coa.inducks.org/story.php?c=H+28048&search= (met een extra panel)


Afbeelding
Moet die vrouw de koning voorstellen? "Nee," zal de redactie gedacht hebben, "dat is de koningin!" Dus vroegen ze Wilma van den Bosch om het stripje aan te passen. Het zag er namelijk eerst zo uit:
Afbeelding
Blijkbaar was de opdracht niet duidelijk verwoord en heeft Wilma een geheel willekeurige aanpassing gemaakt.

Conclusie: We mogen blij zijn dat deze domoren voor een kinderblad werken en niet een of andere werkelijk belangrijke taak hebben uit te voeren.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Michiel Q » wo sep 03, 2014 3:52 am

Je gist naar de reden van de aanpassing & concludeert vervolgens dat Wilma van den Bosch iets anders deed & derhalve de instructie niet begrepen heeft. Maar de inhoud van die instructie heb je zelf beredeneerd! Dat is geen zorgvuldige redenatie. Logischer is 't om je eerste aanname te laten varen & naar de instructie te gissen op basis van de doorgevoerde aanpassing.

Aanpassingen: dialogen zijn veranderd + plaatje toegevoegd. Resultaat: situatie aangepast aan actualiteit van 't koningshuis + grap herschreven zodat deze beter uit de verf komt. Oma's tekst in 't voorlaatste plaatje anticipeert op de grap door activiteiten te noemen waar de prinsen op Koninginnedag mee te maken krijgen. Idem voor de uitdrukking van Gijs in 't nieuwe plaatje - het is duidelijk dat hij lekker eten op 't oog heeft.

De aanpassingen aan de actualiteit zijn wat knulliger. De tekst "Leve de koningin!" komt te vervallen, maar de vrouw op 't plaatje kan alleen Beatrix zijn. Zij was er op de eerste Koningsdag niet bij, maar voor de grap maakt dat weinig uit. Als lid van 't koningshuis had ze erbij kúnnen zijn. De drie happende prinsen in de oude versie zijn natuurlijk Alexander & zijn broers. Dat 't laatste plaatje niet is aangepast is een blunder van de eerste orde, aangezien Friso is overleden na zijn ski-ongeval. Pijnlijk. (Al zijn er natuurlijk meer prinsen binnen 't koningshuis.)
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Oom Paspasu » wo sep 03, 2014 8:27 am

Michiel Q schreef:Dat is geen zorgvuldige redenatie.

We mogen blij zijn dat ik maar wat op een forum zit te typen en geen een of andere werkelijk belangrijke redenatie heb te beredeneren.

Oom Paspasu schreef:Wilma [heeft] een geheel willekeurige aanpassing gemaakt.
Michiel Q schreef:Aanpassingen: (...) plaatje toegevoegd. Resultaat: (...) grap herschreven zodat deze beter uit de verf komt. Oma's tekst in 't voorlaatste plaatje anticipeert op de grap door activiteiten te noemen waar de prinsen op Koninginnedag mee te maken krijgen. Idem voor de uitdrukking van Gijs in 't nieuwe plaatje - het is duidelijk dat hij lekker eten op 't oog heeft.

Ik moet je gelijk geven dat dit een verbetering is. Het was geen geheel willekeurige aanpassing.

Michiel Q schreef:Aanpassingen: dialogen zijn veranderd (...). Resultaat: situatie aangepast aan actualiteit van 't koningshuis

Aangezien hieruit blijkt dat de redactie vond dat het stripje aan de nieuwe situatie moest worden aangepast en wij het met elkaar eens zijn dat die verandering in het tekenwerk had moeten plaatsvinden, is het toch wel heel verdacht dat het tekenwerk van dit stripje is aangepast. Zo vaak gebeurt dat niet, terwijl er genoeg slecht vertelde grappen herdrukt worden. Otto van Drakenstein kwam in ons geval niet voor.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck konings-special

Berichtdoor Michiel Q » wo sep 03, 2014 11:05 am

Oom Paspasu schreef:Aangezien hieruit blijkt dat de redactie vond dat het stripje aan de nieuwe situatie moest worden aangepast en wij het met elkaar eens zijn dat die verandering in het tekenwerk had moeten plaatsvinden (...)

Het oorspronkelijke uitgangspunt van je redenatie was dus inderdaad juist. Je herkende dat 't stripje betrekking had op de oude situatie & redeneerde dat de redactie dat ook had ingezien. Het niet aanpassen van plaatjes 1 + 4 is verdedigbaar omdat de getoonde personages inderdaad aanwezig kunnen zijn op Koningsdag. Friso is dan zogenaamd Maurits of Bernhard jr. Maar 't was veel leuker geweest als Wilma in plaats daarvan een herkenbare Alex & Máxima had getekend, evt. met de prinsesjes, ook al waren die er niet bij op Koningsdag.

Oom Paspasu schreef:Otto van Drakenstein kwam in ons geval niet voor.

Dat kon natuurlijk niet in verband met 't koningshuis! Aangezien Beatrix daar nu opnieuw haar intrek heeft genomen. :P
*) Hypercritical Inquiring Seeker into Tales of Old and Rumors of Yore, as well as Noser-outer of Unprovable Tommyrot!
Avatar gebruiker
Michiel Q
Great H.I.S.T.O.R.Y.N.U.T.*
Member
 
Berichten: 767
Geregistreerd: vr apr 15, 2011 3:37 pm


Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron