Donald Duck Extra Bewaarnummer

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » ma nov 23, 2015 12:40 am

Ik, mijn special verkopen? Wat denk je zelf? Nee, die van mij hangt natuurlijk al ingelijst achter metersdik glas, waardoor ik er zelf niet eens meer bij kan. Dat gaat 'm niet worden.

Maar als het goed is, heb ik Ui zojuist een redelijk alternatief gestuurd. (Als ik heb begrepen hoe de mailfunctie van McDrake werkt dus. Het zou niet al te moeilijk moeten zijn, maar je weet het maar nooit)
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Ui » vr nov 27, 2015 5:13 pm

Big Bad Wolf schreef:Zou niet netjes zijn van Sanoma, het is immers een (betaald) extraatjevoor abonnees, maar het zou meniet verbazen.

Waarom zou het niet netjes zijn van Sanoma, als ook niet-abonnees betalen voor dit extra nummer (en wellicht zelfs meer betalen dan abonnees)?
Of willen sommige abonnees graag iets exclusiefs bezitten dat het plebs niet heeft? (huil huil)

Een nummer per definitie onbereikbaar houden voor een groot aantal lezers, dát zou niet netjes zijn.
Waarbij hier ook nog de zure ironie, dat lezers die gevraagd, gebedeld en gesmeekt hebben om Diederik, dan alsnog kunnen misgrijpen.

De hoofdreden van Ui om sinds enkele jaren niet langer abonnee te zijn van Donald Duck Extra,
is het stelselmatig ontbreken van personages zoals Diederik Duck. (snik)

Oom Paspasu schreef:Helaas, dit bewaarnummer is niet te bestellen via donaldduck.nl, de Duckstadshop of tijdschrift365.nl.

Jammer! Kan de redactie straks alsnog proberen te stellen, dat haast niemand Diederik kent. (snik)

Ui heeft vanmiddag getelefoneerd met de Sanoma Klantenservice (088-5500143).
Omdat het keuzemenu geen optie gaf voor algemene vragen,
koos Ui in het hoofdmenu voor de 1e optie, namelijk het aanvragen van een abonnement.
De wachttijd bleek 7-8 minuten,
met eenmalig een advertentie en verder schijnbaar eindeloos de melding:
"Een moment geduld, alstublieft.
U wordt zo spoedig mogelijk geholpen."

Dit gaat dus om het aanvragen van een abonnement!

De medewerkster was heel behulpzaam en aardig, heeft bij minstens twee collega's navraag gedaan,
maar Sanoma kon onder geen beding dit bewaarnummer leveren,
zélfs niet als de klant alsnog een abonnement op Donald Duck Extra neemt!!! (snotter)

Alsnog een abonnement zou alleen zorgen, dat men bij een vólgend bewaarnummer niet misgrijpt.
De medewerkster betreurde het nee-verkopen
en adviseerde te kijken op sites zoals Marktplaats
en/of maar genoegen te nemen met de door een medestripverzamelaar gemaakte scans, waar Ui over sprak.

De medewerkster heeft enorm haar best gedaan, waarvoor complimenten,
maar ook zij kan niet tegengaan dat Sanoma hier een zeer slechte beurt maakt. (snik)
Om nog maar te zwijgen over de lange telefonische wachttijd om een abonnement te nemen!

Zwarte Capihoorn schreef:Ik, mijn special verkopen? Wat denk je zelf? Nee, die van mij hangt natuurlijk al ingelijst achter metersdik glas, waardoor ik er zelf niet eens meer bij kan. Dat gaat 'm niet worden.

Ruilen voor een gesigneerde, ingelijste foto van Ui? Haha! (snik)

Zwarte Capihoorn schreef:Maar als het goed is, heb ik Ui zojuist een redelijk alternatief gestuurd.

Hoera! Duizendmaal dank voor het sturen van een link naar scans van het hele nummer!!

Als Sanoma dan toch principieel nee verkoopt,
het bewaarnummer zelfs weigert als men alsnog een abonnement neemt,
zullen geïnteresseerden helaas op hun eigen manier naar dit bewaarnummer moeten zoeken. (snif)

Als er meer liefhebbers zijn die echt niet aan dit nummer kunnen komen en het toch heel graag willen lezen,
laat het hier even weten.
Na zonneschijn komt regen.
Avatar gebruiker
Ui
emotioneel wezen
Member
 
Berichten: 4411
Geregistreerd: vr sep 04, 2009 7:13 pm

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Oom Paspasu » vr nov 27, 2015 6:28 pm

Ui schreef:Als er meer liefhebbers zijn die echt niet aan dit nummer kunnen komen en het toch heel graag willen lezen,
laat het hier even weten.

Ik ben er één.
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » vr nov 27, 2015 7:48 pm

Als het goed is, heeft Oom Paspasu zojuist een mailtje van mij ontvangen.
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Oom Paspasu » za nov 28, 2015 12:04 am

Dankjewel!
Och, wat zijn wij heden blij
Eendjes zwemmen in de plas
Het was in de maand van mei
Ik wou dat ik een eendje was
Avatar gebruiker
Oom Paspasu
Knurft
Member
 
Berichten: 1272
Geregistreerd: ma jan 28, 2013 2:48 am

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Double O'Duck » do dec 10, 2015 11:57 am

Hallo, sommigen van jullie zullen mij nog kennen onder mijn oude namen Rockerduck/Rubberduck. Ik las over de Diederik-special en wilde graag aan Zwarte Capihoorn vragen of hij alsjeblieft ook aan mij een scan zou willen sturen. Daar zou ik erg blij mee zijn.

Ik vind het wel weer typisch van de Nederlandse redactie om Diederik zo weg te moffelen in een additioneel nummer dat alleen voor abonnees is. Ik snap niet waarom ze zo moeilijk doen. Waarom moet Diederik überhaupt voorgesteld worden? Hij staat zo vaak op de voorkant van de pockets, die in de winkels gebroederlijk naast de Donald Duck en de DD extra liggen. Toen Robin Hood opnieuw geïntroduceerd werd in Donald Duck, na afwezig te zijn geweest sinds de jaren '70, werd volstaan met een verwijzing in de Brievenbus naar de website. Maar een bekend lid van Oom Donald's familie kan niet 'zomaar' verschijnen?
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Zwarte Capihoorn » do dec 10, 2015 7:13 pm

Verstuurd! Veel plezier ermee!
Hope rides alone
Avatar gebruiker
Zwarte Capihoorn
Kek
Member
 
Berichten: 707
Geregistreerd: zo mei 29, 2011 6:45 pm
Woonplaats: Amsterdam

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Double O'Duck » do dec 10, 2015 10:12 pm

Mijn dank is groot!

Moet je nagaan, dat laatste verhaal heb ik ruim tien jaar geleden al in een Duitse Micky Maus zien staan, toen Diederik daar allang weer vaste gast was. Hoe meer je erover nadenkt, hoe raarder de Nederlandse situatie wordt. Maar laten we hopen dat dit de opmaat is voor meer Diederik in de Donald Duck (Extra)!
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Double O'Duck » di dec 15, 2015 10:25 pm

Ik heb me slap gelachen met dit nummer! De absurde denkwijzen en zijn geheel eigen logica is zo grappig. Leent zich ook erg goed voor droge humor, bijv. wanneer Diederik iets komisch beweert zonder zelf door te hebben hoe grappig het is wat hij zegt (omdat hij het serieus meent). Van mij mogen dit soort verhalen vaker verschijnen.
formerly known as Rockerduck
Avatar gebruiker
Double O'Duck
Member
 
Berichten: 27
Geregistreerd: do dec 10, 2015 11:23 am

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor Jordy » zo dec 20, 2015 11:56 am

Helemaal met je eens! In de pockets is Diederick Duck niet altijd mijn favoriet, bijvoorbeeld als RWB.. De verhalen in dit nummer laten Diederick op een veel leukere manier zien.
Jordy
Verslaafd aan DD Pockets
Member
 
Berichten: 1013
Geregistreerd: wo jul 10, 2013 10:45 am
Woonplaats: Vlissingen

Re: Donald Duck Extra Bewaarnummer

Berichtdoor wouter81 » do okt 19, 2017 5:07 pm

@Zwarte Capihoorn, heb je toevallig de digitale versie nog?
wouter81
New member
 
Berichten: 1
Geregistreerd: do okt 19, 2017 5:01 pm

Vorige

Keer terug naar Donald Duck Extra

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten