Big Bad Wolf schreef:Zou niet netjes zijn van Sanoma, het is immers een (betaald) extraatjevoor abonnees, maar het zou meniet verbazen.
Waarom zou het niet netjes zijn van Sanoma, als ook niet-abonnees betalen voor dit extra nummer (en wellicht zelfs meer betalen dan abonnees)?
Of willen sommige abonnees graag iets exclusiefs bezitten dat het plebs niet heeft? (huil huil)
Een nummer per definitie onbereikbaar houden voor een groot aantal lezers, dát zou niet netjes zijn.
Waarbij hier ook nog de zure ironie, dat lezers die gevraagd, gebedeld en gesmeekt hebben om Diederik, dan alsnog kunnen misgrijpen.
De hoofdreden van Ui om sinds enkele jaren niet langer abonnee te zijn van Donald Duck Extra,
is het stelselmatig ontbreken van personages zoals Diederik Duck. (snik)
Oom Paspasu schreef:Helaas, dit bewaarnummer is niet te bestellen via donaldduck.nl, de Duckstadshop of tijdschrift365.nl.
Jammer! Kan de redactie straks alsnog proberen te stellen, dat haast niemand Diederik kent. (snik)
Ui heeft vanmiddag getelefoneerd met de Sanoma Klantenservice (088-5500143).
Omdat het keuzemenu geen optie gaf voor algemene vragen,
koos Ui in het hoofdmenu voor de 1e optie, namelijk het aanvragen van een abonnement.
De wachttijd bleek 7-8 minuten,
met eenmalig een advertentie en verder schijnbaar eindeloos de melding:
"Een moment geduld, alstublieft.
U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."Dit gaat dus om het aanvragen van een abonnement!
De medewerkster was heel behulpzaam en aardig, heeft bij minstens twee collega's navraag gedaan,
maar Sanoma kon onder geen beding dit bewaarnummer leveren,
zélfs niet als de klant alsnog een abonnement op Donald Duck Extra neemt!!! (snotter)
Alsnog een abonnement zou alleen zorgen, dat men bij een vólgend bewaarnummer niet misgrijpt.
De medewerkster betreurde het nee-verkopen
en adviseerde te kijken op sites zoals Marktplaats
en/of maar genoegen te nemen met de door een medestripverzamelaar gemaakte scans, waar Ui over sprak.
De medewerkster heeft enorm haar best gedaan, waarvoor complimenten,
maar ook zij kan niet tegengaan dat Sanoma hier een zeer slechte beurt maakt. (snik)
Om nog maar te zwijgen over de lange telefonische wachttijd om een abonnement te nemen!
Zwarte Capihoorn schreef:Ik, mijn special verkopen? Wat denk je zelf? Nee, die van mij hangt natuurlijk al ingelijst achter metersdik glas, waardoor ik er zelf niet eens meer bij kan. Dat gaat 'm niet worden.
Ruilen voor een gesigneerde, ingelijste foto van Ui? Haha! (snik)
Zwarte Capihoorn schreef:Maar als het goed is, heb ik Ui zojuist een redelijk alternatief gestuurd.
Hoera! Duizendmaal dank voor het sturen van een link naar scans van het hele nummer!!
Als Sanoma dan toch principieel nee verkoopt,
het bewaarnummer zelfs weigert als men alsnog een abonnement neemt,
zullen geïnteresseerden helaas op hun eigen manier naar dit bewaarnummer moeten zoeken. (snif)
Als er meer liefhebbers zijn die echt niet aan dit nummer kunnen komen en het toch heel graag willen lezen,
laat het hier even weten.